Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Polarisatiefilter

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Polarisatiefilter

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
    juiste conclusie maar kompleet maffe uitleg waarom ...
    hehe, eigenlijk heb je wel gelijk. De echt diep technische uitleg (Malus, Kirchhoff, Fresnel, Brewster,...) wilde ik besparen en het simplistisch houden, maar nu ik het herlees is het idd raar uitgelegd.
    Nieuwe poging: een (U)WA heeft een brede lenshoek en krijgt dus licht vanuit een grote varieteit aan hoeken binnen waardoor het effect van de pola filter ook sterk zal varieren en zichtbare gradaties (saturatie en luminositeit) in de foto kan/zal weergeven.
    Nikon D300˛ met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900˛/SB800˛, R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
    "Casu Consulto - Modo Fac"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door saphi Bekijk bericht
      hehe, eigenlijk heb je wel gelijk. De echt diep technische uitleg (Malus, Kirchhoff, Fresnel, Brewster,...) wilde ik besparen en het simplistisch houden, maar nu ik het herlees is het idd raar uitgelegd.
      Nieuwe poging: een (U)WA heeft een brede lenshoek en krijgt dus licht vanuit een grote varieteit aan hoeken binnen waardoor het effect van de pola filter ook sterk zal varieren en zichtbare gradaties (saturatie en luminositeit) in de foto kan/zal weergeven.
      Voorbeeldje gemaakt met Nikon 16-35 op 17mm met polarisatiefilter.

Uploaded with ImageShack.us

Zonder polarisatie en op 19mm, op vraag van Bouk.

Uploaded with ImageShack.us
      Last edited by Guest42; 13 april 2011, 11:36.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
        ......Voorbeeldje gemaakt met Nikon 16-35 op 17mm met polarisatiefilter.
        en zonder?
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door saphi Bekijk bericht
          je had ook simpelweg kunnen zeggen dat de beeldhoek van een (U)WA lens gewoon groter is dan het "beeldvenster" van een polarisatiefilter .. ergo, licht wat buiten het "beeldvenster" valt van het pola filter, maar wel door de lens wordt "gezien", wordt niet of nauwelijk gefilterd

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
            en zonder?
            grt,bouk.
            Foto zonder staat erbij bouk, dezelfde heb ik niet staan, maar deze is ook gemaakt onder een hoek tegenover de zon, gunstig om te kunnen polariseren.

Comment

Working...
            X