Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

rugzak met fotovak

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: rugzak met fotovak

Wat Bewaker hier opsomde, kan je ook in de genoemde Pro Trekker 300 AW krijgen - die heeft daar een apart compartiment voor en is 'hydration-ready'. Eenvoudig gezegd, er is al een zakje voor aanwezig in het compartiment aan de rechterkant (als je 'm aanhebt en naar achter kijkt). Als je geen Camelbak wil, maar gewoon een fles water, denk ik dat je die ook in datzelfde compartiment krijgt. Je 'proviand' kan je bovenaan in het 'waistpack'/'backpack lid' steken . Ruimte genoeg daarvoor lijkt me (als ik afga op de foto's op internet), tenzij je héél veel eten gaat meenemen .

Enne, à propos, wat wil je er allemaal in krijgen ? Een DSLR met lens is erg vaag .
    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
      Ik heb sinds gisteren deze.
      Na één dag met deze rugzak op stap te zijn geweest ben ik meteen al zeer tevreden.
      Echt een aanrader.
      Geen zweetplek meer op mijn rug door die rugzak en fantastisch draagcomfort.
      Er is genoeg ruimte voor de dingen die je in je vraag beschrijft.
      Je hoeft het fotocompartiment niet te gebruiken, door van binnen een rits te openen kun je één geheel maken van het fotodeel met het bovendeel.
      Geen bevesting voor statief.
      Dat doe ik gewoon met een touwtje, dat touwtje gebruik ik dan meteen om mijn tas
      aan statief te hangen (om het steviger te laten staan, vooral bij wind)

(Wanneer je verder klikt om alles wat beter te zien moet je soms wat geduld hebben voor het filmpje gaat spelen, bijvoorbeeld waar het fotocompartiment wordt gedemonstreert.)
      Krijg je daar een laptop in als je er foto-materiaal in hebt zitten?
      Ik zoek namelijk ook een rugzak maar er zou een laptop in moeten passen om mee op reis te nemen...

@ TS, sorry dat ik even je topic kom kapen hoor

Yannick

Comment

Ik heb geen laptop om te proberen en volgens mij zijn er grote verschillen in afmetingen tussen de één of ander.

Je zou volgens mij een laptop kunnen meenemen als de afmetingen niet groter zijn dan max. 8x30x40 cm.
        Dat is de afmeting van twee ordners tegen elkaar en dan heb ik nog ongeveer 10 cm over in de hoogte
        (bij dezelfde breedte, de bovenkant van de rugzak loopt rond)

Nog beter is het om te passen als de laptop in de buurt van bovenstaande afmetingen komt want
        het lijkt me wanneer de laptop strak zit in de hoeken van de rugzak, vooral boven, dat je laptop dan kwetsbaar is.

Ik hoop je op deze alternatieve wijze toch enigszins geïnformeerd te hebben maar ga s.v.p. in een winkel passen bij twijfel.
        Zonde van het geld als je laptop niet (goed) past.

P.s.
        Het is misschien op de afbeelding op de website van Jack Wolfskin niet helemaal duidelijk maar het fotocompartiment komt niet tegen de achterwand van de rugzak aan.
        Er zit nog een opbergruimte tussen fotocompartiment en achterkant welke strekt van de bodem van de rugzak helemaal naar boven.
        Last edited by heaucheneaudt; 17 maart 2011, 14:58.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
          P.s.
          Het is misschien op de afbeelding op de website van Jack Wolfskin niet helemaal duidelijk maar het fotocompartiment komt niet tegen de achterwand van de rugzak aan.
          Er zit nog een opbergruimte tussen fotocompartiment en achterkant welke strekt van de bodem van de rugzak helemaal naar boven.
          Ow, leuk dat je dat even zegt, dat is inderdaad niet duidelijk op de website
          Dan is de kans groot dat de laptop er wel inkan, 't is niet zo'n grote...
          Ik ga alleszins een kijken in de winkel in Hasselt.

Bedankt voor je info!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
            Veiligheidshalve zou ik dit zelf nooit doen en nog eerder zo'n 'camelback' gebruiken.

P.S.: misschien een Pro Trekker 300 AW ?
            Een Pro Trekker is toch geen gecombineerde rugzak?

Bij Lowepro heb je de Rover AW II rugzak.

Ik heb de waterdichte versie daarvan, de DryZone Rover.
            Ik krijg er mijn 2L fles in zowel in de lengte als in de breedte (het heeft ook zo'n camelback, maar dat gebruik ik eigenlijk niet)

Ik zie wel dat de DryZone iets grotere dimensies heeft: 30 X 18.5 X 30.5 cm VS 28 X 15 X 25.5 cm

In de breedte is maar 2cm verschil, dus als je ze plat legt zal ze zeker ook in de Rover kunnen. In de hoogte wordt het misschien wel nipt (5cm verschil).

Alhoewel ik aan de buitenkant een vak heb voor mijn tripod, steek ik mijn tripod ook gewoon in mijn binnenvak.

Ik zie dat heaucheneaudt een rugzak heeft waarbij je er één rugzak van kunt maken. Dit lijkt mij wel handig.
            Last edited by MilM; 20 maart 2011, 09:03.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yakke Bekijk bericht
              Ow, leuk dat je dat even zegt, dat is inderdaad niet duidelijk op de website
              Dan is de kans groot dat de laptop er wel inkan, 't is niet zo'n grote...
              Ik ga alleszins een kijken in de winkel in Hasselt.

Bedankt voor je info!
              Hier heb je ook nog alternatieven: http://products.lowepro.com/catalog/...-Camera,16.htm

Het gewicht van de Jack Wolfskin valt gelijk wel zeer goed mee.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MilM Bekijk bericht
                Een Pro Trekker is toch geen gecombineerde rugzak?
                Dat klopt. Maar er is genoeg ruimte om "proviand en grote fles water" op te bergen (zie hierboven, in mijn vorige post). Dat zijcompartiment waar je een Camelbak of dergelijke kan steken is groot genoeg om een drinkbus of een fles water in te steken. In het waistpack/backpack lid zoals Lowepro het noemt kan de "proviand". Een statief is ook makkelijk te bevestigen. En dat is tenslotte wat het belangrijkste was lijkt me (zie het citaat hieronder). Wat kleiner materiaal kan je kwijt in het andere zijcompartiment aan de andere kant. Een tent of slaapzak kan onderaan bevestigd worden, zelfs als de All-Weather cover gebruikt wordt .

Een Rover is wel ook wel een goede (foto)rugzak, maar da's ook weer een ouder model...mogelijke alternatieven zijn de (Compu)Primus AW (als je 'm nog kan vinden) en de Fastpack 350.
                Oorspronkelijk geplaatst door butterfly Bekijk bericht
                Eigenlijk wil ik een flinke dagrugzak met een apart vak voor DSLR met lens (eventueel nog ruimte voor een tweede lens en andere fotospullen). Belangrijk is dat er in ieder geval een 2 literfles water in past en een lunch.[...]...flink wat proviand en grote fles water. Nog mooier zou het zijn als ik een statief kan bevestigen, maar dit is geen noodzaak.
                Ik heb ondertussen ook nog geen antwoord gelezen op deze vraag:
                Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                Enne, à propos, wat wil je er allemaal in krijgen ? Een DSLR met lens is erg vaag .
                Want die lens, dat kan God-weet-wat zijn...

Voor Yakke, met z'n laptop zijn dit enkele mogelijke tassen (bij Lowepro):

- de Pro Runner 350 AW (relatief groot compartiment vooraan) en 450 AW (idem),
                - ook weer de Pro Trekker AW serie (300-400-600 AW),
                - de Fastpack 250 en 350,
                - de CompuRover AW,
                - de CompuDay Photo 250 (nieuw model).
                Last edited by JorisVdB; 20 maart 2011, 19:59.
                Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

(Dubbel door probleempje met de internetverbinding hier. Mag verwijderd worden.)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MilM Bekijk bericht
                    Hier heb je ook nog alternatieven: http://products.lowepro.com/catalog/...-Camera,16.htm

Het gewicht van de Jack Wolfskin valt gelijk wel zeer goed mee.
                    Het leuke aan de Jack Wolfskin vind ik dat hij er niet echt uitziet als een fototas en je het foto compartiment er compleet uit kan halen waardoor je een gewone rugzak hebt voor als de camera eens niet mee hoeft...

Toch bedankt aan JorisVdB en MilM voor de tips!

Yannick

Comment

@ heaucheneaudt: Bedankt voor de tip, ik heb hem vandaag gekocht. Ik was ook op zoek naar een goede combi. Een statief kun je onderaan bevestigen (idd met een touw), er zijn enkele lussen voorzien. En hij ziet er nog goed uit ook
                      Prijs = €99,95

Comment

Working...
                      X