Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

yongnuo 468 op eos 500d

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• yongnuo 468 op eos 500d

Beste,

Ik ben in het bezit van volgende budget-flitser:
    http://speedlights.net/2010/05/11/yo...-e-ttl-review/

Deze zou E-TTL moeten ondersteunen en bijgevolg dus volautomatisch juist moeten belichten. Dit werkt bij mij in ongerveer 60% van de gevallen... de rest van de foto's zijn sterk overbelicht.

-Zijn er mensen met dezelfde flits?
    -Ligt dit aan het feit dat dit gewoon een slechte flitser is (wat de positieve reviews eigenlijk tegenspreken)
    -Heb ik gewoon een slechte unit (wat mogelijk is door het feit dat men het niet nauw neemt met de kwaliteitscontrole bij yongnou)
    -Kan dit komen door het gebruik van niet-canon lenzen?

Ik ben in de toekomst van plan om een canon-flitser aan de kopen en de yongnou enkel nog op hand te gebruiken als externe flitser.
    Canon eos 50D - tamron 17-50mm f/2.8 sp di ii vc - Sony RX100 (eerste generatie)

Re: yongnuo 468 op eos 500d

Oorspronkelijk geplaatst door GFTbak Bekijk bericht

-Zijn er mensen met dezelfde flits?
    -Ligt dit aan het feit dat dit gewoon een slechte flitser is (wat de positieve reviews eigenlijk tegenspreken)
    -Heb ik gewoon een slechte unit (wat mogelijk is door het feit dat men het niet nauw neemt met de kwaliteitscontrole bij yongnou)
    -Kan dit komen door het gebruik van niet-canon lenzen?
    .
    toon eens voorbeelden? Misschien betreft het een gebruikswijze, of beperking, en niet zo zeer het materiaal... Misschien wil je iets doen dat niet echt mogelijk is...

Persoonlijk ben ik voorstander om als eerste flits een merk-eigen flits te kiezen... dat heeft je op z'n minst zekerheid dat de twee op elkaar afgestemd zijn...

In het verleden bleek Canon daar niet zo goed in te zijn, je kan hier voldoende info over vinden. Hoe het vandaag zit, dat moet je aan de canonnisten vragen... misschien heb je wel 't zelfde resultaat met een canon flash. tja, ik heb geen idee als die niet-canonlenzen er mee te maken hebben... Leen eens een canon flash van iemand, test die in vergelijking met je YongNuo...

Anderzijds heb ik geen slechte ervaring met YongNuo, integendeel... heb alles samen meer dan 20 verschillende apparaatjes bij hen gekocht, gaande van triggers tot flitsers. Vanwaar die uitspraak over de kwaliteit?
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Heb momenteel mijn foto's niet hier bij me.
      Ik post ze zodra dit kan.

Lijkt me geen beperking in mogelijkheden van materiaal/omstandigheid aangezien bij 2gelijkaardige foto's er eentje juist belicht is en een 2de niet.
      Het gerucht van de kwaliteitscontrole heb ik al enkele malen de ronde horen doen...
      Kan hier nu specifiek geen bron noemen.
      Maar dat zou ook de reden van de lage prijs zijn...

Had misschien inderdaad direct een canon-exemplaar gekocht... het prijsverschil was te verleidelijk
      Canon eos 50D - tamron 17-50mm f/2.8 sp di ii vc - Sony RX100 (eerste generatie)

Comment

Ik vond de foto's van de YN-467 (nikon versie) wat onderbelicht.
        Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

Working...
        X