Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SMD-200 studio flits...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • SMD-200 studio flits...

    Hey

    Ik zit al enkele uren op internet te zoeken, maar vind maar geen antwoord op mijn vraag, en de eventuele verkoper geeft mij maar wat ontwijkende antwoorden...

    Bij deze: heeft een SMD-200 flits een ingebouwde slave functie?
    Ik zou een set willen kopen bestaande uit enkel 2 SMD-200 flitsers, maar vraag mij af of die ook beiden afgaan mits een flitsontspanner (RT-604D) die slechts aan 1 SMD-200 wordt gekoppeld.

    Aangezien deze set 2 SMD-200's bevat, wil ik ze natuurlijk ook graag alle twee benuttigen.
    Eender hoe, is er een mogelijkheid om deze set bruikbaar te maken?

    Vriendelijke groeten & alvast bedankt!
    Whateverfriend
    http://prinsfokker.thedeafnun.be

  • #2
    Re: SMD-200 studio flits...

    als de verkoper die vragen al ontwijkt, zou ik gewoon al kijken naar ofwel een andere verkoper ofwel een andere flitsset want zoiets vertrouw ik simpelweg dan al niet
    Website: http://www.svisimaging.be

    Comment


    • #3
      Re: SMD-200 studio flits...

      Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

      BD1614BE

      Comment


      • #4
        Re: SMD-200 studio flits...

        Die specificaties had ik ook gevonden, dus ik ga ervan uit dat ze geen slave sensor bevatten.
        Maar zou er dan een andere manier zijn om die 2 te verbinden op een EOS-camera?
        Whateverfriend
        http://prinsfokker.thedeafnun.be

        Comment


        • #5
          Re: SMD-200 studio flits...

          Oorspronkelijk geplaatst door Whateverfriend Bekijk bericht
          Die specificaties had ik ook gevonden, dus ik ga ervan uit dat ze geen slave sensor bevatten.
          Maar zou er dan een andere manier zijn om die 2 te verbinden op een EOS-camera?
          dan zou ik eens goed lezen:
          Kan gesynchroniseerd worden door de ingebouwde fotocel of extern via synchrokabel, infrarood- en radioverbinding
          Dus op een flitser een sync kabel of draadloos, en de andere via de fotocel.
          Vriendelijke groeten,Raf

          www.rafvandenbogaert.be

          Comment


          • #6
            Re: SMD-200 studio flits...

            Fotografisch-technisch jargon is mij niet bekend.
            En google helpt mij daar ook bitter weinig mee voort.
            Maar ik zal de aankoop baseren op mijn geloof in de goedheid van de mens
            Bedankt!
            Whateverfriend
            http://prinsfokker.thedeafnun.be

            Comment


            • #7
              Re: SMD-200 studio flits...

              Oorspronkelijk geplaatst door Whateverfriend Bekijk bericht
              Fotografisch-technisch jargon is mij niet bekend.
              En google helpt mij daar ook bitter weinig mee voort.
              Maar ik zal de aankoop baseren op mijn geloof in de goedheid van de mens
              Bedankt!
              Een fotocel ken je niet maar een slave sensor wel ???
              Is toch hetzelfde.


              Ik hoop dat je fototechnisch wel wat onderlegd bent als je met studioflitsers gaat werken (want alles moet manueel ingesteld worden, ook je toestel).
              Synctime, diafragma, sluitertijd, iso, witbalans lichtmeting, scherptediepte, .... allemaal technische dingen die je toch moet beheersen om met studioflitsers aan de slag te gaan.
              Trouwens, heb je al gedacht aan een flitsmeter? of hoe ga je de gewenste output van die flitsers bepalen?
              Last edited by zunoel; 10 maart 2011, 07:27.
              Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

              Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

              Comment


              • #8
                Re: SMD-200 studio flits...

                Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                Trouwens, heb je al gedacht aan een flitsmeter? of hoe ga je de gewenste output van die flitsers bepalen?
                Trial and error

                Nu heb je dan wel het risico dat je model het al lang beu is tegen dat je de juiste instellingen vastgelegd hebt
                Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                Comment


                • #9
                  Re: SMD-200 studio flits...

                  Trial and error indeed
                  Ik heb al langer een camera in de hand, maar studiowerk is mij volledig onbekend.
                  Petje af voor technische fotografen, ik heb mijn fotostudie reeds opgegeven omdat het mijn artistieke vrijheid te veel belemmerde.
                  Misschien dat ik mij er ooit terug in ga verdiepen maar met zoveel hobby's moet je je prioriteiten stellen
                  Whateverfriend
                  http://prinsfokker.thedeafnun.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: SMD-200 studio flits...

                    Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                    Trial and error

                    Nu heb je dan wel het risico dat je model het al lang beu is tegen dat je de juiste instellingen vastgelegd hebt
                    Tial en error met 1 lamp ok gaat nog
                    2 lampen = 2²
                    3 lampen = 3³
                    Enz

                    Ik gebruik toch liever mijn flitsmeter (3 flitsen op 5min afgesteld zonder vloeken, en ik weet exact hoe elke licht zich gaat verhouden in mijn foto)
                    Last edited by zunoel; 10 maart 2011, 12:44.
                    Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                    Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                    Comment

                    Working...
                    X