Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
'k Heb de Raynox DCR-5320-pro, dit zijn twee afzonderlijke voorzetlenzen die je samen of afzonderlijk kan gebruiken en (van horen zeggen) beter van kwaliteit dan de 250.
'k Ben daar heel tevrede over en gebruik die altijd op de Pana FZ50 voor mijn macrofoto's.
Werkt het best met een langer brandpunt, maar met de 50mm 1.4 (FX) geeft deze voorzetlens
dezelfde vergroting als een 60mm 2.8 micro en is daarbij lichtsterker.
??? met een Sigma 105 mm kan ik krek hetzelfde en zonder voorzetlenzen ???
past deze Raynox set op een 58 mm lens? Hoe dicht zit je dan op je onderwerp?
Ik wil namelijk proberen om met mijn dSLR plantenzaden te fotograferen wat tot nu toe enkel goe dlukt met een high end compact. (Sony H5)
Ik heb de MSN-202 van Raynox, die heeft een grotere diopter maar ik gebruik 'm op een korte macrolens (60mm). Dat geeft een max vergroting van ongeveer 2,5:1
De kwaliteit is OK in het midden van 't beeld, in de hoeken valt het tegen.
Ik heb nu zo'n DCR-250 besteld én een step-down ring waardoor ik beide ga kunnen gebruiken op mijn Sigma 180mm macro.
??? met een Sigma 105 mm kan ik krek hetzelfde en zonder voorzetlenzen ???
De bloeikolf van deze soort aronskelk is ± 10mm, als je dit vergelijkt met de vleesvlieg die tussen de 10 ŕ 15mm is...
Het eerste voorbeeld is misschien niet zo goed gekozen omdat men deze associeert met een normale bloem,
daarom dit voorbeeld van een huisvlieg (6 ŕ 8mm groot) op max. vergroting.
Met de bijgeleverde adapter past deze voorzetlens op de filtermaat van 52mm tot 67mm en de werkafstand vanaf het sensorvlak is ∞280mm-240mm (vanaf de voorkant van de lens gemeten, ∞ 80mm -40mm) voor een 105mm 2.8 micro.
Comment