Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nog goede flitsers zoals Speedlite 430EX alternatieve merken compatibel met 5DMKII?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nog goede flitsers zoals Speedlite 430EX alternatieve merken compatibel met 5DMKII?

Zijn er nog goede flitsers zoals 430 EX I of II van alternatieve merken compatibel met 5D MKII ? Van zo rond de €150-€170 (tweedehands of nieuwprijs).
    Misschien bieden sommige alternatieve merken meer voor z'n geld dan Canon zelf, ik ken niets van al die andere merken zoals Metz,...

Re: Nog goede flitsers zoals Speedlite 430EX alternatieve merken compatibel met 5DMKI

Ik heb jaren met Sigma's gewerkt. Nu had ik een nieuwe nodig voor op m'n 7D en heb dan toch voor Canon gekozen. De motivatie waarom ik voor Sigma koos en waarom deze keer niet (heb ook gekeken naar Mecablitz bvb) kan je nalezen in deze blogpost.
    Samengevat, als je veel functionaliteit wil, build quality minder belangrijk is (alhowel die mecablitz ook stevig is) en aanvaardt dat een body upgrade mogelijks je flitser onbruikbaar maakt (on shoe tenminste, off shoe is iets anders) dan zou je voor de alternatieven kunnen gaan.
    Equine & Dance photography by Stefaan Ellebaut website | Facebook
    Focaldesign

Comment

Re: Nog goede flitsers zoals Speedlite 430EX alternatieve merken compatibel met 5DMKI

onlangs een Metz 48 AF-1 op de kop getikt, zo te zien tot nu toe 100% compatibel met de Canon, alleen zijn de knopjes niet zo handig

firmware up te graden via USB, gaat wel een tijdje mee dus

ze hebben een hele reeks, blijkbaar vanaf model 44 op afstand aanstuurbaar (door 7D bv)
      Last edited by palombian; 24 januari 2011, 20:29. Reden: 7D

Comment

Ik heb een tijd een Metz 48-af gebruikt icm een 5d (mkI). Overzichtelijk in gebruik, genoeg gebruiksopties, verder prima. Ik heb m weggedaan omdat ik de laadtijd irritant traag vond (vooral bij het net aanzetten). De Metz heb ik nieuw gekocht en later voor zo'n 100 euro verkocht. Ik heb toen een tweedehands 580ex gekocht, voor 150 euro (uitzonderlijk laag bedrag, maar ik had blijkbaar geluk). De 580ex bevalt zeer goed.
        Er is ook een 550ex, die zou ook compatibel moeten zijn, je zou eens kunnen kijken voor wat voor prijs je die kunt kopen.

Comment

Working...
        X