Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

studio filtsset

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• studio filtsset

Hey,

ik zou me graag meer beginnen verdiepen in modelfotografie,
    daarom wil ik dan ook een kleine studio bouwen.
    Ik heb wel maar een zeer kleine ruimte dat ik kan gebruiken namelijk: 3m x 2.5m en 2.5m hoog

Nu jullie voelen de vraag al afkomen, welk materiaal?

Maar ik heb voor ik hier een post zette al wat rondgekeken.

Ik heb een complete set gevonden op Cameranu.nl wat denken jullie van deze?
    http://www.cameranu.nl/artikel/149324/Studio_Set.html
    (zit al achtergrondrol bij)

Of weten jullie iets beters voor dat geld, of beter iets goedkopers om te beginnen?

Is het merk Walimex van goede kwaliteit ivm studioflitsers, want die zijn ook een pak goedkoper tov de rest (in alles), waarschijnlijk ligt dit ook aan de kwaliteit of ben ik mis?

Heb ook al veel gehoord over Elinchrom D-lite, is dit beter als mijn voorstel of...?

ps: het liefst koop ik nog bij studio 73 (is het kortstbij)

Greetz,
    kubuske
    Last edited by kubuske; 9 maart 2011, 21:00. Reden: meer info

Re: studio filtsset

Niet twijfelen en een Elinchrom D-Lite 4 IT ToGo set kopen, koop dan bij foto-walser.de je achtergrond systeem en je zal niet veel duurder uitkomen maar wel een kwalitatief véél betere set hebben
    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

voorzie ook budget voor een goede breedhoek-lens moest je deze nog niet hebben
      die zal je zeker en vast kunnen gebruiken in de lengte die je aanhaalt
      ik beschik al over 5.5m op 3m en ik kom met 18mm op mijn crop soms al in de problemen voor full-body's te doen en scherp te stellen waar ik het wil

dus 17-18mm op FF zal je zeker nodig hebben in die ruimte of 12mm bvb op crop

je kan mogelijks toekomen met de standaardlens maar dan zal je model toch tegen de muur komen te staan en zit je met schaduwen doordat je flitsers afgaan
      Website: http://www.svisimaging.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
        voorzie ook budget voor een goede breedhoek-lens moest je deze nog niet hebben
        die zal je zeker en vast kunnen gebruiken in de lengte die je aanhaalt
        ik beschik al over 5.5m op 3m en ik kom met 18mm op mijn crop soms al in de problemen voor full-body's te doen en scherp te stellen waar ik het wil

dus 17-18mm op FF zal je zeker nodig hebben in die ruimte of 12mm bvb op crop

je kan mogelijks toekomen met de standaardlens maar dan zal je model toch tegen de muur komen te staan en zit je met schaduwen doordat je flitsers afgaan

Allemaal goed en wel, maar een groothoek is niet geschikt voor modelfotografie, daar kan je ni omheen, dus je beperken tot portret lijkt me gezonder, dan een full lenght met een 18 mm!

MVG, Jeff C.
        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
          Allemaal goed en wel, maar een groothoek is niet geschikt voor modelfotografie, daar kan je ni omheen, dus je beperken tot portret lijkt me gezonder, dan een full lenght met een 18 mm!

MVG, Jeff C.
          dat klopt, das dan nog een andere discussie

ik wou hem gewoon melden dat die 3 meter kort is als je full body wilt doen met gewone standaardzooms want dan lukt dit niet

Comment

Dan zal ik wel gaan voor de Elinchrom D-Lite 4 IT ToGo set, aangezien ik hier al zoveel goede reactie heb over gelezen.

Nu door mijn beperkte ruimte zal ik dus zoals hier al aangehaald is, dus wel degelijk enkel portret kunnen doen.

Maarja, wie het kleine niet...

Mercikes

Comment

Ik vraag mij gezien jouw beperkte ruimte eigenlijk af of je met de D-Lite 2 IT niet beter af bent. Mijn studioruimte is toch wel een stukje groter en ik vind mijn D-lite 400Ws soms zelfs nog teveel....
              www.indetailfotografie.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kubuske Bekijk bericht
                Dan zal ik wel gaan voor de Elinchrom D-Lite 4 IT ToGo set, aangezien ik hier al zoveel goede reactie heb over gelezen.

Nu door mijn beperkte ruimte zal ik dus zoals hier al aangehaald is, dus wel degelijk enkel portret kunnen doen.

Maarja, wie het kleine niet...

Mercikes
                zou je niet eerst een andere ruimte zoeken?

je zet je model minstens 1 meter van je achtergrond af... je achtergrond rol staat, als het op zo'n statief staat nog eens op 50 cm van de muur... da's al 1m50
                en dan heb je nog anderhalve meter om je model te zetten 60cm en voor jou 60cm dus ga je altijd, zelf als je tegen de muur staat op een afstand van 1m van camera tot model staan... tenzij je ze tegen de muur zet, geen achtergrond rol, en met de schaduwen leert leven en met de muur die hard gaat opvallen...

en waar ga je je lichten zetten?

pfff.... zoveel investeren omdan te zien dat het niet werkt? 3 meter is gewoon te kort... enkel voor product fotografie te gebruiken...
                je zal je lichten veel te dicht bij moeten zetten... al eens gehoord van de omgekeerde kwadraadswet?

ook de breedte is onwerkbaar... een paraplu is makkelijk 100cm doorsnede... gebruik er twee en je hebt al 2meter kwijt... dan heb je nog 50cm om je lens tussen te bewegen...
                Last edited by d_oracle; 13 maart 2011, 14:07.
                some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                  zou je niet eerst een andere ruimte zoeken?

je zet je model minstens 1 meter van je achtergrond af... je achtergrond rol staat, als het op zo'n statief staat nog eens op 50 cm van de muur... da's al 1m50
                  en dan heb je nog anderhalve meter om je model te zetten 60cm en voor jou 60cm dus ga je altijd, zelf als je tegen de muur staat op een afstand van 1m van camera tot model staan... tenzij je ze tegen de muur zet, geen achtergrond rol, en met de schaduwen leert leven en met de muur die hard gaat opvallen...

en waar ga je je lichten zetten?

pfff.... zoveel investeren omdan te zien dat het niet werkt? 3 meter is gewoon te kort... enkel voor product fotografie te gebruiken...
                  je zal je lichten veel te dicht bij moeten zetten... al eens gehoord van de omgekeerde kwadraadswet?

ook de breedte is onwerkbaar... een paraplu is makkelijk 100cm doorsnede... gebruik er twee en je hebt al 2meter kwijt... dan heb je nog 50cm om je lens tussen te bewegen...
                  breedte is doenbaar
                  ik flik het hier ook zo
                  op termijn wel is kijken voor 90x60 softboxen voor iets meer gemak en ruimte en betere lichtcontrole

Comment

't gaat inderdaad geen simpele zaak zijn om daar, in dergelijk kleine ruimte, iets deftigs te kunnen afleveren
                    nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
                      breedte is doenbaar
                      ik flik het hier ook zo
                      op termijn wel is kijken voor 90x60 softboxen voor iets meer gemak en ruimte en betere lichtcontrole
                      je zegt hierboven:

ik beschik al over 5.5m op 3m
                      op dergelijke kleine ruimtes is dat al een groot verschil, da's 16.5 m² tegenover 7.5m²
                      dat is meer dan dubbel zo groot! je moet die mens geen verkeerde verwachtingen geven hé Sven!

ikzelf, zou't niet weten hoe ik daar in kan werken! zie ook hier
                      Last edited by d_oracle; 16 maart 2011, 21:31.
                      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Working...
                      X