Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

draadontspanner of draadloze voor D90

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• draadontspanner of draadloze voor D90

Wat is jullie ervaring met draadontspanners voor D90 of andere Nikon-toestellen ?
    Of gebruiken jullie een draadloze afstandsbediening ?

Doel: foto's met lange sluitertijd op statief.

Bedankt alvast voor jullie tips.

Groeten

Re: draadontspanner of draadloze voor D90

Ik heb geen ervaring met draad, maar bij mijn D90 heb ik de draadloze, en zeer tevreden, niet gebonden aan de draad uiteraard, ook handig bij vb familieportret of groepsfoto, waar jewil zelf bij staan. Er kan bijna onzichtbaar op het knopje geduwd worden.
    Nikon D90, Sigma 24-70 2.8 HSM, Sigma 70-200 2.8, Sb600

Comment

d90 en 80 reeksen hebben een IR oogje en die werken vrij vlot
      kabeltje werk ook maar is een andere fitting dan d200,300,700,....
      mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
      D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
        Of gebruiken jullie een draadloze afstandsbediening ?

Doel: foto's met lange sluitertijd op statief.
        Daar gebruikte ik altijd een afstandsbediening ism mirror lock-up voor, de goedkoopste bedrade, maar tegenwoordig gebruik ik spiegelvoorontspanning en vertraagde ontspanning en ik zie geen verschil in resultaat. Dus als je niet afhankelijk bent van het exacte moment van ontspannen werkt dat goed.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

ik gebruik mijn RF602 triggers hiervoor
          werkt wonderbaarlijk goed
          nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
            ik gebruik mijn RF602 triggers hiervoor
            werkt wonderbaarlijk goed
            maar niet de beste keus voor long exposures, je moet de knop blijven vasthouden
            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

op bulb wel maar gewoon niet denk ik!

als je manueel op 30 sec zet moet je toch ook nie blijven duwen
              nikon stuff

Comment

Draadontspanning (MC-DC1/..2) heeft gemak van geen batterij, lange tijden kun je bereiken met ingebouwde knopblokkering. Draad werkt zonder aparte instelling op de camera: insteken en afdrukken. Draad van Nikon heeft plm 80-90 cm reikwijdte. Wil je langer, kijk naar Chinese klonen of freubel zelf met de soldeerbout.

IR-draadloos (ML-L3) moet je instellen op de camera. Je moet binnen 15 min een foto maken, anders schakelt de camera naar "normaal". Binnenshuis is IR draadloos afdrukken niet zo'n probleem ivm reflectie op muren; buiten kan dit tegenvallen ivm plaatsing IR-oog aan de voorzijde. Met spiegeltje of reflector oid. kun je van achter werken.

IR draadloos Luxe editie (ML-3) werkt alleen op toestellen met 10 polige connector, zoals D300. Bereik is groter, heeft meer mogelijkheden, is prijzig (rond 250 euro).

Met RF-draadloos heb ik alleen ervaring met de PocketWizard op D300. Prijs is een struikelblok: je moet er twee hebben met een speciale kabel. (totaal rond de 600 euro).

Groet Hans.

Comment

Is het waar dat je nog een extra kabel nodig hebt om de rf602 op de d90 te doen werken met sb600?
                  Last edited by Ringo V; 7 augustus 2011, 16:46.
                  Leer uit ervaring van jezelf en van anderen!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
                    op bulb wel maar gewoon niet denk ik!

als je manueel op 30 sec zet moet je toch ook nie blijven duwen
                    Er zijn draadloze waar je gewoon 2x moet duwen voor een tijdopname alleen jammer dat zulke onbetrouwbare prullen zijn.
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Met de blokkering op de draadonspanner, kan je makkelijk sterrensporen fotograferen door een 100-tal foto's na elkaar te maken. En als het echt draadloos moet zijn in bv. een groepsfoto gebruik ik ook de RF602-triggers.
                      Piet Cosaert
                      http://kepsfotografie.wordpress.com

Comment

Ik gebruik de Hahnel Giga T Pro Timer voor alle macro opnames vanaf statief, werkt prima.

Is onder andere geschikt voor:
                        D3100 / D5000 / D5100 / D7000 / D700 / D300s / D200 / D90 / D3s / D3 / D3x / D2x / D2xs / D2H

Hahnel Giga T Pro Timer Remote Control Nikon
                        De Hähnel Giga T Pro is een high-tech draadloze FSK 2.4 GHz afstandsbediening met verwisselbare camera-aansluitingen, een bereik van meer dan 100 meter en programmeerbare instellingen zoals zelfontspanner, tijdopnamen beeldteller, enkel- en continueopnamen, intervaltimer, autofocus en tijdsverloop.
                        Deze instellingen zijn in alle combinaties te gebruiken waardoor de mogelijkheden vrijwel onbeperkt zijn.

Groeten,
                        Eric

Comment

Working...
                        X