Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

BENRO goed merk van statieven

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• BENRO goed merk van statieven

Ik ben zo een beetje aan het rondsurfen en ik zou zo een beetje notie willen krijgen van wat goede merken zijn en wat niet. Nu zie ik de Benro statieven en daar ik mij interreseer voor macro lijkt die flexibele middenkolom me wel wat. Wat vinden jullie van Benro

Mvg
    Canonfreak1000D
    Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
    hier vind je mijn foto's en hier ook

Re: BENRO goed merk van statieven

Ik gebruik sedert een jaar een Benro C 298 m8 ( flexpod met vier segmenten per poot en een flexiebele middenkolom ). Dit statief is precisiemateriaal en gemaakt uit full carbon met magnesium onderdelen. Licht en toch voldoende stabiel ( ook haakje aan middenzuil om tas aan te hangen voor stabiliteit ). Ik combineer het statief wel met een Markins emile ballhead ( dus geen originele benro ballhead ) voor max 400 mm zoom lens op full frame toestel.
    Ideaal voor macro ( kan zeer laag tegen de grond ) maar voor de rest heb je de middenzuil niet nodig ( het statief komt volledig uitgeschoven bijna op ooghoogte ).
    Gewicht is ok gezien carbon materiaal.
    Conclusie : zeer tevreden en prijs kwaliteit mi onklopbaar
    A picture says more than a thousand words

Comment

ik heb sinds juli 2007 een Benro C-298 (carbon met flexiebele middenpoot)

al al die jaren een heel tevreden gebruiker...
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Ik heb sinds een paar maanden een C1681 met B0 kop. Uitstekend statief. Ik heb hem via eBay in Hong Kong besteld en na 5 dagen ontvangen. Is aanzienlijk goedkoper.

Comment

ik heb de A-297EX alu met BH-2 balhoofd enkele maanden geleden aangekocht bij Rubens voor € 159 vooral voor thuisgebruik, dit door de hoogte dat dit ding aankan.
          Alle secties uitgeschoven en de middenkolom ook , dan staat mijn camera boven mijn hoofd (en ik ben 1.91 m)

ook voor gebruik als reserve naast mijn manfrotto 190cx3

Geen moment spijt gehad van de aankoop van de Benro, zeker een aanrader voor deze prijs!!
          Ik ben eigenlijk niet lui, ik ben alleen erg goed in het niets doen ...

Comment

Ik heb een Benro- Aluminium Flex met poten uit 3 delen, een BH-1 balhoofd en een drieweghoofd, allemaal van Benro.
            Zéér tevreden over. Staat als een huis.

Groet,

Rob
            Canon 550D; TokTok, TamTam

Comment

Working...
            X