Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sb-900

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• sb-900

hallo.
    ik heb mij een flits sb-900 gekocht.
    ik heb deze ingesteld op stroboscopich ,kan je uw flits vb: 4 x laten flitsen op 1 opnamen.
    mmm bij doet die het niet .
    Ik zelf heb een nikon D5000.
    Moet ik dan extra instellingen in mijn nikon D 5000 doen ??

gr Jim

Re: sb-900

even je handleiding nemen.
    staat er in
    www.nowforever.be We are your reflection from the past for the future

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stach Bekijk bericht
      even je handleiding nemen.
      staat er in
      Bij mij is op die methode bij een SB800 niet gelukt.........
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Stroboscopisch flitsen...de instelling hiervan wordt uitgedrukt in het aantal flitsen per seconde dat wordt afgegeven.
        Zorg er dus altijd voor dat de ingestelde sluitertijd van je camera lang genoeg is om de flitsen te kunnen laten afgeven. Zelf dacht ik ook altijd dat ik iets niet goed instelde, totdat ik er achter kwam dat de sluitertijd domweg te kort was, zodat het leek of er maar 1 flits werd afgegeven. Probeer het dus maar eens met een sluitertijd die langer is als 1 seconde....dan moet je echt de stroboscopische flitsen zien...
        Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Endorfine Bekijk bericht
          Stroboscopisch flitsen...de instelling hiervan wordt uitgedrukt in het aantal flitsen per seconde dat wordt afgegeven.
          Zorg er dus altijd voor dat de ingestelde sluitertijd van je camera lang genoeg is om de flitsen te kunnen laten afgeven. Zelf dacht ik ook altijd dat ik iets niet goed instelde, totdat ik er achter kwam dat de sluitertijd domweg te kort was, zodat het leek of er maar 1 flits werd afgegeven. Probeer het dus maar eens met een sluitertijd die langer is als 1 seconde....dan moet je echt de stroboscopische flitsen zien...
          Inderdaad, camera op sluitertijdvoorkeuze en deze moet langer zijn dan de instellingen op je flits, bv. 4 flitsen op 10 Hz maakt een sluitertijd van minimum 0,4 sec = sluitertijdvoorinstelling op 2 = 1/2 sec.
          Last edited by Guest42; 28 december 2010, 09:58.

Comment

Uit pagina D20 van de gebruiksaanwijzing:

Stel de sluitertijd in.
            • Gebruik de volgende vergelijking om de sluitertijd te bepalen en gebruik een sluitertijd die een of meer stops langer is dan de berekende sluitertijd. Sluitertijd = aantal flitsen per beeld ÷ frequentie van flitsen (Hz)
            • Als het aantal flitsen per beeld bijvoorbeeld 10 is en de frequentie 5 Hz bedraagt, deelt u 10 door 5 voor een sluitertijd van 2 seconden of langer. (Stel een sluitertijd van meer dan 2 seconden in.)
            • B (bulb) kan worden gebruikt als sluitertijd.

Groet Hans.

Comment

morgend

dank u wel allemaal .

Comment

Working...
              X