Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nekriem

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nekriem

Beste leden,

Constant pijn in de nek en schouders door de riem. Heeft iemand ervaring met de beste nekriemen die er bestaan en waar kan ik ze vinden. Ik heb er echt veel euros voor over om van deze pijn af te geraken. Ik had ook gedacht aan een extra lange riem om deze schuin over de schouder te hangen. Wat raden jullie aan.

Tony

Re: Nekriem

Ik draag mijn toestel nooit rond mijn nek.
    Shooten en terug de rugzak in, anders rugzak op de rug en toestel in 1 hand.
    je kan daar zo straps voor kopen dat dat toestel beter aan de hand blijft zonder dat je eigenlijk moet knijpen of zo een soort holster om het aan je broek te "hangen" maar weet niet juist hoe dat heet.
    Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
    BE-Wommelgem
    .: 20D & D700 :.

Comment

Ik gebruik sinds kort de Black Rapid RS Sport draagriem en ben hier heel tevreden van, ze zijn wel vrij duur ( € 65,00 bij Fotoshop Aalten ) maar het draagcomfort is er ook naar, ben hier heel tevreden van en had zo een type al eerder moeten kopen

Ik heb voor Black Rapid gekozen omwille van het koppelstuk voor de RC2 van Manfrotto, het alternatief van Sun Sniper is ook een mogelijkheid als je dit niet nodig hebt.

Er staat reeds een zéér uitgebreide discussie op dit forum ivm draagriemen.
      Fujifilm XT1 - XT3 - XF 18-55mm - XF 18-135mm - XF 55-200mm - XF 35mm - XF 60mm Macro

Comment

je hebt eigenlijk verschillende opties..
        je kan zoals loloboy een handstrap kopen hierdoor "kleeft" het toestel wat aan je hand.
        Een andere optie is een Sun Sniper. dit is een soort riem waar je je toestel kan aan hangen en is in mijn ogen zeker handig voor als je een shoot en meerdere bodies bij hebt
        Nikon D5000 | 18-55mm f/3.5-5.6G VR - 55.200mm f/4-5.6G IF-ED VR

Comment

Inderdaad deze sun sniper is een beetje hetzelfde principe of de Black rapid. Ik heb ondertussen gezien dat deze n voorraad zijn bij art en craft te mariakerke.
          Denken jullie dat het gevaarlijk is voor de boby met een L lens 70-200 2.8 (1.6kg) betreffende het afbreken onderaan. Ik kan misschien ook een kort riempje bovenaan de punten van de body doen en dan aan de Black rapid bevestigen, dan hangt de riem aan de originele bevestigingspunten van de camera, of denken jullie daar anders over.

Comment

De Canon L 70-200 f 2.8 heeft een meegeleverde statiefaansluiting en als je deze gebruikt (ipv de statiefaansluiting op de camera ) ga je volgens mij geen problemen hebben !!!

Voor lichtere lenzen is dit zeker geen probleem
            Fujifilm XT1 - XT3 - XF 18-55mm - XF 18-135mm - XF 55-200mm - XF 35mm - XF 60mm Macro

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tcanon Bekijk bericht
              Inderdaad deze sun sniper is een beetje hetzelfde principe of de Black rapid. Ik heb ondertussen gezien dat deze n voorraad zijn bij art en craft te mariakerke.
              Denken jullie dat het gevaarlijk is voor de boby met een L lens 70-200 2.8 (1.6kg) betreffende het afbreken onderaan. Ik kan misschien ook een kort riempje bovenaan de punten van de body doen en dan aan de Black rapid bevestigen, dan hangt de riem aan de originele bevestigingspunten van de camera, of denken jullie daar anders over.
              Je camera heeft bevestigingspunten, gebruik die ook, een op/tech riem is de oplossing, in de sunsniper/blackrapid draad werd dit helemaal beschreven.

Comment

Misschien hier eens een paar happen in lezen:

Forum voor discussies, vragen en antwoorden over accessoires van digitale camera's. Accessoires zijn zaken die rechtstreeks aan de camera kunnen gekoppeld worden zoals bv. flitsers, statieven, geheugenkaarten en ook fotoprinters maar geen pcs.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
                  Je camera heeft bevestigingspunten, gebruik die ook, een op/tech riem is de oplossing, in de sunsniper/blackrapid draad werd dit helemaal beschreven.
                  Dat is ook mijn mening ... ik heb al jaren Op/Tech riemen, en gebruik deze nu nog altijd met een 1dIV en 70-200 2.8 IS ... niet de lichtste combinatie dus. Ik krijg altijd een slecht buikgevoel om zo'n zware combinatie enkel aan een statiefschroef te bevestigen.

Ik heb geen bewijs dat dit niet goed zou zijn hé, versta me niet verkeerd, maar ik wil in elk geval niet de eerste zijn die de schroefdraad uit de body of statiefgondel trekt met een BlackRapid ... verder ziet dit er wel goed uit.

Ik gebruik zelf een Think Tank riem met harness, daar zitten op schouderhoogte D-ringen aan waar ik clips van Op/Tech aan bevestig en zo mijn camera kan vastmaken ... alle gewicht verdeeld over je schouders zoals een rugzak en helemaal géén gewicht meer op de nekwervels

Mark
                  Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                  Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Hallo,

Ik heb me zonet via art en craft (mariakerke) een houder aangeschaft.
                    nl. COTTON CARRIER camera systeem PRO PAC.
                    Zeer goed en niet meer rustend op de schouders en nek.

Dank voor jullie hulp

Comment

Working...
                    X