Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waarom een reflectiescherm kopen en Welke dan wel ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Waarom een reflectiescherm kopen en Welke dan wel ?

Hallo allemaal,

Ik ben nu een kleine 1,5 jaar bezig met fotograferen met mijn sp canon eos 450D met de standaard kit lens 18-55. Nu ik de camera aardig de baas begin te worden wil ik mij eens meer gaan richten op de accessoires.

Ik heb nu mijn oog laten vallen op een reflectiescherm maar ik ben echter nog niet echt bekend met dit type bij belichting, zouden jullie mij hier een beetje mee opweg kunnen helpen ? ik heb een aantal vragen hier over.

1. Wat zijn de voordelen hiervan en/of de eventueel nadelen ?
    2. Wat zijn de grote verschillen tussen het verschillende type schermen ?
    3. Waar moet ik op letten bij de aanschaf van deze schermen ?

Deze schermen wil ik aanschaffen/gebruiken voor portret fotografie.

Alvast bedankt voor de reactie's

Groeten de Vliegende hollander.

Re: Waarom een reflectiescherm kopen en Welke dan wel ?

reflectie-schermen worden gebruikt vooral buiten bij zonlicht e.d. om dit te reflecteren op het model als je dit wenst

je hebt verschillende kleuren in reflectieschermen, m.n. wit, zwart, zilver en goud

wit gaat het eventuele zonlicht verzachten aangezien dit vnl. als sun-through wordt gebruikt zoals een softbox of witte paraplu
    zilver behoudt een vrij neutrale kleur en goud zorgt voor een warme kleur

om er het makkelijkste mee te leren werken en de verschillen te leren kennen, kan je opteren voor een 5-in-1 reflectiescherm
    dit varieren dan veelal in cirkelgrootte, m.n. 80cm & 104-110cm zijn de meest courante denk ik
    daarnaast heb je nog de betere / pro schermen zoals de california sunbounce maar dit zijn er dan in de kleinste maat die beginnen bij een 150-200 euro terwijl een goedkoper cirkelsetje van 80cm beschikbaar is vanaf een 20-25 euro in de winkels hier en op ebay zelfs vanuit china voor 10-15 euro
    Website: http://www.svisimaging.be

Comment

zie hier ook nog wat informatie...
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie reacties. Ik ben weer iets wijzer geworden over deze manier van bij belichten. Inmiddels heb ik een beginnersset reflectionscreen online besteld, Ik kan niet wachten tot het binnen is en ik er mee aan de slag kan. Ben erg benieuwd

Als iemand nog meer tips heeft voor het toepassen van deze screens of ideeen heeft voor leuke effecten zijn deze tips altijd van harte welkom.

Groetjes,

de Vliegende hollander.

Comment

Tips:

Opletten met veel wind,
          Leren gebruiken en opplooien

Mijne ligt daarom stof te happen
          Vooral: te groot, lomp, ......

Als je het geld ervoor over hebt, laat al die 5 in 1 gevallen gerust.
          Laat die maar zijn.
          Ga voor een callifornia sunbounce! Mega schermen!
          Kosten wel nen ferme euro, maar da zijn ze wel waard.
          nikon stuff

Comment

Ik ben zelf nu geen (amateur-)portretfotograaf, maar als je de resultaten ervan ziet ...dan krijg je zin om zo'n Sunbounce te kopen. Echt ferme dingen .
            Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

yep sunbounce all the way!

leverd zeer goede resultaten, effe vlug mee gespeeld( sedert dees week heb ik er eentje)
              man zo'n 5n1 is er niks tegen
              nikon stuff

Comment

Laat de zeer goede resultaten maar eens zien , ben benieuwd

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Anchrisdy Bekijk bericht
                  Laat de zeer goede resultaten maar eens zien , ben benieuwd
                  Hier kan je wat resultaten zien ...
                  www.fotofolio.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
                    Hier kan je wat resultaten zien ...
                    Ik vind de ballerinafoto de leukste

Persoonlijk gebruik is meestal een 5 in 1 om snel iets op te lichten omdat deze steeds in mijn rugzak zit en heel snel open en dicht kan (de SB is wat onhandiger in opstellen).

De SB's gebruik ik enkel als ik echt van plan ben om met reflectieschermen te gaan werken, bvb in plaats van flitsers of als invullicht op statief.
                    Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Onlangs ook een goedkoop 5in1 tje gekocht bij Konijnenberg, wel een goei groot. Relatief goedkoop (40€), maar een hemelsbreed verschil.

Zeker in de felle middagzon is het sindsdien onmisbaar voor me. Schaduwen die je door de hoge zon op je gezicht en ogen krijgt, kan je makkelijk dr een reflector (ik gebruik meestal zilver) makkelijk bijlichten zodat je geen schaduwen meer hebt. Een assistent is dan ook erg handig..

een voorbeeld: http://www.flickr.com/photos/ltjesch...in/photostream
                      Felle middagzon, geen schaduwen in het gezicht dankzij de zilveren reflector...
                      * Canon 5DmkIII + 5D mkII - 70-200 f/2.8 IS II L - 24-70 f/2.8 L - 85 f/1.8 - 50 f/1.2L -580EXII-mac-my website-my facebook page-my flickr*

Comment

Working...
                      X