Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fototas- beginneling

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Fototas- beginneling

Beste,
    ik weet dat er al reeds heel wat topics zijn over fototassen en over sniper holdsters...
    Maar meestal gaat het hier over mensen die reeds ervaren zijn, meer dan 1 lens willen meenemen.
    Ik zit met het volgende. Deze avond mag ik een tweedehandstoestel, een D60 body ophalen. Er zit een lens bij Nikkor 18-70.
    Hiervoor zou ik een fototas willen. Mijn papa had vroeger een analoog toestel. Met een mooie lens van Sigma, 70-210. (allé, ik denk toch dat dat een mooie lens was)
    Ik zou graag een fototas hebben waar eerst en vooral de D60 met lens 18-70 in kan. Eventueel als dat zou lukken mag ook de sigma lens erbij. maar dat is geen vereiste.
    Volgende zaken zijn misschien nog belangrijk om mij te helpen...
    - ik ben iemand die vaak een handtas meeheeft die reeds over de schouder hangt
    - ik zou de tas ook willen gebruiken als ik op reis ga. ik hou van trekken met een rugzak, dus ik denk dat kiezen voor een rugzak dan niet ideaal is.
    - ik zou graag makkelijk mijn fototoestel willen uitnemen.
    - graag ook een goede bescherming aangezien ik nogal een klungeling kan zijn.

Eventueel had ik gedacht aan...
    http://www.crumpler.eu/index.cfm?sei...834&sprache=DE maar ik weet niet of deze stevig genoeg is.
    Ofwel dacht ik ook aan een holdster... in combinatie met een fototas... of iets om op de borst te dragen...
    het hoeft helemaal niet voor op de groei te zijn...
    Ik hoop dat jullie mij enkele suggesties kunnen doen!
    Groetjes!

Re: Fototas- beginneling

Kijk eens naar de Lowepro Toploader Pro of Toploader Zoom modellen (er zijn verschillende modellen binnen elke lijn tassen) zou ik zeggen...kan je als 'holstertas' gebruiken. Anders zou ik een schoudertas hebben voorgesteld à la Nova AW hebben voorgesteld, maar aangezien je zelf al een schoudertas gebruikt...
    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Die hammock zou ik niet echt een fototas noemen, maar lijkt me wel handig als je je camera in je handtas of rugzak wil meenemen.
      Ik zou je eerder een Lowepro Nova AW aanraden. Daar zijn verschillende maten in zodat je makkelijk kan kiezen wat het best bij je past.
      Als er wat meer materiaal in moet zijn de Flipsides ook heel handig.
      Kijk s op de sites van konijnenberg en fotorubens.
      EDIT: oei, was de tweede al :-) Voor de Nova's zijn ook accesoires beschikbaar om er een heuptas af rugzak van te maken

Comment

Alvast bedankt voor jullie reacties...
        Ik heb niet echt een idee van hoe groot ik hem kan, of mag aankopen...
        Die hammock zou ik inderdaad eerder aanschaffen als ik hem in mijn rugzak wil droppen...
        Btw thx voor de tip van fotorubens, konijnenberg had ik reeds al ergens opgepikt...
        Indien dat er nog wat tips zijn waar ik moet op letten... Ze zijn altijd welkom.
        Net mijn fototoestel gehaald, en vind het de max!

Comment

Proficiat met je aanwinst!
          Ik zou zeggen: neem al wat je in die tas kwijt wil gewoon mee naar de winkel, daar hebben ze meestal genoeg in stock om 's te passen (zo deed ik het ook) en weet je direct welk type je het meeste ligt.
          En een beetje op de groei kopen kan geen kwaad, er komt sneller materiaal bij dan je denkt

Comment

ik hoop dat mijn ouders de ellebogen hebben om voor mijn verjaardag een nieuwe fototas te kopen.
            Nochtans heb ik ook slechts 1 lens maar ik heb een batterijgrip gekocht en een flits en mijn huidige fototas (vanguard peking) zit al volledig vol. samen met nog een houder voor sd-kaarten/ batterijlader en nog aantal kleine accesoires zoals kabels body en lensdop en de aa batterijhouder voor de grip puilt deze tas.
            Ik raad ook aan om op de groei te kopen. zo moet je niet iedere keer dat je een nieuwe lens koopt een nieuwe tas kopen.
            Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
            hier vind je mijn foto's en hier ook

Comment

Een veel te grote fototas meesleuren omdat je later ooit nog wel eens een lens zou willen bijkopen, dat is ook niet zo handig.
              Ik ben met een kleine fototas begonnen waarin de 300D met de kitlens in paste, + een externe flitser (of de 75-300 in plaats van de flitser).
              Later heb nog twee fototassen bijgekocht, telkens weer wat groter.
              Nu heb ik de keuze, naargelang wat ik nodig heb neem ik een zo klein mogelijke fototas mee.

Begin met een niet te grote tas, niet iedereen heeft zoveel fotomateriaal nodig. Als je dan later toch een grotere tas koopt, dan doe je het te kleine tasje best niet weg omdat het nog wel van pas komt voor de uitstapjes waarbij je wat minder spullen wil meenemen.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

Comment

Houdt er rekening mee dat een schoudertas/rugzak erg persoonlijk is kwa draagcomfort. Kan dan ook alleen maar adviseren om naar een winkel te gaan en een paar tassen uit te proberen met je eigen spullen er in.

Zelf heb ik ook meerdere tassen waar ik uit kan kiezen.

Comment

Mmmh, klinkt allemaal zo verschrikkelijk moeilijk... echt waar.
                  Wat zeggen jullie over een snuittas... of hoe noemt zo'n ding... is dit handig? en vooral stevig... ik maak me hier echt wel zorgen over, want ik ben niet één van de handigste... nogal lomp zeggen ze ook.

Comment

Ohjah, nog effe een domme vraag, wat is een batterijgrip... ik kreeg vooral de uitleg in het engels... en snapte er niet direct iets van... en ook nogal lui om geheel te vertalen in mijn hoofd!

Comment

Wellicht zegt dit je meer .. staat gelijk een afbeelding bij

Comment

Working...
                      X