Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

UV-filter of protector

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • UV-filter of protector

    Om mijn lens van mijn 70-200 mm te beschermen wil ik er een filter voor plaatsen. Ik heb de keuze tussen een UV-filter of een (HD)protector. Wat is het beste om toch geen afbreuk te doen aan de kwaliteit van mijn lens. Graag een advies.
    AGFA- Klick; Nikon D300; Nikon D4; Nikon 70-200 2.8 VRII; Nikon 18-200 mm; Nikon 17-35 mm 2.8; Sigma Macro 105 mm 2.8; Nikon 28-120 mm 4.0; SB 800; SB 910;Tamron AF SP 2x teleconverter 7 el; Nikon 50 mm. 1.8; Tamron 28-75 2.8 AS EX DI LD (IF);

  • #2
    Re: UV-filter of protector

    geen filter maar je zonnekap

    Comment


    • #3
      Re: UV-filter of protector

      je beschermhoesje en als je hem gebruikt eraf halen.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: UV-filter of protector

        Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en Bekijk bericht
        geen filter maar je zonnekap
        Doe ik ook, zelfs met mijn 70-200.
        Ook met een filter ga je geen nagels in de muur slaan met je camera toch?
        Draag gewoon zorg voor die handel en zet steeds je zonnekap er op als je rondloopt.

        Ondanks de uiteenlopende meningen denk ik toch dat eender wat je ervoor schroeft een invloed gaat hebben.

        Grtz,
        Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
        BE-Wommelgem
        .: 20D & D700 :.

        Comment


        • #5
          Re: UV-filter of protector

          Over het gebruik van UV glaasjes als bescherming voor de frontlens lopen de meningen uiteen. In bepaalde omstandigheden nuttig, op zijn gunstigst kan het geen kwaad; in wat ongunstiger lichtomstandigheden (bv lampen die in je lens schijnen) kan het zijn prijs hebben in de vorm van ongewenste reflecties.
          Dit is overigens ook het geval met objectieven: de ene is beter bestendig in bv. tegenlicht dan de andere.
          De fotograaf maakt de afweging, en dient zijn/ haar spulletjes te kennen.
          Kijk eens hier:
          Originally posted 2007-09-21 on Optyczne.pl When we buy a brand new camera we usually get very excited. We take pictures of everything: objects in motion, contemplative still shots, the tiniest of objects and the largest of objects, from far away and close-up ...

          While preparing our polarizing filters test supplement we decided to update also our ...


          Groet Hans

          Comment


          • #6
            Re: UV-filter of protector

            Allen dank voor uw reactie.
            Last edited by HdBD200; 30 maart 2011, 16:36.
            AGFA- Klick; Nikon D300; Nikon D4; Nikon 70-200 2.8 VRII; Nikon 18-200 mm; Nikon 17-35 mm 2.8; Sigma Macro 105 mm 2.8; Nikon 28-120 mm 4.0; SB 800; SB 910;Tamron AF SP 2x teleconverter 7 el; Nikon 50 mm. 1.8; Tamron 28-75 2.8 AS EX DI LD (IF);

            Comment


            • #7
              Re: UV-filter of protector

              Zo'n filter is even nuttig als op een bouwwerf, onder je helm, een keppeltje dragen...

              Comment

              Working...
              X