Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sun Sniper draagriem

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Sun Sniper draagriem

Voor de geïnteresseerden , is natuurlijk voor verbetering vatbaar,voor mij voldoed het, ben benieuwd, mvg guido.

[Mod-LesC]Omdat je foto's de BD-maxima (900px langste zijde) overschrijden, zijn ze achter een linkje geplaatst. Graag kleinere versies opladen, en dan je post aanpassen dmv de <Aanpassen> knop. Dank voor je begrip en je medewerking.[/Mod]
    Last edited by guido.g; 3 april 2011, 18:55.
    https://ggpics.be/

Comment

Geef mij maar een OP/Tech hoor.

Comment

Als je visdraad gebruikt moet je die wel regelmatig vervangen. Visdraad is nl onderhevig aan licht en wordt daardoor zwakker. Ook vind ik het niet zo een zicht.
        Ik blijf ook dan ook bij Op-tech en Think tank. Ik heb nl een combinatie van het harnas van Think tank en op tech.

Comment

geef mij maar de goeie sun sniper
          enig nadeel hebbek onlangs ervaren is als je plots een statief nodig hebt. Dan moet je dat onderstuk losvijzen om je toestel op het schoenplaatje van je statief te kunnen bevestigen.
          UnicornPictures on Facebook & Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Oli Bekijk bericht
            geef mij maar de goeie sun sniper
            enig nadeel hebbek onlangs ervaren is als je plots een statief nodig hebt. Dan moet je dat onderstuk losvijzen om je toestel op het schoenplaatje van je statief te kunnen bevestigen.
            Daarvoor heeft BlackRapid de FastenR-T1 voor de Manfrotto 200PL-14 RC2 plaat.
            Werkt goed voor mij

Fujifilm en het nodige bijbehorend glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MartinB Bekijk bericht
              Daarvoor heeft BlackRapid de FastenR-T1 voor de Manfrotto 200PL-14 RC2 plaat.
              Werkt goed voor mij

maar ook enkel voor deze plaat
              "You never fail because you made a mistake
              You only win because you try"
              - Marcus Hilton (bekend danser)
              FLICKR

Comment

Ik denk dat hij alleen maar voordelen heeft , of de riem nu in het statiefgat zit of er staat een statief onder de bevestiging de stevigheid van de verbinding is hetzelfde.

Comment

bah een groot nadeel is het niet want zo vaak gebruik ik mijn statief nu ook weer niet, ik schiet meer uit de hand en dan komt de sun sniper echt wel goed van pas, je kan er zelfs mee rondlopen zonder dat je DSLR tegen je botst en dergelijke. En de metalen draad erin geeft me nog een veiligheidsgevoel ook. Wel spijtig van het prijskaartje dat zo hoog ligt maar voor mijn eigen gemak vergeet ik het wel snel als ik voel hoe comfortabel dat ding is
                  UnicornPictures on Facebook & Flickr

Comment

Er is een groot verschil met een statief plaatje en het dragen van een toestel, een statief plaatje staat onder het gewicht van het toestel, op die plaats een bevestiging draaien om het toestel omgekeerd te dragen is totaal onlogisch. Andermaal, geef mij maar de op/tech die het gewicht van de body draagt aan en oog dat daartoe ontworpen werd.
                    De Blackrapid en Sunsniper hebben me altijd als een zeer goed systeem geleken, de op/tech is eigenlijk de enige 'zekere' oplossing. Imo hé.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stco Bekijk bericht
                      maar ook enkel voor deze plaat
                      ik heb de FastenR-T1 vorige week via de website bij Studio 73 gekocht en op mijn giottos plaatje werkt het helaas niet .

dus als iemand geïnteresseerd is , mijn Fasten R-T1 is te koop

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
                        Ik had al de Op/Tech PRO strap, daarvan kan je dus het zachte nek-gedeelte afklikken en op een utility strap klikken.
                        The Utility Series consists of (4) different options that address most carrying needs and preferred set-ups. The assortment includes the Utility Strap, Utility Sling, Utility Sling - Quick Adjust and the Utility Sling - Duo.

Het mooie is dat er twee haakjes zijn, een camera zonder grip gebruikt er eentje, en heeft er eentje vrij voor een lens in een pouch bvb., Een camera met grip gebruikt ze alletwee.
                        Daar heb ik dan de extensions bij moeten bestellen, want de utility strap komt met korte bevestigingen, die zitten ook veel minder in de weg aan de camera. Maar tussen het nekstuk en de bevestigingen aan de camera heb je dus extensions nodig.
                        Add extra length to an OP//TECH strap with the Extension Connectors. The Quick Disconnects snap into place in an instant to modify sizing or camera position and work great with Uni-Loop Connectors for a creating a standard-length strap. An additional security tether can also be fashioned for those photographers who normally only have one connection point.

Voor de duidelijkheid, dit zijn de korte bevestigingen aan de camera : http://optechusa.com/uni-loop.html die samen met de Utility strap geleverd worden.
                        Ik heb bij deze bevestigingen van op-tech al twee keer mijn camera op de grond gehad (clip ging open) Gelukkig is de optech nekband redelijk slipvrij zodat ik bij één van de twee keren de camera nog kon vangen... Bij de tweede keer is hij in lang gras gevallen zonder schade te hebben (oef) Ben toen terug naar het oude optech systeem gegaan en gebruik inmiddels, naar alle tevredenheid een blackrapid systeem.
                        Canon EOS 5D II en III met wat glaswerk en prullaria

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Todosranas Bekijk bericht
                          Ik heb bij deze bevestigingen van op-tech al twee keer mijn camera op de grond gehad (clip ging open) Gelukkig is de optech nekband redelijk slipvrij zodat ik bij één van de twee keren de camera nog kon vangen... Bij de tweede keer is hij in lang gras gevallen zonder schade te hebben (oef) Ben toen terug naar het oude optech systeem gegaan en gebruik inmiddels, naar alle tevredenheid een blackrapid systeem.
                          Dat kan ik eerlijk gezegd moeilijk geloven, ik krijg de clips van de utility-strap moeilijk open krijgen, ben je zeker dat je die er wel in geklikt had? Als ze nieuw zijn is het pastic zeer stroef, eenmaal gerodeerd gaat dat vlotter, je moet echter steeds aan de twee kanten duwen om dat open te krijgen.

Comment

Trouwens voor Op-tech bestaat ook :

Zie : http://forum.belgiumdigital.com/f36/...ch-357640.html

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                              Dank u wel. Zal dit zeker eens van naderbij bekijken. Al ben ik wel tevreden over de Sun
                              Sniper, ik vind het jammer dat ik hem niet samen met grip kan gebruiken....
                              is dat zo, dat de grip niet compatibel met de sunsniper?
                              mvg Wilfried

7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frie01 Bekijk bericht
                                is dat zo, dat de grip niet compatibel met de sunsniper?
                                Compatibel wel. Dat zeker. Maar bij mij bleef enkel het bodemplaatje van de grip aan de
                                Sun sniper hangen, toestel en zo kon ik op straat bij elkaar raken.

Zie ook: http://forum.belgiumdigital.com/f36/...-348716-8.html
                                (ongeveer halverwege de bladzijde.)

Heb je er een foto bij van wat ik bedoel. (Misschien lag het aan mijn grip, was geen ori-
                                ginele, maar ik zou het toch niet meer betrouwen.)

Comment

Working...
                                X