Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Metz flits op EOS 350D - 450D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Metz flits op EOS 350D - 450D

Hallo iedereen

Ik heb een Metz 44AF-4C flits die met eTTL uitgerust is en perfect werkt op m'n EOS450d.
    Echter, als ik hem wil gebruiken op m'n 350d dan kan ik de optie eTTL niet kiezen, enkel TTL.

In die TTL functie werkt de flits echter niet, hij herkent wel zoom en diafragma, maar gaat nooit flitsen, ook niet als het nodig is.
    Ik kan dus enkel flitsen met de M of de Mlo mode, wat echter hoogst onhandig is voor snapshots en vaak tot slechtere resultaten leidt dan de ingebouwde flits.

Ik heb het forum al afgezocht, maar de flits lijkt niet vaak besproken en de 350d is ook niet mer zo'n actuele camera, dus daarom vraag ik het hier even.

Iemand een idee hoe ik die eTTL kan activeren met de eos350d?

U zou mij een grote dienst bewijzen! Alvast bedankt!

Re: Metz flits op EOS 350D - 450D

Omdat Metz flitsers maakt voor heel wat emrken, wordt het display generiek gemaakt. Als er op mijn flitsers 48 en 50 af-1 'ttl' staat, wil dat zeggen iTTL (of eTTL bij canon). Dat is dus niet de oorzaal van het probleem. Zeker van dat de 44 wel ettl laat zien op je 450d? Probeer in dat geval eens de contactjes van je 350d proper te maken?

Zet je camera eens in volledig automatisch en probeer dan eens in een donkere ruimte een foto te maken? Zo kan je user-error eventueel uitsluiten.
    Last edited by Teun_2; 1 februari 2011, 11:06.

Comment

Dat is het probleem niet hoor.
      ALs ik hem op m'n 450D plaats dan krijg ik wel eTTL te zien en de handleiding vermeld ook duidelijk de 2 mogelijkheden TTL en eTTL en zegt expliciet dat je eTTL moet activeren:

quote handleiding
      "De TTL-flitsfunctie wordt door de analoge Canon AF-camera’s (bijv. ’groen, geheel automatisch geprogrammeerd’, program ’P’, tijdautomatiek ’Av’, dia- fragma-automatiek ’Tv’, de programma’s voor basisgebruik, manual ’M’ enz.) ondersteund. De meeste digitale camera’s van Canon ondersteunen de normale TTL-functie niet. Bij deze camera’s moet de E-TTL-functie (zie 4.1.1) worden gekozen!"

Comment

TTL werkt inderdaad alleen met analoge cameras, het licht wordt vanaf de film gemeten. eTTL werkt met voorflitsen. Ik vind het wel raar dat de flits niet merkt dat er een digitale camera is aangesloten. mijn metzen doen dat wel bij digitale en analoge nikoncameras. Heb je al geprobeerd op een canonflitser op je 350d te zetten? ik vermoed dat er iets mis is met die contactjes.

Comment

Canon 350d werkt perfect met de Canon speedlite 430EX II, met eTTL!
          Dus het moet wel aan de Metz liggen?
          Hoewel het raar is dat die Metz wel werkt op de 450D..
          Zou er softwarematig iets aan de hand zijn? Hoewel het raar is dat eTTL van canon flits wel werkt en die van Metz niet.

Comment

Volgens de fabrikant heeft de flits een software update nodig.
            Iemand die weet waar je dat kan doen in zuid-westvlaanderen of zuid-oostvlaanderen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PHS Bekijk bericht
              Volgens de fabrikant heeft de flits een software update nodig.
              Iemand die weet waar je dat kan doen in zuid-westvlaanderen of zuid-oostvlaanderen?
              dacht dat je dit zelf kon met metz-flitsers d.m.v. usb-aansluiting die zij meehebben.

anders ga je eens moeten kijken / horen bij bvb arta&craft in mariakerke
              Website: http://www.svisimaging.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
                dacht dat je dit zelf kon met metz-flitsers d.m.v. usb-aansluiting die zij meehebben.

anders ga je eens moeten kijken / horen bij bvb arta&craft in mariakerke
                Dat is alleen maar bij de hogere en nieuwere modellen. 15, 48, 50, 58. Als ik me niet vergis kan de nieuwste 44 AF-A dit ook, maar dat weet ik niet zeker

De Beuckelaar is de importeur van Metz, zij zouden je daarbij moeten kunnen helpen: http://www.debeukelaer.be/
                De kostprijs: € 75,00 excl btw € 90,75 inclusief btw
                Last edited by Teun_2; 3 februari 2011, 19:09.

Comment

Working...
                X