Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

een goed statief gezocht...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• een goed statief gezocht...

Ik ben op zoek naar een goed statief in de prijsklasse van maximum 500 euro voor het statief en de statiefkop...enige aanraders?

Ik dacht eraan carbon statief, de winnaar van TIPA 2009 award, VANGUARD Alta Pro 283 CT te kopen met de kop SBH-250 of SBH-300 na het lezen van het volgende artikel:

De gebruiker is fan van Gitzo 1297 ...dus ja...moest Gitzo betaalbaar zijn in deze prijsklasse zou ik er zeker voor gaan...

Te gebruiken voor canon 7D, Canon 100mm 2.8 IS Macro , Canon 70-200mm 4.0 IS en ander glazen speelgoed...

Alle commentaren zijn welkom...gelieve aub even dit artikel te lezen en jullie gedachten hierover te zeggen. Ik ga ervanuit dat dit best wel een goed statief kan zijn?
    Ja er bestaan ook statieven duurder dan 1000 euro...ik weet het

ps...Ik hou wel van een statiefkop met hendel...2 of 3 weg zoals bij degenen voor video... ook handig om beetje te filmen met 7D
    dus als iemand een goede statiefkop weet voor fotografie die hierover ook beschikt... :P
    Canon 7D + Canon EF16-35mm 2.8 USM II + EF 100mm 2.8 IS USM + 70-200mm 4.0 IS USM + 15-85mm IS USM + EF 50mm F 1.8 II + Samyang 8mm + Berlebach 2022 tripod + Novoflex Magic Ball + Minolta SR-1 + Makinon 135mm 2.8 + Makinon 28mm 2.8 + Minolta 55mm 2.0

Re: een goed statief gezocht...

Pffff
    Ik heb een manfrotto met videokop te koop staan:

Statief: Manfrotto 755XB
    Videokop: Manfrotto 501 HDV
    Tas:MBAG80P

Bij interesse stuur je maar een PB'tje
    Rinus
    Last edited by Reest; 4 januari 2011, 19:56. Reden: aanvulling

Comment

No thnx...ik ga een Gitzo kopen. Traveller of Explorer serie 2 en ja eventueel dan maar 560 euro voor t statief en 200 voor de kop uitgeven...beter ineens een goed kopen...
      Manfrotto is bandwerk gemaakt after all...

nu nog uitzoeken welke Gitzo ik me ga aanschaffen...
      Canon 7D + Canon EF16-35mm 2.8 USM II + EF 100mm 2.8 IS USM + 70-200mm 4.0 IS USM + 15-85mm IS USM + EF 50mm F 1.8 II + Samyang 8mm + Berlebach 2022 tripod + Novoflex Magic Ball + Minolta SR-1 + Makinon 135mm 2.8 + Makinon 28mm 2.8 + Minolta 55mm 2.0

Comment

Ik zit zelf met een ongeveer gelijke kwestie. Ik ben er al zo goed als zeker over, bij mij wordt het een velbon geo n730 statief. Het is een carbonstatief vergelijkbaar met de gitzo 3 series. Ik ben het statief in het echt tegengekomen en was verbaasd over hoe stevig deze is. Daar kan een gitzo 1 of 2 serie echt totaal niet tegenop. Voor statiefkoppen kan ik je niet verder helpen, ik kijk zelf alleen voor balhoofden.
        Groeten Remco.

Comment

In die prijsklasse heb ik een 055 carbon fibre Q90 4-section tripod gekocht met hun geared head op ... een schitterende combinatie.

5dII met 70-200 2.8 IS staat als een huis op deze combinatie, laatst buiten met een stevig briesje vlijmscherpe foto's met 10 seconden sluitertijd gemaakt ... meer vraag ik niet

Ik ben echt een voorstander van geared heads, die kan je zo precies instellen, ik heb altijd met een 3d head gewerkt met drie van die grote hendels op, werkt prima, maar als je een hendel 'losdraait' gaat de camera gelijk te veel bewegen.
          Een balhead heb ik nooit goed mee kunnen werken, kwestie van gewoonte vrees ik, maar als ik de 'bal' losdraai kan de camera alle kanten uit, en dat wil ik juist niet, en ja ik heb een balhead waar ik 'horizontaal' mee kan draaien terwijl de camera vastblijft, maar ik vind het niet handig.
          Vind het raar dat er niet meer keuze in geared head is ... en dat deze bijgevolg zo duur zijn.

Mark
          Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
          Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
            Een balhead heb ik nooit goed mee kunnen werken, kwestie van gewoonte vrees ik, maar als ik de 'bal' losdraai kan de camera alle kanten uit, en dat wil ik juist niet...
            Bij duurdere balhoofden kun je de minimale frictie zo instellen dat dit niet kan gebeuren. Op die manier kun je het balhoofd enkel bewegen als je zelf kracht uitoefent op de camera/lens, anders blijft die staan.
            Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
              Bij duurdere balhoofden kun je de minimale frictie zo instellen dat dit niet kan gebeuren. Op die manier kun je het balhoofd enkel bewegen als je zelf kracht uitoefent op de camera/lens, anders blijft die staan.
              ok, dat is op mijn balhoofd ook zo, de friction staat redelijk hoog dus als ik de knop losdraai om de camera te bewegen zal die niet van zichzelf 'omvallen' ... maar dan kan die toch in alle richtingen bewegen eens je de camera aanraakt ... ik wil soms gewoon enkele mm's hoger of naar links ... hoe doe je dat dan met een balhoofd ?

Bij mij zal die dan ook ietsjes in de andere richting bewegen, of niet meer perfect waterpas staan, en dat wil ik juist niet, met een geared head draai ik gewoon aan de desbetreffende knop en de camera beweegt lichtjes in die bepaalde richting en blijft rotsvast in de andere richtingen staan

Mark
              Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
              Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

De precisie van een geared head valt niet te evenaren met een balhoofd, daarom dat ik er ook aan denk zo ééntje aan te schaffen. Alleen is het jammer dat er geen (betaalbaar) arca-swiss compatibel systeem bestaat
                Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Working...
                X