Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Battery pack

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Battery pack

Op mijn 1000 D heb ik en JJC battery pack/grip.
    Wetende dat de verlichting van de display ( datum, uur, e.d. ) electriciteit aftapt van de Li batterijen van de Canon, ondervind ik nu dat de drie knoppen en het wieltje van de grip niet meer reageren. Dit zou wijzen op het leeglopen van de knoopbatterij in de grip ..... maar de de display werkt nog ????
    Het toestel is nog in garantie en Konijn stelt me een retourzending voor, maar vermits de batterij toch geen garantieartikel is zou ik beter gesteld zijn deze zelf te vervangen .... maar is het de knoopbatterij ?
    Iemand raad ?
    Thanks.
    Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

Re: Battery pack

Normaal staat er ergens een schakelaar op de grip om deze uit te schakelen.

Als deze uit staat werkt de camera nog wel maar de functies van de knopjes en wieltje op de grip niet meer.

De knoopcel houdt alleen de datum vast, voor de rest niets.
    Groetjes
    ----JO

Comment

Thanks,
      Het was inderdaad de on-off button. Het is in dit geval een schuivertje waarbij men noch een klik voelt noch hoort. Zwak punt.
      Mijn volgende wordt zeker een originele Canon, waarbij men dat wel voelt - hoop ik ....
      Maar goed, het werkt terug.
      Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

Comment

Als de grip opstaat en je de camera op de schouder hebt hangen kun je soms met dat wieltje langs je kleding schuren waardoor je het diafragma of sluitertijd (afhankelijk van de AV of TV stand ) gaat veranderen zonder dat je er erg in hebt.

Als je dan onder een wandeling je camera plots neemt om een actieshot te nemen heb je soms zeer rare instellingen

Vandaar dat schakelaartje...
        Groetjes
        ----JO

Comment

Working...
        X