Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SB 600 Draadloos

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• SB 600 Draadloos

Allen,

Ik zou mijn flits SB 600 graag draadloos gebruiken. Nu heb ik in de handleiding al wat zitten kijken en hij zou moeten kunnen ingesteld worden dat ik hem draadloos kan gebruiken.

Voorlopig lukt dat echter nog niet, vandaar mijn vraag.

Dien ik gewoon de flits in te stellen en kan ik hem dan draadloos gebruiken? Of dienen ik nog een ontvanger op de flits aan te sluiten zodat die op die manier kan aangestuurd worden van op een zender op de camera?

Ik heb dit al: http://www.fotokonijnenberg.be/produ...l-trigger.html wat ik in studio gebruik maar voor zover ik denk, kan dit niet aangesloten worden op mijn SB 600.

Kan iemand mij kort raad geven?

Re: SB 600 Draadloos

Misschien dat ik het zelf ondertussen wel gevonden heb...

Dien ik zoiets aan te kopen om mijn SB 600 draadloos te gebruiken? http://www.fotokonijnenberg.be/produ...-compleet.html

Comment

Dien ik zoiets aan te kopen om mijn SB 600 draadloos te gebruiken? http://www.fotokonijnenberg.be/produ...-compleet.html
      Is een mogelijkheid, gebruik deze ook op verplaatsing.

De SB600 kan ook worden aangestuurd met de SU-800 of de SB900, maar dat zijn wat duurdere oplossingen
      Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

BD1614BE

Comment

Een cactus-trigger is een mogelijkheid...maar afhankelijk van je camera zit het CLS-systeem in je camera en kan je dus de flitser als remote gebruiken.
        Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kleine Bekijk bericht
          Misschien dat ik het zelf ondertussen wel gevonden heb...

dat kan... doch d"r zijn vandaag betere en goedkopere op de markt, zoals deze, slechts 32€ en je kan ze daarenboven ook nog gebruiken voor je camera op afstand te sturen. zie ook hier

echter, de SB600 kan je ook rechtstreeks wireless sturen met sommige Nikon camer's... via de interne flits (CLS)
          welke camera heb je?
          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Alvast bedankt voor de reacties!

Ik heb een Nikon D300s

Comment

Dan kun je de SB-serie aansturen met je interne flits (via CLS systeem)
              Interne flits op commander mode zetten.
              Nikon D300˛ met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900˛/SB800˛, R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
              "Casu Consulto - Modo Fac"

Comment

...en sb600 op remote.
                Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

Ok, als het zo simpel is dan kan het niet lang duren eer ik in mijn handleiding dat heb teruggevonden...

Mercikes!

Comment

Flitsmodus kan ik veranderen, dat lijk ik te vinden

Maar d300s de interne flits op commander mode zetten via CLS-systeem vind ik niet in handleiding...

Comment

Op een D300 is het het menu e3. Vermoed dat de D300s daar niet veel vanaf zal wijken.

edit: in de Engelstalige handleiding staat het op p283 & p285. Misschien daar ook in de buurt bij de Nederlandstalige
                      Last edited by saphi; 9 februari 2011, 16:30. Reden: Handleiding pag.
                      Nikon D300˛ met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900˛/SB800˛, R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
                      "Casu Consulto - Modo Fac"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kleine Bekijk bericht
                        Flitsmodus kan ik veranderen, dat lijk ik te vinden

Maar d300s de interne flits op commander mode zetten via CLS-systeem vind ik niet in handleiding...
                        als de flits op commander staat is het toch klaar. Met mijn D200 (veel kan dat niet verschillen) zet ik interne flits op commander en de externe op remote en dan flitst die netjes mee.
                        The Knight That Says Ni...kon

Comment

Ik wist niet wat de commander mode was dan kan ik het er ook niet op zetten zonder ik weet waar het staat...

Maar dankzij Saphi heb ik het gevonden in de manual, dus dat komt in orde! Thx!

Comment

En om te verhinderen dat de ingebouwde flits voor storend licht zorgt, kun je hem afschermen, zodat het onderwerp of model er niet door belicht wordt, maar de flits wél de remote-flits kan bereiken. Die hulpstukjes kun je zelf maken of in de handel verkrijgen.

Comment

Vanavond ga ik het normaal eens testen en was me al aan het afvragen of die interne flits niet storend ging zijn...

Wat maken jullie daar dan voor of wat is er dan te koop?

Comment

Working...
                              X