Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

rugzak met fotovak

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• rugzak met fotovak

Hallo,
    Ik heb me rotgezocht op fora en internet maar kom niet tegen wat ik zoek.
    Eigenlijk wil ik een flinke dagrugzak met een apart vak voor DSLR met lens (eventueel nog ruimte voor een tweede lens en andere fotospullen). Belangrijk is dat er in ieder geval een 2 literfles water in past en een lunch. Ik heb wel tassen gezien met een fotovak onderaan, maar die laten toch weinig ruimte over in het bovengedeelte. Niet genoeg voor flink wat proviand en grote fles water. Nog mooier zou het zijn als ik een statief kan bevestigen, maar dit is geen noodzaak.
    Iemand een suggestie?
    Thanks,
    Rob

Re: rugzak met fotovak

Lowpro als ik mij niet vergis.
    Je kan aan de zijkant je statief bevestigen, en inplaats van extern een lenshouder te plaatsen, kan je er een bidonhouder aanbevestiggen. Naar gelang de grote van de zak kan je er ook nog je lunchpakket in kwijt.
    Canon EOS 90D EFS 18-135

Comment

Ja, de Fastpack 350 (Lowepro). Of een Lowepro Primus AW (als je die nog kan vinden want die worden blijkbaar niet meer gemaakt heb ik de indruk)...

Bij de Fastpack 350 (en de andere Fastpackmodellen) heb je ruimte genoeg bovenaan...kijk maar eens op de foto hieronder. Over de fles water, die zou je aan de zijkant in zo'n soort 'netje' kijken, daar is een vakje voor...

Voor die fles water bij de Primus heb je de Bottle Pouch, die Lowepro samen met andere onderdelen van het nieuwe Street & Field-systeem heeft getoond op de Photokina van vorig jaar in september. Deze kan je via een SlipLock-riem bevestigen aan je tas...of je steekt ze bij het andere materiaal in het bovenste vakje van de Primus.
      Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

ik heb ook de fastpack 350.
        Prima rugzak en kan genoeg boven in.
        Je zou een drinkzak (geen idee van de echte naam) met slang in het laptopvak kunnen schuiven, maar dat zou beteken dat je alleen zelf kan drinken.
        Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
        Our English website: www.kaichitravel.com
        Breng eens een bezoekje aan Siberie!

Comment

Het enige nadeel van de Fastpack is dat je geen AW cover hebt, waar ik wel een ongemakkelijk gevoel bij krijg in dit land. Geen probleem als je in droge streken woont, maar niet in West-Europa...
          Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jvdk Bekijk bericht
            Je zou een drinkzak (geen idee van de echte naam) met slang in het laptopvak kunnen schuiven, maar dat zou beteken dat je alleen zelf kan drinken.
            Die drinkzak = camelback.
            Canon EOS 90D EFS 18-135

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
              Het enige nadeel van de Fastpack is dat je geen AW cover hebt, waar ik wel een ongemakkelijk gevoel bij krijg in dit land. Geen probleem als je in droge streken woont, maar niet in West-Europa...
              Ik heb voor een euro of 9 een universele regenhoes gekocht bij bever zwerfsport (outdoor winkel in NL).
              Heb nu dus een Fastpack 350 AW
              Last edited by jvdk; 16 maart 2011, 13:00.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bewaker Bekijk bericht
                Die drinkzak = camelback.
                Ja, klopt, thanks

Comment

Bedankt voor jullie reacties.
                  Ik zoek toch eigenlijk iets wat net nog wat groter is, zodat er een grote fles water van 1,5 of 2 liter IN de rugzak kan. Nog ideeen?
                  Rob

Comment

Veiligheidshalve zou ik dit zelf nooit doen en nog eerder zo'n 'camelback' gebruiken.

P.S.: misschien een Pro Trekker 300 AW ?

Comment

Ik heb sinds gisteren deze.
                      Na één dag met deze rugzak op stap te zijn geweest ben ik meteen al zeer tevreden.
                      Echt een aanrader.
                      Geen zweetplek meer op mijn rug door die rugzak en fantastisch draagcomfort.
                      Er is genoeg ruimte voor de dingen die je in je vraag beschrijft.
                      Je hoeft het fotocompartiment niet te gebruiken, door van binnen een rits te openen kun je één geheel maken van het fotodeel met het bovendeel.
                      Geen bevesting voor statief.
                      Dat doe ik gewoon met een touwtje, dat touwtje gebruik ik dan meteen om mijn tas
                      aan statief te hangen (om het steviger te laten staan, vooral bij wind)

(Wanneer je verder klikt om alles wat beter te zien moet je soms wat geduld hebben voor het filmpje gaat spelen, bijvoorbeeld waar het fotocompartiment wordt gedemonstreert.)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
                        Ik heb sinds gisteren deze.
                        Na één dag met deze rugzak op stap te zijn geweest ben ik meteen al zeer tevreden.
                        Echt een aanrader.
                        Geen zweetplek meer op mijn rug door die rugzak en fantastisch draagcomfort.
                        Er is genoeg ruimte voor de dingen die je in je vraag beschrijft.
                        Je hoeft het fotocompartiment niet te gebruiken, door van binnen een rits te openen kun je één geheel maken van het fotodeel met het bovendeel.
                        Geen bevesting voor statief.
                        Dat doe ik gewoon met een touwtje, dat touwtje gebruik ik dan meteen om mijn tas
                        aan statief te hangen (om het steviger te laten staan, vooral bij wind)

(Wanneer je verder klikt om alles wat beter te zien moet je soms wat geduld hebben voor het filmpje gaat spelen, bijvoorbeeld waar het fotocompartiment wordt gedemonstreert.)
                        waar heb je deze gekocht?
                        Website: http://www.svisimaging.be

Comment

Ik heb een naneupro, veel plaats voor alle dingen die je opsomt
                          Sinds een tijdje heb ik een national geographic small, en hier ben ik heel tevreden van. Plaats voor laptopje, statief kan onderaan er aan gehangen worden, opzij een zak voor grote drinkfles, er zit in het fotovak meestal mijn D90, tamron 18-270, tamron 28-75 en een flitser..
                          bovenin nog ruim plaats voor boterhammen en zo voort.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
                            waar heb je deze gekocht?
                            Bij de Jack Wolfskin Store in Antwerpen.
                            Meir 24 in Antwerpen.

Er zijn wel meer Jack Wolfskin winkels in België.

JACK WOLFSKIN - Buy waterproof clothing, shoes, tents, equipment and more available online - JACK WOLFSKIN Outdoor Shop.

En dan Belgium aangeven, dan verschijnt een lijst.

P.s.
                            Zojuist zie ik dat, in tegenstelling met de info op de website, geen opbergvakje voor gsm in de schouderband zit en ook geen opbergvakjes in de draagriemen.
                            Ik kan bij mijn rugzak die opbergvakjes niet vinden, misschien zijn dat losse accesoires.
                            Last edited by heaucheneaudt; 16 maart 2011, 16:17.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door butterfly Bekijk bericht
                              Bedankt voor jullie reacties.
                              Ik zoek toch eigenlijk iets wat net nog wat groter is, zodat er een grote fles water van 1,5 of 2 liter IN de rugzak kan. Nog ideeen?
                              Rob
                              Dat reservoir voor die camelback kan je ook appart krijgen.

Canon EOS 90D EFS 18-135

Comment

Working...
                              X