Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

geheugenkaart crashed

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• geheugenkaart crashed

Mensen,

Ik zit met een raar probleem, had een grote collectie foto's op mijn toestel staan (ik had een dansvoorstelling getrokken - Fine + RAW modus)
    Nu als ik de foto's op de computer inlaad om over te zetten loopt hij telkens vast.
    Ik ben dan de foto's op het toestel gaan bekijken en op 1 bepaalde foto loopt hij helemaal vast. Ik kan hem niet verwijderen op het toestel want hij loopt echt telkens vast (ook als ik via menu selectie verwijder)

Ik vraag me nu af hoe ik de rest van mijn foto's op de computer krijg.
    Ik zou als het ware alle overige foto's in een nieuwe map moeten kunnen verplaatsen zodat ik ze dan wel kan overzetten (want dat lukt wel)
    Maar ik weet niet hoe dit te doen op mijn toestel (als dit überhaupt wel mogelijk is)

Ik ben in het bezit van een D90.

Alle tips zijn zeer welgekomen !!!

Re: geheugenkaart crashed

Steekt u uw geheugenkaart in uw computer of laadt u uw fotot's in via de kabel?

Comment

dat heb ik al geprobeerd.

via kabel en rechtstreeks in SD slot, maar op beide loopt hij vast terwijl hij de foto's inlaad.

Comment

Als je hem in je SD slot steekt kun je toch alle foto's selecteren behalve degene waarop hij vastloopt? Die zou je dan waarschijnlijk zonder problemen kunnen kopieren naar je computer
        http://www.flickr.com/photos/rouwkema/

http://rouwkema.smugmug.com/

Comment

Lukt het misschien alsvolgt:

geheugenkaartje in de pc
          met windowsverkenner in de map gaan
          alle bestanden selecteren behalve die éne
          kopiëren
          plakken in een andere map

Anders misschien met Xcopy/C
          zie hier voor meer info.

Mocht je een oplossing hebben gevonden en de foto's over kunnen zetten, welke dan ook, dan raad ik je aan om het geheugenkaartje te formatteren in de camera voor je het weer gebruikt.

Comment

het is bij het openen van de map dat hij vast loopt, ik zie ze staan, maar kan er niets mee doen.

ik had ook al gedacht voor via cmd een copy te doen, maar hoe spreek je je toestel aan, want dat is 'D90' (in verkenner) maar er is geen partitie-letter aan verbonden.

daarom had ik gehoopt om via mijn toestel de andere foto's ergens in een andere map te steken, want een andere map uitlezen gaat wel via verkenner

Comment

En hoe zit het als je het geheugenkaartje in de pc doet?
              Krijgt het dan ook geen partitieletter toegewezen?

Comment

Probeer eens in (ubuntu) linux (met een live cd bvb, daarom niet nodig om te installeren)

Comment

vraagt hij om te formateren en de andere keer krijgt hij een letter maar als ik ertoe map, dan zie ik alle file staan maar 0B groot terwijl ik de foto's via de D90 nog perfect kan bekijken

Comment

Ik ben geen computerkenner dus ik kan je geen oplossing meer geven behalve dat een goed recovery-tool misschien helpt.
                    Welke programma precies zou je even met google moeten opzoeken, ik heb er geen ervaring mee.

Comment

met ubuntu en die linux cmd's heb ik nu ook niet veel ervaring

ik vraag het volgende week eens op het werk aan de linux mensen, maar bestaat er geen oplossing om foto's te herschikken via het toestel? (D90 dus)

Comment

Misschien een rare suggestie: back-up maken met een back-upprogramma?

Heb je al eens een andere pc geprobeerd?
                        (Traveler) Supra Super Slim XS7 .:. f=5.8-17.4 mm .:. 7.0 megapixels | Gimp, Photoshop Express en iPad Apps.

Comment

2 pc's en een laptop, telkens hetzelfde fenomeen en ik merk steeds meer dat ik ze niet kan lezen via de pc omdat de camera vast hangt (wss door het laden van die foto)

ik ga nog wat zoeken op internet als ik ze niet kan verplaatsen, anders probeer ik volgende week op het werk eens met linux en in het slechtste geval formateren en data recovery

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Repi3 Bekijk bericht
                            ...en in het slechtste geval formateren en data recovery
                            Er zijn nog heel wat andere dingen die je kan proberen voordat je overgaat tot formateren. Zoek eens wat tools om geheugenkaarten of disks te repairen, data te recoveren.
                            Dat zou ik zelfs proberen voor de linux optie indien je er zelf niet zo veel van kent.
                            Canon 7D - EF 17-40mm f/4L USM - EF 70-200mm f/4L USM - EF 50mm f/1.8 II - Sigma 50mm f/2.8 DG Macro

Comment

Heb dat ook eens voor gehad. Bleek dat het slotje opstond van geheugenkaart.
                              Canon EOS 90D EFS 18-135

Comment

Working...
                              X