Hoi iedereen,
Ik lees af en toe bij op dit forum, maar ik ben niet dagelijks aanwezig, dus ben nooit echt op de hoogte van de nieuwste topics.
Dus excuseer mij als dit de zoveelste dezelfde vraag is...
Een verwijzing naar dergelijk topic waar informatie op staat is prima hoor.
Het volgende:
Ik neem vaak binnenshuis foto's met aanwezig licht.
Dit zijn vaak foto's van terrarium en aquariumdieren onder kunstmatig licht.
Dit zorgt vaak voor donkere, onscherpe en onderbelichte foto's... (kheb een Nikon D40 met 18-55 kitlens en Sigma macrolens 70-300 F4-5.6 DG)
Onlangs kocht ik ook nog een statief van Vanguard.
Mijn foto's zijn nu iets scherper, maar ik had toch graag eens van die heel mooie lichte en heldere foto's gehad.
Binnenkort had ik graag enkele mooie babyfoto's genomen, ook binnenshuis.
Dus ben ik op zoek naar een degelijke externe flitser.
Mijn budget is heel beperkt (Max. 200 eu) omdat ik maar een beginneling ben en ik zou graag eerst wat meer ervaring op doen met de goedkopere foto-accesoires.
Mijn oog viel hierbij op:
Sigma EF-530 DG ST Nikon-D (deze kost +-149 eur)
Nu was mijn vraag eigelijk:
Is het in mijn geval een goed idee om te investeren in een externe flitser voor mijn donkere-foto-probleem, of kan ik beter doorsparen voor een degelijke lens dat meer licht opvangt ? Of is er nog iets wat ik kan doen?
Als jullie mij kunnen doorverwijzen naar een goede website/boek (in groentjes-taal welliswaar...) is dit erg handig!
Alvast bedankt voor de hulp!
Ik lees af en toe bij op dit forum, maar ik ben niet dagelijks aanwezig, dus ben nooit echt op de hoogte van de nieuwste topics.
Dus excuseer mij als dit de zoveelste dezelfde vraag is...
Een verwijzing naar dergelijk topic waar informatie op staat is prima hoor.
Het volgende:
Ik neem vaak binnenshuis foto's met aanwezig licht.
Dit zijn vaak foto's van terrarium en aquariumdieren onder kunstmatig licht.
Dit zorgt vaak voor donkere, onscherpe en onderbelichte foto's... (kheb een Nikon D40 met 18-55 kitlens en Sigma macrolens 70-300 F4-5.6 DG)
Onlangs kocht ik ook nog een statief van Vanguard.
Mijn foto's zijn nu iets scherper, maar ik had toch graag eens van die heel mooie lichte en heldere foto's gehad.
Binnenkort had ik graag enkele mooie babyfoto's genomen, ook binnenshuis.
Dus ben ik op zoek naar een degelijke externe flitser.
Mijn budget is heel beperkt (Max. 200 eu) omdat ik maar een beginneling ben en ik zou graag eerst wat meer ervaring op doen met de goedkopere foto-accesoires.
Mijn oog viel hierbij op:
Sigma EF-530 DG ST Nikon-D (deze kost +-149 eur)
Nu was mijn vraag eigelijk:
Is het in mijn geval een goed idee om te investeren in een externe flitser voor mijn donkere-foto-probleem, of kan ik beter doorsparen voor een degelijke lens dat meer licht opvangt ? Of is er nog iets wat ik kan doen?
Als jullie mij kunnen doorverwijzen naar een goede website/boek (in groentjes-taal welliswaar...) is dit erg handig!
Alvast bedankt voor de hulp!
Comment