Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gitzo GT2932EX + GH2750QR versus Vanguard Alta Pro 283CT + SBH-100

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Gitzo GT2932EX + GH2750QR versus Vanguard Alta Pro 283CT + SBH-100

Hey,

mijn vriendin en ik zouden graag een nieuw statief aanschaffen om ons speelgoed op te bevestigen. Primair nut van het statief: macro fotografie! Het statief moet dus laag genoeg kunnen, met de benen volledig open en muurvast zijn, zowel statief als kop.

Gebruikt materiaal nu: 500D + grip + Canon 100 2.8 USM Macro.
    Toekomst: 7D + grip + 180 macro

Het statief zal ook gebruikt worden voor algemeen gebruik, allerhande foto's waar panning onder andere heel handig en mooi meegenomen is. Het statief moet niet tot op ooghoogte komen, en al zeker niet hoger, maar het zou toch een 170cm hoog mogen zijn. Ook hier wil ik dat alles muurvast staat.

Gebruikt materiaal: 500D + grip + 100-400 5.6L
    Toekomst: 7D + grip + 100-400 5.6L

Welke van de beschreven statieven (Gitzo GT2932EX + GH2750QR versus Vanguard Alta Pro 283CT + SBH-100) voldoet of wie heeft ervaring met wat?

Re: Gitzo GT2932EX + GH2750QR versus Vanguard Alta Pro 283CT + SBH-100

Een kop van 65 € vergelijken met eentje van 200 €
    α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
    Flickr____No place to be

Comment

Re: Gitzo GT2932EX + GH2750QR versus Vanguard Alta Pro 283CT + SBH-100

De Gitzo-statieven zijn uiteraard de beste van wat er op de markt is, maar de balhoofden van Gitzo hebben niet zo een goede reputatie. Voor iets meer heb je er eentje van Markins. Voordeel is dat je dan bodyplaatjes hebt van het "arca-style"systeem, dit is een standaard tussen meerdere merken. Gitzo-plaatjes zijn niet standaard. Als die Markins-koppen te duur zijn kan je nog altijd zoals ik gedaan heb, er eentje kopen van Benro. Ik heb een B2 van Benro, en dat is ook volgens dat Arca-style principe. prijs/kwaliteit liggen die koppen zeer goed, maar als je het geld ervoor overhebr, koop je beter een Markins.
      Het statief dat u vermeld is een basalt, je kan ook voor de carbonreeks gaan, iets lichter maar uiteraard duurder.

Comment

Working...
      X