Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Forum voor discussies, vragen en antwoorden over accessoires van digitale camera's. Accessoires zijn zaken die rechtstreeks aan de camera kunnen gekoppeld worden zoals bv. flitsers, statieven, geheugenkaarten en ook fotoprinters maar geen pcs.
En vergeet vooral dit topic niet, want de lader even belangrijk als de keuze van de batterijen:
Forum voor discussies, vragen en antwoorden over accessoires van digitale camera's. Accessoires zijn zaken die rechtstreeks aan de camera kunnen gekoppeld worden zoals bv. flitsers, statieven, geheugenkaarten en ook fotoprinters maar geen pcs.
Ik ben zeer tevreden over Ansmann 2850mah herlaadbare batterijen.
Ik gebruik die vooral voor mijn SB600 flitser. Ze zijn, volgens de consumententest.nl,
betrouwbaar en houden hun oplaadsterkte vele maanden vast. Dat is ook mijn ondervinding.
Groeten BaseLine.
Ik ben al sinds lang een fan van de Sanyo Eneloops. Die houden hun lading superlang zodat je niet om de haverklap je batterijen opnieuw moet opladen voor je er op uit trekt. In m'n Pentax *istDS werkten die uitmuntend.
Intss is de *istDS op pensioen en heeft m'n huidige camera andere batterijen, maar de Eneloops zorgen nog steeds dat m'n 2 AF540FGZ flitsers steeds paraat zijn. In de batterijgrip van m'n Pentax K-7/K-5 is er wel terug de mogelijkheid om alternatief AA-batterijen te laden ipv de standaard batterijen, en ook hier hebben de Eneloops al enkele malen een brug kunnen maken naar de eerst beschikbare oplaadbeurt.
De lader is inderdaad ook belangrijk. Ik heb deze:
Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)
Comment