Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

'Modderaccesoires'

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 'Modderaccesoires'

    Dag

    Nu heb ik misschien een rare titel, maar echt raar zijn mijn volgende vragen niet.
    Het gaat over modder....

    - Wie weet een goedkope, goede displaybeschermer (plastic laagje, ben even de naam kwijt van die dingen) met een MATTE laag? (I.v.m. reflectie door de zon.)

    - Wie weet iets goedkoop waarbij ik mijn lens/objectief mee bescherm?
    (Zonder dat je er iets van ziet op de foto, dus iets vlak, zoals BV: glas)

    - Wie o wie weet een klein, laag, uiterst draaibaar/vormbaar statief voor in de modder?
    (Geen overbodige dingen, hij moet zonder enige moeite goed afwasbaar zijn!!)
    Momenteel heb ik er eentje van Hama, dit statief zie je vaak voor beginners +- 18 euro aangeboden.

    Dus, wie helpt?
    Swisi
    (Traveler) Supra Super Slim XS7 .:. f=5.8-17.4 mm .:. 7.0 megapixels | Gimp, Photoshop Express en iPad Apps.

  • #2
    Re: 'Modderaccesoires'

    Niet dat ik mij met mijn gerief in de modder zal begeven (), maar ik heb de LCDs van mijn 7D en mijn vrouw haar 50D beschermd met een 3" "screen protector" van Fujifilm. Weet niet of dat "matte" is. Alleszins "antiglare" staat er op het pakje.
    Mijn objectieven zijn alle beschermd met een UV filter. Ik hoop dat we hier geen discussie over het voor en tegen van filters gaan krijgen, maar ik poets liever een vuile (?) filter dan een vuile lens.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: 'Modderaccesoires'

      Als er ook maar een kleine kans is dat er rondvliegende steentjes, modder, takjes of wat dan ook zijn zal ik altijd een UV filter op de lens schroeven.

      De rest bescherm ik met een 'jasje' van Canon zelf, je haalt het eye-piece van de camera en dit jasje schuif je op die plaats, er zit een eyepiece in en een plastic venster ... en doet gelijk dienst als regenjas

      Mark
      Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
      Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

      Comment


      • #4
        Re: 'Modderaccesoires'

        Waar kan je die regenhoezen vinden? Of is dat zo'n CPS-accessoire?

        Comment


        • #5
          Re: 'Modderaccesoires'

          Ik gebruik de screenprotectors van Vikuiti (3M) op mijn GPS en Canon 50D, en ik ben zeer tevreden hiermee. Diegene die ik gebruik zijn wel crystal clear, maar elk type is verkrijgbaar in zowel crystal clear als matt.
          *

          Comment


          • #6
            Re: 'Modderaccesoires'

            Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
            Ik hoop dat we hier geen discussie over het voor en tegen van filters gaan krijgen, maar ik poets liever een vuile (?) filter dan een vuile lens.
            Geen Discussie. maar dan gebruik je beter een neutraal gecoat beschermglas zoals deze bij Nikon de naam "NC filter" meekregen, deze kan je ook kopen van het merk B+W, maar ik weet niet hoe ze noemen, deze hebben een beschermende functie zonder de nadelen van een UV op digitaal.

            Comment


            • #7
              Re: 'Modderaccesoires'

              Hier ook een regenhoes voor body & objectief
              Standaard afdekkapje van Nikon zit er ook altijd op (zo'n afdek folietje kan je idd ook kopen)
              ook hier een filter er op (polarisatie B+W)
              Racing Pics
              Motorcross ain't nothing without a woman's eye!

              Comment


              • #8
                Re: 'Modderaccesoires'

                Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                Geen Discussie. maar dan gebruik je beter een neutraal gecoat beschermglas zoals deze bij Nikon de naam "NC filter" meekregen, deze kan je ook kopen van het merk B+W, maar ik weet niet hoe ze noemen, deze hebben een beschermende functie zonder de nadelen van een UV op digitaal.
                Heb er zo eentje, op de laatste tele die ik heb gekocht (nou ja, gekregen voor een verjaardag die nog moet komen). Merk niet meteen het verschil (plus Nikon filter op een Canon ), behalve de prijs. Deze zaakvoerder had geen 77mm B&W UV filter in stock, dus die Nikon NC dan maar...
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                Comment

                Working...
                X