Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D300 opvoeren met batterijgrip

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• D300 opvoeren met batterijgrip

Hallo,
    Ik wil mijn Nikon D300 opvoeren met de aankoop van een batterij grip. Ik twijfel of ik de MB-D10 van Nikon of de BP-D300 van Phottix zal nemen.
    Belangrijker is echter het volgende: mijn D300 schiet in RAW veel langzamer dan in JPEG. De 6 f/s haalt ie absoluut niet in RAW, ook niet in de 12 bits versie. Ik vraag me nu af of ik met de batterijgrip uberhaupt een verbetering ga zien als ik in RAW (NEF) schiet. Zo ja, kan iemand dat becijferen?
    Thanks,
    Rob

Re: D300 opvoeren met batterijgrip

Ik heb een Phottix grip gehad en dat was een prul in vergelijking met de Nikon versie, plastiek tov metaal.

Mijn camera schoot in JPEG net zo snel als in RAW 12 bit onder gelijke omstandigheden, maar met RAW niet zo lang als met JPEG.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Mijn D300s schiet in RAW 12- bit even snel als in JPG ( 7FPS), zonder grip.
      Mijn blog

Comment

Snelheid hangt af van je de snelheid van je geheugenkaartje denk ik en in het menu persoonlijke instellingen bij de letter d (opnemen en weergeven) kun je kiezen voor opnamesnelheid. Staat deze goed ingesteld?
        https://www.facebook.com/ief.delaender - http://www.iefdelaender.com - http://500px.com/iefdelaender

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sorrow Bekijk bericht
          Mijn D300s schiet in RAW 12- bit even snel als in JPG ( 7FPS), zonder grip.
          Yep; mijne ook. Met een grîp gaat ie niet sneller worden behalve wanneer je er die duurdere batterijen insteekt. Met een gewone EL-3 blijft de snelheid dezelfde.
          Je hebt alleen 2 x zoveel batterij capaciteit (als je tenminste 2 batterijen gebruikt) en het houdt een stuk prettiger vast.

Groeten, Bert
          Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
          www.bertofotografie.be

Comment

Met een grîp gaat ie niet sneller worden behalve wanneer je er die duurdere batterijen insteekt
            Of 8 x AA's toch ?

Heb beide grips in gebruik en merk qua gebruik weinig verschil maar moet hjanssen wel volgen, het prijsverschil is duidelijk merkbaar in de gebruikte materialen.

Nu ja Phottix = 69 €
            Nikon MB-10 = 170 €
            Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

BD1614BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ief Bekijk bericht
              Snelheid hangt af van je de snelheid van je geheugenkaartje denk ik ?
              Fout gedacht, snelheid hangt af van het buffergeheugen en daar kun je niks aan veranderen.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door berto Bekijk bericht
                Yep; mijne ook. Met een grîp gaat ie niet sneller worden behalve wanneer je er die duurdere batterijen insteekt. Met een gewone EL-3 blijft de snelheid dezelfde.
                Je hebt alleen 2 x zoveel batterij capaciteit (als je tenminste 2 batterijen gebruikt) en het houdt een stuk prettiger vast.

Groeten, Bert
                Nu kan ik mij vergissen, maar ik dacht dat hij in pricipe met 8 x volle AA's evensnel zou moeten kunnen schieten als met die duurdere batterij erin ! (Gelukkig, want die andere batterij + da koppelstuk zijn redelijk duur dacht ik...)

Greets,

Ben
                Wat nikon materiaal

Comment

Je vergeet het duurste: de lader......

Comment

Ik schiet altijd met oplaadbare batterijen in mijn MB-10 .
                    Super snel en veel goedkoper dan die dure batterij

Johan

Comment

Alleen voordat die 'dure' batterij weer leeg is. Ik heb altijd een reserveset met normale battetijen in mijn tas. Maar dat is echt in nood.

'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal'

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Johan G Bekijk bericht
                        Ik schiet altijd met oplaadbare batterijen in mijn MB-10 .
                        Super snel en veel goedkoper dan die dure batterij
                        Daarom heb ik een tweede hands D2h gekocht en een 3rd party accu voor die camera, kosten €400 en een geweldige camera erbij en de de D700 op volle snelheid.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nikonias Bekijk bericht
                          Alleen voordat die 'dure' batterij weer leeg is. Ik heb altijd een reserveset met normale battetijen in mijn tas. Maar dat is echt in nood.

Die 8 AA's zijn inderdaad alleen voor noodgevallen.
                          Na enkele tientallen opnames zijn ze al leeg. Met een ENEL3a werk je een ganse dan en maak je honderden opnames.
                          Die AA's heb ik eens 1maal geprobeerd, dat is echt klo.......

Comment

batterijgrip's, heb nooit aan 2de keus merken gedacht. Heb direct de Nikon versie bij mij D300 gekocht. OK het kost meer ja, maar wat denk eens aan het sterkere materiaal dat je vast hebt, hoeveel langer gaat de Nikon mee gaan, hoe mooi past hij bij je camera? Toch al dingen waar ik nu over zou denken.
                            Deftig materiaal hebben? dan betaal je daarvoor.

Domien
                            Nikon D300 + MB-D10 ~ SB900 ~Tamron 17-50 F2:8 ~ AF-S Nikkor 18-200 1:3,5 - 5,6G VR ~ Sigma 70-200 F2.8 II
                            Lowepro Computrekker AW ~ Pro 65 AW

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Domien TOS Bekijk bericht
                              OK het kost meer ja, maar wat denk eens aan het sterkere materiaal dat je vast hebt, hoeveel langer gaat de Nikon mee gaan, hoe mooi past hij bij je camera?
                              Voor deze grip geldt dit wel, maar die van de D200 was een waardeloos prul: slap plastiek, afbrekende batterijclipjes, niet stabiel op de camera.

Comment

Working...
                              X