Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Stevigheid lenscase canon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Stevigheid lenscase canon

    Ik zit met het volgende 'probleem'.

    Ik zou regelmatig tijdens m'n wandelingen mijn fototas willen thuislaten. Het is een heel gewicht en meestal is het enige dat ik eruit gebruik een tweede (of derde) lens.
    Ik zou dus mijn camera bij me willen dragen met een Black Rapid draagriem (aankoop volgt zéér binnenkort).
    Daarbij zou ik op een zo comfortabel mogelijke manier één extra lens willen meenemen...
    Nu was ik zo aan het denken... De tas die ik bij m'n 100-400 kreeg (lz1324), zou ik die niet kunnen gebruiken hiervoor? Je kan die aan je broeksriem bevestigen maar dat lijkt me niet echt handig, daar zakt m'n broek van af!
    Bovenaan is een handvatje, daar zou ik een of andere riem aan kunnen bevestigen, maar of dat stevig genoeg is???
    Aan de 2 zijkanten zijn ook kleine ringetjes voorzien waaraan je een riem zou kunnen vastklikken, maar weer de vraag of dat stevig genoeg is???
    Bestaan er speciale riemen hiervoor of waar kan ik zoiets vinden?
    Zie foto's





    Of kan ik beter een andere oplossing zoeken...?
    Canon EOS 5D mark 3 - Canon Eos 5D mark 4 - Canon R5 - Canon EF 24-70mm f/2.8 L II USM - Canon EF 70-200mm f2.8 L IS II USM - Canon EF 85mm f/1.8 USM - Canon EF 100mm f/2.8 USM Macro - Flitsers Godox AD 200 (2x) - Godox AD 600 - ...

  • #2
    Re: Stevigheid lenscase canon

    Oorspronkelijk geplaatst door fenix Bekijk bericht

    Of kan ik beter een andere oplossing zoeken...?
    Dat. Ik maak sinds een tijdje gebruik van het Thinktank modular systeem. In jouw geval zou je kunnen volstaan met alleen 1 riem icm 1 of 2 lens pouches. Ik vind dit systeem echt ideaal
    www.indetailfotografie.nl

    Comment


    • #3
      Re: Stevigheid lenscase canon

      Ik heb een bredere riem aan de zijogen geklikt en dat gaat zeer goed om de schouder, body en korte lenzen in een revolvertas rond het midden

      Het wit wordt wel snel vuil aan de waterkant

      Comment


      • #4
        Re: Stevigheid lenscase canon

        Het "handvatje" is gewoon de ritssluiting, hier zou ik zeker geen riem aan bevestigen.

        De ogen langs de zijkant zijn gemaakt om je pouch + lens te dragen via een schouderriem
        Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

        Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

        Comment


        • #5
          Re: Stevigheid lenscase canon

          Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
          Ik heb een bredere riem aan de zijogen geklikt en dat gaat zeer goed om de schouder
          Bedankt.
          Ik heb daarnet de gewone draagriem van de camera eens aan de zij-ogen bevestigd en rond mijn schouder gehangen en dat lijkt redelijk goed mee te vallen. Ik zal het in de week eens uitgebreid uittesten.
          Misschien wel uitkijken naar een iets comfortabelere riem zoals bv deze ? http://www.fotokonijnenberg.nl/produ...rap-black.html. Of een andere?

          Merci voor de tips
          Canon EOS 5D mark 3 - Canon Eos 5D mark 4 - Canon R5 - Canon EF 24-70mm f/2.8 L II USM - Canon EF 70-200mm f2.8 L IS II USM - Canon EF 85mm f/1.8 USM - Canon EF 100mm f/2.8 USM Macro - Flitsers Godox AD 200 (2x) - Godox AD 600 - ...

          Comment


          • #6
            Re: Stevigheid lenscase canon

            Van Lowepro is er ook een nieuw systeem op de markt - nieuwe 'harnassen', lens cases (veel beter dan dit soort tasjes die je bij de duurdere lenzen krijgt),...ze hebben voor alles wel iets .

            Magento, Varien, E-commerce
            Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

            Comment


            • #7
              Re: Stevigheid lenscase canon

              In het Amerikaans Stockhuis ( Lier ) heeft men een zwarte, onverwoestbare gordel waar alle poutches op passen ... de prijs is 12 euro.
              Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

              Comment

              Working...
              X