Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goedkoop statief?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Goedkoop statief?

Beste,

Ik heb een D90 met 15-105 lens en ben van plan een statief te kopen. Ik denk dat ik dit niet zo vaak zal gebruiken.

Volstaat een (spot)goekoop statief? Hebben jullie voorstellen?

Bedankt!

Re: Goedkoop statief?

Een goedkoop statief volstaat om een groot bedrag te gaan besteden in de reeks: goedkoop, iets minder goedkoop, iets duurder, duurder, veel duurder en dat volstaat dan.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Minder dan 75 a 100 euro zou ik ook niet besteden want dan heb je gegarandeerd een wankele constructie waarvan je pas achteraf beseft dat je die voor closeups van plantjes,... niet laag genoeg kan positioneren.

Bekijk de Manfrotto 190 reeks eens - niet te duur en toch degelijk en veelzijdig.
      Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

Comment

Ik gebruik ook "niet zo vaak" mijn statief, maar de keren dat ik het gebruik ben ik toch blij dat ik een degelijk gekocht heb
        (Manfrotto 055Xprob, Giottos kop)

Comment

zou zeker toch ook niet onder de 200 euro gaan hoor!

je zet 800 euro op een stuk speelgoed! maar als het speelgoed omvalt, zijn de kosten vaak groter en wil he dan toch een beter.

ook al gebruik je het niet veel, je zal het zien in je foto's!
          als ik er ooit es geraak zal ik eens een vergelijk proberen te maken!
          heb hier ergens een hama statief (in den tijd gekocht als steun voor een videocam) van een 35 euro ofzo en nu heb ik een manfrotto 055XproB en een RC322 kop samen 250 euro gekost toen.
          en de robuustheid en stevigheid is een wereld van verschil
          nikon stuff

Comment

Die spotgoedkope zijn idd rommel, echt waar hoor.
            Je merkt het niet zo in de winkel tot je er een cam op gaat zetten en echt het statief aan het werk zet.
            Meestal blijken de goedkope helemaal niet stabiel en staat je cam te wiebelen zo erg dat je beter uit de hand kan werken.
            Oorzaak is vooral te zoeken aan plastiek onderdelen die teveel meegeven en vervormen onder gewicht.
            Ook is de tolerantie op koppelplaten ergens in de vele milimeters waardoor de camera in feite gewoon los staat te flikkeren bovenop je statief. Totaal onbruikbaar dus.

Als je eens goed rondkijkt en vergelijkt dan zal je zien dat serieus materiaal ergens rond de 200 euro begint +-.

Comment

Zeer goed letten op de stevigheid van je statief! Belangrijk dat hij niet omvalt als er wat wind waait... Ik gebruik mijn statief ook niet zo vaak, maar ben toch wel blij dat het vrij stevig is. Ik heb er eentje van Vanguard (een goeie 70 euro denk ik). Voor mij volstaat dat en stevig genoeg!
              Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

Comment

Ik zou toch ook even naar Foto-Walser.de kijken hoor, in hun Pro reeks kan je voor een redelijk bedrag een stevig statief kopen.

bvb : pro FT-651, zet daar dan nog een redelijk kop op en je bent voor 100 tot 125 Euro gesteld.

Heb in het begin zelf twee jaar met het hogere model van dit statief gewerkt, altijd perfect gegaan hoor, sluitertijden van vele seconden en vlijmscherpe beelden, dus stabiel staat ie zeker.

Ik heb nu enkele maanden geleden een Manfrotto carbon statief gekocht met een geared head ... enorm handig, staat als een huis ... maar kost ook meer dan 400 Euro hé ... is dit laatste nu 4 keer zo goed als mijn oude Walimex ? Echt niet hoor

Mark
                Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Working...
                X