Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke flash kopen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welke flash kopen?

Dag

Ik ben op zoek naar een externe flash, maar aangezien ik daar nog niet zoveel van ken vraag ik aan jullie wat raad.
    Het moet een flash zijn van Nikon. Het moet dienen voor onder andere stillevens te fotograferen, maar ook portret en dans.
    Ik heb al eens gekeken naar verschillende flitsen, en de SB 600 lijkt mij nogal een beginnersmodel... Of is dat niet zo?
    In ieder geval, ik wil een die een grote verscheidenheid aan functies heeft en kan voldoen aan mijn eisen.

Groeten Victor
    Last edited by photographyfreak; 13 februari 2011, 10:34.
    Website[/CENTER]

Re: Welke flash kopen?

Ben zeer tevreden van SB700
    Is duidelijk meer geenvanceerd dan de SB600 en menselijker
    van formaat dan de SB900

Comment

Ja dat heb ik ook al gemerkt, wat een beest is de SB 900 zeg
      Maar je moet natuurlijk niet alleen kijken naar de grootte...
      Wat vind je er zo goed aan aan de SB 700?
      Want ik ben namelijk aan het twijfelen tussen de SB 700 en 900...
      Kheb al eens gekeken naar de prijzen, in de Vandenborre is hij €435,2!!! En in de Art & Craft maar 359, alhoewel dat ook niet zo weinig is natuurlijk.
      Website[/CENTER]

Comment

SB900 is wel de meest geavanceerde flits, nooit wat beters gehad.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door photographyfreak Bekijk bericht
          Het moet een flash zijn van Nikon. Het moet dienen voor onder andere stillevens te fotograferen, maar ook portret en dans.
          recht-toe recht-aan, on-the-camera flash heeft niet zo mooi resultaat...

als je begint te flitsen, zeker voor portret en voor dans (best moeilijk hoor dans),

kijk dan ook eens op het strobist forum
          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Ben ik mee bezig
            Beginnen bij het begin he
            Website[/CENTER]

Comment

Ben ik mee bezig
              Beginnen bij het begin he
              een flash is een goed begin!
              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Dat dacht ik ook.
                Website[/CENTER]

Comment

Van De SB 900 heb ik wel al veel gehoord dat hij vlug oververhit geraakt...
                  Iemand ervaringen?
                  Website[/CENTER]

Comment

Van De SB 900 heb ik wel al veel gehoord dat hij vlug oververhit geraakt...
                    Iemand ervaringen?
                    Ik gebruik SB-800s en SB-900s.
                    De SB-800 is nog steeds de sterkste als het op rightgetal aankomt, maar niet eenvoudig in het instellen (complexe menus en handelingen)
                    De SB-900 is een plezier om in te stellen en ook veel veelzijdiger dan de SB-800
                    Het is wel zo dat de SB-900 sneller oververhit geraakt bij continu shooten in vergelijking met de SB-800. Ik vermoed dat dit meer te maken heeft met de marge die het waarschuwings systeem gebruikt op de SB-900. Je kunt die veiligheid ook uitschakelen en blijven shooten. (Maar dan riskeer je natuurlijk wel als je volluit blijft doorgaan dat er schade zou optreden - heb het zelf nog nooit gehad, schade)
                    Ik heb ook de SB-700 bij z'n release uitgetest. het is het kleine broertje van de SB-900 (iets minder functies), maar heeft opnieuw een volledig andere menustructuur. (Zij het meer aanleunend bij de SB-900 dan bij de SB-800)
                    Nikon D300˛ met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900˛/SB800˛, R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
                    "Casu Consulto - Modo Fac"

Comment

Ik overweg om de SB 900 te kopen, heb er al veel goeds over gehoord...
                      Is wel wat aan de grote kant
                      Website[/CENTER]

Comment

Ik overweg om de SB 900 te kopen, heb er al veel goeds over gehoord...
                        Is wel wat aan de grote kant
                        probeer eventueel aan een SB800 tweedehands te geraken... is krachtiger als een SB900

Comment

hoi,

heb de sb800 en sb900 en prefereer de sb900, makkelijker in gebruik, groter zoombereik,
                          handige gelfilterhouder en nog iets zachter flitslicht dichtbij, al is dat miniem.
                          En hij wat groter dan de sb700 maar weegt amper meer en op mijn D300 met grip en 24/70f2.8 maakt dat beetje extra weinig meer uit.

mvg Jozef
                          D800 en een goed glasservies

Comment

Working...
                          X