Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

EOS 50D samen met Speedlite 580EX II rare kuren

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • EOS 50D samen met Speedlite 580EX II rare kuren

    Hallo iedereen,

    Ik heb een raar feomeen voor met mijn Speedlite 580 EXII gemonteerd op mijn EOS 50D.

    Ik stel het toestel in op M en de flitser staat op ETTL en tweede gordijn. Bij lichtmeting geen probleem, en ook bij het nemen va de foto loopt alles initieel normaal. T' is te zeggen, de flitser vuurt net voor het opklappen van de spiegel af om zijn lichtmeting goed te krijgen en gaat vervolgens af op het tweede gordijn. Tot hiertoe alles normaal dus. Maar... na een tijdje, en dit kan varieren van een 5-tal forto's tot soms meet dan 30 foto's, gaat de flitser nog slechts één keer af op het eerste gordijn en op volle kracht.

    Van zodra dit optreedt gaat de flitser ook niet meer meezoomen als hij naar voren gericht is, en is o. a. hi-speed sync niiet meer beschikbaar.

    Het probleem verdwijnt van zodra je de flitser even van de flitsschoen haalt en hem weer terugplaatst.

    ZIjn er hier mensen onder jullie die dat al meeggemaakt hebben vooraleer ik met heel mijn hebben en houden naar de winkel loop en waarschijnlijk alles voor een paar weken kwijt ben...

    Ik heb ook een test gedaan met een uidentieke flitser van een collega, en net hetzelfde probleem. Dus ik vrees toch iets met de camera. De firmware staat op 1.0.7 (meest recente versie).

    Suggesties zijn zeer welkom.

    Groetjes
    Didier
    Canon EOS 5D Mark II - EF 24-105 f/4L IS USM - EF 70-200 f/2.8L IS II USM - Speedlite 580EXII

  • #2
    Re: EOS 50D samen met Speedlite 580EX II rare kuren

    Flits signaalcontacten vuil?
    Ik zou beginnen met die eerst grondig te reinigen (op zowel toestel als flits).

    Mijn flits heeft ook eens raar gedaan; heb toen flits van toestel gehaald, er weer op geplaatst en enkele foto's op volautomatisch genomen (groen). Hiermee was probleem verholpen.
    Greetz Geert.
    Canon gerief...

    Comment

    Working...
    X