Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

voordelen batterijgrip?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • voordelen batterijgrip?

    Ik twijfel om mijn batterijgrip te verkopen aangezien ik niet meteen de meerwaarde ervan inzie. Maar aangezien ik nog in de 'leer'fase zit, vooraleer ik beslis wel dan niet te verkopen: zijn er mensen die wel degelijk de voordelen ondervinden van de batterijgrip en mij kunnen behoeden de grip toch beter te behouden?

    Ik heb een canon eos 50D, de batterijgrip is een ' LCD Batt Grip EOS50D':

    - LCD schermpje
    - kan zowel op 2x originele batterij als op 6AA batterijen werken
    - klok en stopwatch (klok voor mij niet nodig, stopwatch geen idee wat je hiermee zou doen)
    - diafragma en sluitertijd regelbaar via grip (kan toch evengoed via toestel zelf of is dit beter hanteerbaar in sommige situaties?)
    - AF-on knop (staat ook op toestel als ik me niet vergis)
    - ontspanknop voor verticale fotografie (zie niet in waarom dit handiger kan zijn?)

  • #2
    Re: voordelen batterijgrip?

    de klok en stopwatch zie ik ook niet direct het nut van in

    2de batterij kan in sommige situaties praktisch zijn, daguitstappen, reportages enz

    dat je via je grip de waardes kan aanpassen is praktisch als je in portret-stand werkt, toestel 90 graden gedraaid dan alsook de ontspankop
    is normaal dan minder belastend voor je polsen e.d.

    moest je hem toch eventueel verkopen, pm me dan maar even, mss da'k hem dan overneem voor mijn 40d
    Website: http://www.svisimaging.be

    Comment


    • #3
      Re: voordelen batterijgrip?

      Nu eerlijk gezegd, ik zou zo'n grip niet meer willen missen :
      Het geheel wordt wat zwaarder, je hebt wel wat meer reserve ( waarom ? ) maar dat weegt niet op tegen het gebruiksgemak.
      De grip verzekert je een perfecte handelbaarheid, portret of landschap. Zit gewoon na enige tijd beter in je hand.
      Binnenkort koop ik een 7D die feitelijk geen extra power nodig heeft, maar toch met grip.
      Succes
      Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

      Comment


      • #4
        Re: voordelen batterijgrip?

        De voordelen zijn beetje gekend heh.
        Als nadeel vooral dat je door veel mensen als "pro" aanzien zal worden. Dat zet je meer in de kijker en kan je werk op drukke plaatsen verstoren. De mensen staren je aan en hebben soms ook wel kritiek, en je bent niet meer zo anoniem bezig.

        Soms krijg ik zelfs echt brutale opmerkingen in de achtergrond te horen.
        "is da nu wel een plaats om fotos te trekken?" en zo van die onzin ...

        Vandaag hoorde ik zo de opmerking van 2 voorbij rijdende fietsers "kijk daar, ze zijn weer communiefotos aan het maken" Zo met een ondertoon van haat, jalousie
        We hadden dan ook wel strobist materiaal mee en zo, ma ik bedoel maar. zelfs een stomme grip maakt jou ook al anders.

        Comment


        • #5
          Re: voordelen batterijgrip?

          Ik zie er tegenop om de batterijgrip (was bij de aankoop inbegrepen) onder m'n toestel te schroeven. Met de 70-200 op de body zeul ik sowieso al 2,5 kilo mee.
          Liever een extra batterij in de fototas.

          Dat ene beeld per seconde, dat je met de batterijgrip wint in "burst mode", kan mij gestolen worden. Erop los schieten ligt niet in mijn aard.
          Vriendelijke groet,

          Jos

          Comment


          • #6
            Re: voordelen batterijgrip?

            Je toestel lijkt dubbel zo groot en dubbel zo zwaar. Sommigen vinden dit een voordeel.
            Zelf ben ik daar van geschrokken. Tenzij je echt veel in portretstand werkt vind ik het
            niet direct iets waar je heel veel plezier van hebt.

            Comment


            • #7
              Re: voordelen batterijgrip?

              Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
              Ik zie er tegenop om de batterijgrip (was bij de aankoop inbegrepen) onder m'n toestel te schroeven. Met de 70-200 op de body zeul ik sowieso al 2,5 kilo mee.
              Liever een extra batterij in de fototas.

              Dat ene beeld per seconde, dat je met de batterijgrip wint in "burst mode", kan mij gestolen worden. Erop los schieten ligt niet in mijn aard.
              net met de 70-200 is die grip van enorme meerwaarde.
              trek maar eens een dag voornamelijk in portret stand.
              je polsen zijn "dood" zonder die grip
              www.nowforever.be We are your reflection from the past for the future

              Comment


              • #8
                Re: voordelen batterijgrip?

                Bij mij zou een grip ook dienen om de combinatie van camera en lens beter in balans te houden...werkt een stuk aangenamer! En afhankelijk van je camera, gaat je batterijduur nog beter zijn...een voorbeeld dat ik nu uit m'n hoofd weet: een A580 zou ongeveer 1050 foto's moeten kunnen maken op een batterij. In theorie zou je dus 2100 foto's kunnen maken vooraleer je batterijen er de brui aan geven !

                En natuurlijk als je in portretmodus werkt, de extra ontspanknop, knopjes achteraan, enz...
                Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                Comment


                • #9
                  Re: voordelen batterijgrip?

                  Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                  Bij mij zou een grip ook dienen om de combinatie van camera en lens beter in balans te houden...werkt een stuk aangenamer!
                  dat werkt niet. als je camera voldoende grip heeft. Heb je zo'n klein budgetcamera waarbij je maar 2 vingers op de camera krijgt, dan heeft het zin. Als de camera zonder grip lekker in de hand ligt gaat een grip de balans niet verbeteren. Een zware lens is gewoon een zware lens.

                  grip is vooral handig in verticale stand. je kan dan je ellebogen mooi tegen je lijf houden wat je veel stabieler maakt.
                  The Knight That Says Ni...kon

                  Comment


                  • #10
                    Re: voordelen batterijgrip?

                    Ik ben begonnen met een EOS 350D, met grip, daarna onder mijn 40D ook altijd een grip gehad en met de 5DII terug een grip genomen.

                    Ik heb zelf nogal 'grote pollekes', dus die grip is voor mij wel belangrijk voor de 'ligging' in mijn handen, verder is de extra batterij ideaal voor mij, behalve met de 5dII, die kan met slechts één batterij al heel wat foto's maken.

                    Het enige nadeel wat ik zie : de schroef kan soms loskomen, dus je moet die regelmatig nakijken ... daarom is de 1D voor mij een ideale camera, de grip is ingebouwd

                    Trouwens ... die 'pro' indruk kan soms ook positief uitvallen, ik heb verschillende keren meegemaakt dat ik een betere plaats kreeg omdat ze dachten dat ik voor de krant werkte ... terwijl ik gewoon foto's van mijn kids aan het nemen was tijdens een voorstelling, sinterklaas feestje en dergelijke ... het is dus niet alleen kommer en kwel hoor om 'op te vallen'
                    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                    Comment


                    • #11
                      Re: voordelen batterijgrip?

                      Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                      ..........

                      Ik heb zelf nogal 'grote pollekes', dus die grip is voor mij wel belangrijk voor de 'ligging' in mijn handen......

                      Trouwens ... die 'pro' indruk kan soms ook positief uitvallen, ik heb verschillende keren meegemaakt dat ik een betere plaats kreeg omdat ze dachten dat ik voor de krant werkte ...
                      mee eens.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                      Comment


                      • #12
                        Re: voordelen batterijgrip?

                        een grip kan handig zijn, maar soms ook niet, grootste voordeel is de extra stabiliteit en de portretstand bediening, nadeel is het extra gewicht. Voordeel van die extra baterijen zie ik niet, je kunt een extra baterij ook simpel even in je zak steken, waardoor je iets meer inzicht hebt in het baterijgebruik en beter in te schatten, in een grip zijn ze het ene moment nog halfvol en ineens leeg.
                        Maar wat betreft die grip met LCD of nog wat die zou ik niet nemen, heb er zelf eentje van Phottix (zonder toeters en bellen en lampjes), werk net zo fijn als de originele en is een pak goedkoper.
                        Mijn beste Foto moek nog trekke.

                        Comment


                        • #13
                          Re: voordelen batterijgrip?

                          zet maar eens een 100 400 op uw toestel zonder grip, je zal direkt het verschil voelen
                          de 2de batt is eigenlijk bijzaak tegenwoordig, het gaat gewoon om de steun in de handpalm
                          werk je bv met een 50mm is het niet zo noodzakelijk
                          mvg Wilfried

                          7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

                          Comment


                          • #14
                            Re: voordelen batterijgrip?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Closupshooter Bekijk bericht
                            Voordeel van die extra baterijen zie ik niet, je kunt een extra baterij ook simpel even in je zak steken, waardoor je iets meer inzicht hebt in het baterijgebruik en beter in te schatten, in een grip zijn ze het ene moment nog halfvol en ineens leeg.
                            Bij de 5dII geeft die perfect per batterij in de grip het aantal genomen foto's en de 'power' die nog overblijft ... en je batterij kan ook niet uit je zak vallen als ie in de grip steekt hé ... ik heb graag zo min mogelijk 'losse' onderdelen bij.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Frie01 Bekijk bericht
                            werk je bv met een 50mm is het niet zo noodzakelijk
                            Moet je eens een 50mm 1.8 op de 1dIV zetten ... belachelijk zicht hoor ... nu ja, een 600mm op een 350D zonder grip zal er net zo ridicuul uitzien vrees ik
                            Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                            Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                            Comment


                            • #15
                              Re: voordelen batterijgrip?

                              Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                              Moet je eens een 50mm 1.8 op de 1dIV zetten ... belachelijk zicht hoor ... nu ja, een 600mm op een 350D zonder grip zal er net zo ridicuul uitzien vrees ik
                              zo lang de plaatjes mor goed zijn
                              laat het zicht dan mor raar lijke
                              Website: http://www.svisimaging.be

                              Comment

                              Working...
                              X