Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sun Sniper draagriem

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Sun Sniper draagriem

Oorspronkelijk geplaatst door dewiene Bekijk bericht
    eerst de originele riem gebruikt , daarna de BD -Optech strap die al een hele verbetering gaf en zweer nu bij de Sunsniper , is heel comfortabel , heel goed mogelijk om je toestel langere tijd onder je jas te laten bengelen ,uit het zicht en toch snel te pakken , lengte van de riem is ook voldoende , is eerste keer dat ik geen last heb dat de riem iets te kort is . toestel hangt "natuurlijker/beter" met een langere lens erop ,.enige nadeel : als je regelmatig op statief werkt moet je de bevestigingsring eraf schroeven ,riem is geen probleem ,die haal je er zo vanaf.
    mvg Dewiene
    Precies mijn ervaring. Ik heb de Sun Sniper nog maar sinds kort en ben er zeer enthousiast over

Ik gebruik wel regelmatig een statief dus ik zit momenteel te wachten tot de Black Rapid FastenR-T1 schroefjes weer vooradig zijn.
    www.indetailfotografie.nl

Comment

Voor degenen die een Op/Tech riem hebben is er nu een adapter (zie hier) beschikbaar om deze ook à la sunsniper te kunnen gebruiken. Het voordeel hier is volgens mij dat de camera nog steeds aan de normale riem ogen vastgemaakt word en dus de statiefschroef vrij blijft voor een snelkoppelplaatje.
      Groetjes,
      FilMar, Beeldbrouwer ;-)
      * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
        ik ga mss straks ook die sunsniper hebben.
        wacht op bevestiging van de mannen daar!
        gaven er een 50 tal weg, handig ding wel!
        nu stoor ik me ferm aan en de camera onder de jas verdwijnt!! hangt altijd in de weg
        ik krijg d'r ééntje om te reviewen... heb zelf al een blackrapid... zal dus goed kunnen vergelijken...
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
          ik krijg d'r ééntje om te reviewen... heb zelf al een blackrapid... zal dus goed kunnen vergelijken...

gisteren ook een mail gehad! der komt er een mijn kant uit ook.
          effe in spanning wachten dus
          nikon stuff

Comment

Jij ook al :-)
            Ik ga 'm eens goed reviewen.
            Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

ik ook, heb me dees winte doodgeërgerd toen camera onder mijn jas moest (sneeuw enzo)
              leek gelijk ik 3x keer zo dik was (70-300 VR) vermoed dat dit een ferme oplossing gaat zijn
              nikon stuff

Comment

Ik ben ook hopeloos op zoek naar iets anders dan het originele, dus ik ben wel benieuwd naar jullie bevindingen.
                ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Yeps jongens, die jullie best. Een stevige review. Daar wacht ik op.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                    Omdat die prul rond mijn nek toch wat zwaar begint te worden... Zijn er hier mensen die
                    zo'n Sun sniper draagriem gebruiken en daar tevreden van? Of is er ondertussen al beters
                    op de markt?
                    Hééél tevreden over.
                    'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
                      Ik heb er zo juist een email aan gewaagd naar Canon en zou binnen enkele werkdagen antwoord krijgen.
                      Mocht ik daadwerkelijk antwoord krijgen meld ik het in dit topic.
                      Ik heb inmiddels antwoord gekregen.
                      Hier het antwoord van Canon op mijn vraag of ze iets willen zeggen over het gebruik van draagriemen die in het statiefgat worden bevestigd zoals Sunsniper.

Helaas moeten wij u meedelen dat wij geen uitspraken kunnen doen over de functionaliteit van onze producten in combinatie met producten van derden.
                      Ook de functionaliteit van producten van derden in combinatie met onze producten kunnen wij niet garanderen.
                      Wij willen u daarom adviseren om de fabrikanten van de andere producten te contacteren en
                      bij hen na te vragen of zij de functionaliteit van hun producten met uw Canon prodcuten kunnen garanderen.

Comment

ik heb ook een blackrapid.

Ik kreeg tijdens een wandeling last van het gewicht vd camera aan mijn nek. Erg handig zijn die gewone camera straps ook niet. Over mijn schouder zou ook nog een optie geweest zijn, maar dan had ik een beetje schrik dat de riem van mijn schouder zou schuiven.

Ik heb toen gekozen voor de blackrapid na het lezen van enkele reviews op 'tinternet', met bijhorende filmpjes. De sniper was toen net iets duurder en voor mijn 'prul' zag ik het nut van een stalen kabel niet in.

De riem hangt nu netjes over mijn schouder en de camera is steeds binnen handbereik. Geen last meer van het gewicht. De camera schuift vlotjes over de draagriem wanneer je een foto wil nemen. Als de riem wat verschuift over je schouder, dan brengt het gewicht van de camera in combinatie met een klem op de riem die netjes terug op zijn plaats. In de riem zit ook nog een zakje verwerkt waarin je enkele SD's en bijvoorbeeld een reserve batterij kwijt kan. De lengte van de riem stel je in naar wat je zelf het beste vindt. In de winter maak ik die wat korter zodat mijn camera onder mijn jas meekan.

Om toch een nadeel te noemen : bij korte lenzen moet je de camera hangen aan de tripod schroef ... afhankelijk van de quick release van je tripod kan je misschien daar ook aan bevestigen. Op de site van blackrapid zal hier ook nog wel meer over te vinden zijn. Voor de rest, Google is hier weer je vriend, in combinatie met je gezond verstand.

De blackrapid heb ik bij Foto Rubens besteld.
                        Cheers, Ben

Comment

'k gebruik ook al lang de BlackRapid draagriem, zowel de enkele als deze voor twee camera's. 'k vind die super handig. Geen last van het gewicht, de camera hangt in een beschermde positie (ter hoogte van de heup) en is snel in de aanslag. Geen seconde spijt van gehad
                          Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
                          "Casu Consulto - Modo Fac"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
                            ik heb ook heel tevreden van de sun sniper met staaldraad en website vermelding erop geborduurd
                            Hier ook...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt;2982641
                              [I
                              Helaas moeten wij u meedelen dat wij geen uitspraken kunnen doen over de functionaliteit van onze producten in combinatie met producten van derden.
                              Ook de functionaliteit van producten van derden in combinatie met onze producten kunnen wij niet garanderen.
                              Wij willen u daarom adviseren om de fabrikanten van de andere producten te contacteren en
                              bij hen na te vragen of zij de functionaliteit van hun producten met uw Canon prodcuten kunnen garanderen.
                              [/I]
                              Tja, hoe nietszeggend kun je zijn... maar ergens valt het natuurlijk wel te begrijpen.
                              Waarom zouden ze?

Comment

Voor alle duidelijkheid : ik heb er zelf geen, maar voor wat het waard is hier een tip die ik "ergens" (ik weet echt niet meer waar) heb gelezen en die zowel een oplossing kan zijn voor het probleem van statiefgebruikers, als voor diegenen die de schroefkoppeling niet vertrouwen, als voor diegenen die ook lenzen met lenskragen of een body met een L-plate hebben.

Je gebruikt zowel op je body als op je lenskragen vast gemonteerde statiefplaatjes en je monteert een bijkomende klem op de schroef van de draagriem.
                                Toestel/lens wordt dan met de gemonteerde statiefplaat in de klem van de draagriem bevestigd.
                                Wil je jouw toestel/lens op een statief monteren dan koppel je de statiefplaat los van de klem van de draagriem en je zet je toestel/lens gewoon nu met de statiefplaat op de klem van het statief.
                                De bevestiging van de schroef van de draagriem op de bijkomende klem kun je net zo hard vastzetten als je wil (bvb. met Locktite), dat moet toch nooit meer los kunnen (als je andere lenzen of body's hebt zet je daar dezelfde plaatjes onder als deze die in de klem passen).
                                Het idee kwam wel van iemand die Arca-Swiss style klemmen en platen gebruikte zoals Really Right Stuff.

Ik vond het wel een brilliant idee. De enige bijkomende kost (voor statiefplaatgebruikers) is de extra klem om op de strap te monteren ...
                                Master the craft, and the art will follow.
                                Canon 5DMkIII & 7DMkII & wat glas voor veraf en héél kortbij
                                http://www.retina-natuurfotografie.be | Flickr | 500px | jAlbum

Comment

Working...
                                X