Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Keuze flitser

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Keuze flitser

    Hey,

    Ik heb een Canon 30D met 17-85 en 75-300.
    Nu zou ik mij graag een externe flitser aanschaffen, aangezien ik heb moeten ondervinden dat op nachtelijke tochtjes mijn 'onboard' flitser toch niet ALLES aankan

    ik twijfel nu tussen Canon en Sigma. Voor de prijs vd Canon 430EX II heb ik bij Sigma natuurlijk het vlaggeschip, de EF610DG Super!



    Iemand + of - ervaringen met Sigma in't geheel, of met Sigma op Canon DSLR's?
    VW Scirocco 1.8 16V - VW Scirocco 1.6 GTI - VW Jetta 1.3 Coupé
    Canon EOS 30D - 17-85mm IS USM - 75-300mm IS USM - Metz Mecablitz 58 EF2

  • #2
    Re: Keuze flitser

    kijk ook eens naar de Metz 58 af. Ik heb op dit moment de Metz 36-Af voor mijn Canon en ben hier supertevreden over. Metz is doorgaans zeeeeeeeeeer goed. Zij maken enkel flitsers dus zijn hier dus ook de top. (100 euro meer maar wel de top)
    Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
    hier vind je mijn foto's en hier ook

    Comment


    • #3
      Re: Keuze flitser

      Eerste flits best merkeigen kopen.
      Is al door menigen gezegd en ik wou het vroeger ook nie geloven maar het heeft zo zijn voordelen wel.
      Nadien zal je waarschijnlijk er nog wel eentje (of meerdere) bijkopen en je kan dan uitkiezen uit al wat je wil. Zeker als je strobisme wil doen.

      Jammer dat de origineel merken aan de dure kant zijn

      Comment


      • #4
        Re: Keuze flitser

        Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
        Eerste flits best merkeigen kopen.
        Is al door menigen gezegd en ik wou het vroeger ook nie geloven maar het heeft zo zijn voordelen wel.
        Nadien zal je waarschijnlijk er nog wel eentje (of meerdere) bijkopen en je kan dan uitkiezen uit al wat je wil. Zeker als je strobisme wil doen.

        Jammer dat de origineel merken aan de dure kant zijn
        Ik heb intss al meerdere keren gehoord dat de canon-flitsers niet de meest fantastische zijn en er soms al wel eens durven naast zitten met de lichtmeting

        ikzelf gebruik de sigma dg500 super op mijn 300d
        op mijn 40d nog niet echt gebruikt dus hier weinig info over
        wel een goeie flitser

        ik weet van een mede-strobist cursist van vorige zondag dat hij nu de metz 58 af(2) heeft en dat deze zelfs beter is als de 580ex(ii) van canon dus
        prijskaartje ligt wel hoger als sigma maar ik heb de metz in mijn handen gehad en is ook wel degelijk gebouwd
        Website: http://www.svisimaging.be

        Comment


        • #5
          Re: Keuze flitser

          Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
          Eerste flits best merkeigen kopen.
          Is al door menigen gezegd en ik wou het vroeger ook nie geloven maar het heeft zo zijn voordelen wel.
          Nadien zal je waarschijnlijk er nog wel eentje (of meerdere) bijkopen en je kan dan uitkiezen uit al wat je wil. Zeker als je strobisme wil doen.

          Jammer dat de origineel merken aan de dure kant zijn
          waarom zou best eerst merkeigen flits kopen? zit er zoveel verschil op?

          Comment


          • #6
            Re: Keuze flitser

            Oorspronkelijk geplaatst door thibault monheim Bekijk bericht
            waarom zou best eerst merkeigen flits kopen? zit er zoveel verschil op?
            't is lange tijd zo geweest dat de nikon flitsers erg accuraat waren in tegenstelling tot de third party flitsers... De nikon flitsers zijn nog steeds zo accuraat, dus daar riskeer je niets mee... Het kan best zijn dat een Metz of een Sigma ook accuraat is... maar dat moet je zelf vaststellen...

            Bij canon flitsers maakt dat minder uit, die stonden nooit bekend als erg accuraat...
            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

            Comment


            • #7
              Re: Keuze flitser

              Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
              't is lange tijd zo geweest dat de nikon flitsers erg accuraat waren in tegenstelling tot de third party flitsers... De nikon flitsers zijn nog steeds zo accuraat, dus daar riskeer je niets mee... Het kan best zijn dat een Metz of een Sigma ook accuraat is... maar dat moet je zelf vaststellen...

              Bij canon flitsers maakt dat minder uit, die stonden nooit bekend als erg accuraat...
              ok, dus het gaat gewoon om kwaliteit van de flitsers. ik dacht dat mensen dat aanraden omdat je met je eerste flitser nog alles gewoon moet worden en dus beter bij het merk blijft voor minder complexiteit ofzo.

              maar nu heb ik dit topic lang genoeg gestolen .
              aandacht terug naar de TS

              Comment


              • #8
                Re: Keuze flitser

                Oorspronkelijk geplaatst door thibault monheim Bekijk bericht
                ok, dus het gaat gewoon om kwaliteit van de flitsers. ik dacht dat mensen dat aanraden omdat je met je eerste flitser nog alles gewoon moet worden en dus beter bij het merk blijft voor minder complexiteit ofzo.

                maar nu heb ik dit topic lang genoeg gestolen .
                aandacht terug naar de TS
                een flits moet doen waarvoor hij dient en dat is flitsen en bij ttl-modus correct belichten

                ik heb ook al gehoord dat de canon-flitsen niet altijd juist zitten
                kan niet uit eigen ervaring spreken

                ik werk met een sigma dg500 super en in ttl-modus altijd vrij content van geweest
                op de workshop van d_oracle was er dan onlangs iemand die de MEtz AF-58 2 had en die vond deze beter en correcter dan de Canon EX-580 II
                ik heb deze metz in handen gehad en ik moet wel zeggen, stevig gebouwd
                ik denk da als ik een 2de ttl-flitser aanschaf deze zeker ook tot de mogelijkheden behoord, ook al zijn ze even duur of duurder dan de canon versie
                Website: http://www.svisimaging.be

                Comment


                • #9
                  Re: Keuze flitser

                  Ik heb jaren lang emt 2 Sigma EF-500 DG Super's gewerkt en altijd zeer tevreden van geweest. Maar die zijn niet compatibel met m'n 7D. Na lang twijelen deze keer voor een Canon 430EXII gegaan.
                  Pro voor mij was de betere bouwkwaliteit (al zijn die Mecablitz tegenwoordig even stevig!) en meer waarschijnlijkheid naar compatibiliteit indien je upgrade van body.
                  Lees ook iets meer details waarom deze keer een 430EXII en geen 580EX bvb of niet opnieuw Sigma op m'n blog.
                  Equine & Dance photography by Stefaan Ellebaut website | Facebook
                  Focaldesign

                  Comment


                  • #10
                    Re: Keuze flitser

                    Oorspronkelijk geplaatst door thibault monheim Bekijk bericht
                    maar nu heb ik dit topic lang genoeg gestolen
                    geen probleem!!! daarvoor zijn topics hè!
                    VW Scirocco 1.8 16V - VW Scirocco 1.6 GTI - VW Jetta 1.3 Coupé
                    Canon EOS 30D - 17-85mm IS USM - 75-300mm IS USM - Metz Mecablitz 58 EF2

                    Comment


                    • #11
                      Re: Keuze flitser

                      zonet op CameraTools.nl een Metz Mecablitz 58 EF2 besteld.. en nu afwachten wanneer het pakje aankomt
                      VW Scirocco 1.8 16V - VW Scirocco 1.6 GTI - VW Jetta 1.3 Coupé
                      Canon EOS 30D - 17-85mm IS USM - 75-300mm IS USM - Metz Mecablitz 58 EF2

                      Comment

                      Working...
                      X