Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke filts voor Canon EOS 7D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welke filts voor Canon EOS 7D

Ben op zoek naar een nieuwe flitser om mijn Canon 380 EX te vervangen.

Canon : 580 EX MK II (beste prijs 359,00 Euro)
    Sigma : EF 530 DG (beste prijs 154,00 Euro)
    Mecablitz: 58 AF-2 (beste prijs 299,00 Euro)

Zijn er ervaringen met deze flitsers in combinatie met een Canon EOS 7D?
    Wat zijn de pro's en con's van deze modellen?
    Zijn er andere evenwaardige alternatieven?

Dank aan allen.
    Canon EOS 7D / Canon 28-80 + 75-300 / Sigma 17-35mm DG HSM 1:2,8-4 / Canon 100-400 L IS USM / /Canon 100 USM macro / Canon speedlite 580 EX II

Re: Welke filts voor Canon EOS 7D

Heb de 580 EX II gekocht na een heleboel getest van andere modellen en merken.

Nog geen spijt van gehad!!!

kijk eens op

Forum voor discussies, vragen en antwoorden over accessoires van digitale camera's. Accessoires zijn zaken die rechtstreeks aan de camera kunnen gekoppeld worden zoals bv. flitsers, statieven, geheugenkaarten en ook fotoprinters maar geen pcs.

voor het draadje dat ik toen gestart ben. Misschien heb je hier ook iets aan.
    Ik ben eigenlijk niet lui, ik ben alleen erg goed in het niets doen ...

Comment

Ik heb geen ervaring met de andere merken, maar de 580EXII is schitterend. Het is niet voor niets het vlaggenschip van Canon. Anderhalf jaar geleden ben ik overgestapt van een 420EX op deze, en heb er nog geen seconde spijt van gehad. Misschien koop ik er dit jaar nog een tweede bij.

Comment

Ik gebruik de 580 EX II ook al sedert bijna een jaar en ben heel erg tevreden. Flitskracht, synchronisatie, bediening vanop het toestel zelf enz...alles werkt naadloos.
        Over de andere flitsers kan ik niet meepraten.
        Zeker een aanrader dus.
        A picture says more than a thousand words

Comment

Ik ben in het bezit van de 430 en 580 EX II van Canon. Deze bevallen beide prima. De 580 gebruik ik meestal als ik met slecht weer buiten moet fotograferen: de 580 is bestand tegen een buitje. De 430 vind ik echter prettiger in gebruik omdat die wat lichter is en de combinatie van body/flitser minder "topzwaar" maakt. Dit is mijn ervaring met 1D-body's, en kan me voorstellen dat dit nog meer het geval is bij een wat lichtere body zoals de 7D.

Comment

Ik heb de Canon Speedlite 430EX II momenteel te koop voor minder dan € 200.-

Ben toevallig gister even beziggeweest met het draadloos printen icm de 7D. En moet zeggen dit werkt uitstekend!

Flitssterkte allemaal instelbaar via de 7D en toch weer €150.- goedkoper dan de 580
            Canon EOS 6D | EF 16-35mm f/4L IS USM | EF 24-70mm f/4L IS USM | Sigma 35mm f/1.4 DG HSM | Speedlite 430EX II |

Comment

Heb de 580EXII flitser, destijds gekocht voor mijn 350D, meegenomen op de 50D en nu uiteraard op (of zelfs al naast) de 7D. Inderdaad: recentelijk wat aan het prutsen geweest met "off camera" flashing, gezien de 7D een externe flits kan aansturen.
              Voordeel van de 580EXII t.o.v. van de 430EXII is dat de 580EXII zowel als master en als slave kan fungeren. Ik vermoed dat ik nog een tweede 580EXII zal bijkopen, zodat mijn vrouw die op haar 50D kan gebruiken, maar zodat we nog wat verder op het "off camera" flashing pad kunnen gaan, zeker in combo met de 7D.
              M'n batterijtjes laad ik uiteraard met de Powerex MH C9000 !
              Forum voor discussies, vragen en antwoorden over accessoires van digitale camera's. Accessoires zijn zaken die rechtstreeks aan de camera kunnen gekoppeld worden zoals bv. flitsers, statieven, geheugenkaarten en ook fotoprinters maar geen pcs.
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.5) - iPhone XR (iOS 18.5) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.5)

Comment

Working...
              X