Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Flits ontploft!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Flits ontploft!

Heb mij vorige week een flits gekocht, een Metz Mecablitz 50 AF-1 voor Canon en heb ze vandaag voor de eerste keer uitgetest. Ik zette een plantje op tafel en ging aan de slag. Bij de vierde foto met flits ging het fout, ineens een luide knal en het flitsen was afgelopen. Al de aanduidingen op het display zijn intact, zelfs het lampje dat aanduidt dat de flits weer opgeladen is, brandt, maar er wordt niet meer geflitst. Ik hoop dat ik recht heb op een nieuw exemplaar.... Is er iemand die dat ook al meegemaakt heeft, wat zou er gebeurd kunnen zijn?....

Groetjes van een triestige flitser...

Tigor
    Geniet van het leven, want dood zijn we altijd en leven doen we maar even...

Re: Flits ontploft!

Dat zit gewoon in de garantie.. zolang je niets verkeerd hebt gedaan.

Het klinkt dat het lampje in de flitser gesprongen is, daar kun jij niets aan doen (al helemaal niet gezien je 'm pas een week hebt). Dus gauw mee teruggaan naar de winkel. Je zal wel een nieuw exemplaar krijgen.
    WillemClassensDesign: Mijn website
    Body: Sony Alpha 200; Lenzen: Tamron 28-75 F/2.8; Sony 18-70mm; Sony 75-300mm Macro
    Flitsers:HVL-F42AM;

Comment

Mijn gok is dat de condensator die de hoge spanning mee opwekt voor het ontsteken van de lamp uiteen geknald is .. of werken deze dingen zo niet meer?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
        Mijn gok is dat de condensator die de hoge spanning mee opwekt voor het ontsteken van de lamp uiteen geknald is .. of werken deze dingen zo niet meer?
        Er zit inderdaad een flitscondensator in, en waarschijnlijk is die stuk.
        Ik ken iemand die dat ook voorgehad heeft met een Canon 430 EX, die is gerepareerd onder garantie (of vervangen, dat weet ik niet juist, maar het was in ieder geval gratis).

Als die Metz flitser nog maar een week oud is, dan zou je een nieuwe moeten krijgen.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

Bedankt allemaal voor de reacties, wordt vervolgd...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
            Er zit inderdaad een flitscondensator in, en waarschijnlijk is die stuk.
            Ik ken iemand die dat ook voorgehad heeft met een Canon 430 EX, die is gerepareerd onder garantie (of vervangen, dat weet ik niet juist, maar het was in ieder geval gratis).

Als die Metz flitser nog maar een week oud is, dan zou je een nieuwe moeten krijgen.
            Inderdaad.
            Bij ons (in Nederland) is de praktijk zo, dat mocht er binnen de eerste week iets mis gaan, dan wordt dat beschouwd als "een dead at arrival".
            En krijg je een nieuwe mee.
            Zo heb ik in nov 2009 een nieuwe 5D MkII meegekregen omdat er teveel dode pixels op de sensor zaten.

Groet.
            Adrie

Comment

Bedankt allemaal voor jullie reacties, heb ondertussen een nieuwe flits gekregen!

groetjes,

Tigor

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tigor Bekijk bericht
                Bedankt allemaal voor jullie reacties, heb ondertussen een nieuwe flits gekregen!

groetjes,

Tigor
                Dezelfde ?
                Nikon D80 - Nikkor 18-200 - Nikon SB900

Comment

Working...
                X