Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

RF602 - issue

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• RF602 - issue

Gisteren volgend fenomeen meegemaakt in de Studio.

Opstelling:
    - 1 RF602 zender
    - 1 RF602 ontvanger
    - 1 Bowens studio flitser.
    - 1 D700
    - 1 D90

Als ik de studioflitser op 1.0 zet en dan een foto nam zag ik bij momenten gewoon een zwarte balk op de foto. Net alsof je gordijn niet mee kan.

Fenomeen deed zich voor bij snelheden van 1/200 maar ook bij 1/125 en een enkele keer ook bij 1/90.
    Verhogen we de kracht van de flitser naar 2.0 en hoger dan hadden we 't fenomeen helemaal niet?

Bij 2.0 kon ik een hele reeks schieten aan 1/200 zonder problemen.

Eerst dacht ik dat de batterijen van de zender/ontvanger niet goed meer waren, maar dan zou je 't probleem toch ook moeten hebben bij 2.0?

Ik kon er niet echt een uitleg op verzinnen, maar hier zitten ongetwijfeld mensen die hiervoor wel een zinnige uitleg kunnen geven.
    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Re: RF602 - issue

zwarte balk boven of onder?
    Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Hm even denken (zit op 't werk en heb geen foto nu) maar ik dacht onder.

Toestel in portretstand (batterijgrip) en zo afgedrukt, dan was de balk onder. (allez dus onderkant toestel, rechter zijkant foto)

Die gast met z'n D90 trok anders (ook in portet) en had omgerekend de balk ook onder (onderkant toestel, linker zijkant foto)
      ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

onder is een typisch gordijn probleem volgens mij maar nooit beneden 1/250ste

eens de studio flitser vervangen door een gewone flits
        mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
        D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
          onder is een typisch gordijn probleem volgens mij maar nooit beneden 1/250ste

eens de studio flitser vervangen door een gewone flits
          Ja dat dacht ik dus ook toen ik zijn foto's zag. Verwonderde me al dat de D90 al problemen had op 1/125ste.
          Toen ik met mijn toestel hetzelfde probleem had begreep ik het helemaal niet meer.

Ah misschien ook melden dat ik een paar compleet zwarte foto's (onderbelicht, je zag enkel het pilootlicht) had ook en wederom studiolamp op 2.0 en meer geen problems.

Comment

Wat zou er gebeuren als de batterijen van de RF602 niet meer super zouden zijn?

Comment

Dan kan volgens mij zoiets als dit gebeuren, vervang de batterijen toch maar eens. Dan is dat al uitgesloten.

Comment

Batterijen lijken me ook logisch aangezien ik op 20m afstand een flits probeerde te laten afgaan maar dit niet werkte. Was wel om de hoek maar daarvoor dienen die dingen nu eenmaal

Kga beiden eens veranderen tegen volgende week en dan even opnieuw testen.

Comment

Heb dit onlangs aan de hand gehad met een cactustrigger (had mijn PW's niet bij).
                  1 van de twee flitsers was altijd te zwak (recievers omgewisseld en toen was het de andere flitser die niet meekon).
                  De flitser ging wel af maar blijkbaar iets te laat. (reciever vervangen en toe kreeg ik wel een juiste belichting).

Sindsdien weet ik waarom ik PW's gebruik.

Zou eens proberen de batterijen te vervangen.
                  Probeer ook eens of je dit ook hebt met een andere recierver.
                  Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

gebeurt het ook bij twee foto's na elkaar, ook bij de tweede foto?

heb je wel triggers voor nikon? ik heb die al zien gebeuren bij triggers voor canon op een nikon toestel... d'r is namelijk een wake up issue...
                    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                      gebeurt het ook bij twee foto's na elkaar, ook bij de tweede foto?

heb je wel triggers voor nikon? ik heb die al zien gebeuren bij triggers voor canon op een nikon toestel... d'r is namelijk een wake up issue...
                      Jep zijn triggers voor Nikon, was zelfs pakket met remote shutter kabel voor de D700.
                      Heb de triggers vorig jaar (na je workshop) met succes gebruikt in de studio.

Heb hele reeksen genomen tot 15 foto's na elkaar. 90% van de foto's waren telkens te donker, net alsof de flits te vroeg of te laat was.
                      Batterij lijkt me aanvaardbaar maar dan kan ik moeilijk verklaren waarom het dan bij 2.0 wel werkt.

Comment

Working...
                      X