Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

flitser of goed opbjectief kopen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: flitser of goed opbjectief kopen

Je kunt met een flitser soms zeer goede foto's maken. Maar als je een bepaalde sfeer hebt maakt helpt de flitser die meestal totaal om zeep.
    Sony en Olympus
    Fotoseries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
      Je kunt met een flitser soms zeer goede foto's maken. Maar als je een bepaalde sfeer hebt maakt helpt de flitser die meestal totaal om zeep.
      Vastgeroest in een bepaald doembeeld?
      Ik zie u nu al 2 maal zeggen dat een flitser een sfeer om zeep helpt... Ik werk nu nog niet zo superlang met een flitser, maar mits wat creatief gebruik (bouncen, flitsvermogen aanpassen, kleurenfilter,...) bekom je toch wel aardig mooie sfeerfoto's.
      www.brunodyserinck.be
      https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

Comment

Een flits voor de sfeer???
        alle respect Spanjaart, nu verschiet ik toch van u hoor...

Je hebt voor een deel gelijk maar als je binnen mensen wil vastleggen en de sfeer rondom er wil bijnemen, heb je een flits nodig. Voor fuiven bv kan je niets beginnen zonder flits.

als je dus omgevingslicht wil meenemen en de personen op de foto goed wil weergeven, heb je een flits nodig.

Zoek hier op forum maar eens naar topic "partyfotografie fuif" en je gaat voorbeelden genoeg tegenkomen...
        With Canon, I can (or at least try)
        Photastic.be ~ Passion for the picture
        Nieuwe site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
          alle respect Spanjaart, nu verschiet ik toch van u hoor...

Je hebt voor een deel gelijk maar als je binnen mensen wil vastleggen en de sfeer rondom er wil bijnemen, heb je een flits nodig. Voor fuiven bv kan je niets beginnen zonder flits.

als je dus omgevingslicht wil meenemen en de personen op de foto goed wil weergeven, heb je een flits nodig.

Zoek hier op forum maar eens naar topic "partyfotografie fuif" en je gaat voorbeelden genoeg tegenkomen...
          En toch moet ik Spanjaart hier voor een groot stuk gelijk geven, ik zou zeggen iso dik omhoog en ten hoogste licht indirect inflitsen, tenminste als het gaat om de sfeer weer te geven.
          Natuurlijk, als je op zeker wil spelen bv. huwelijksfotografie waar sommige momenten echt belangrijk zijn, dan kan je beter gaan inflitsen, het hangt dus voor een groot stuk af wat het doel is van je fotografie.
          Oorspronkelijk geplaatst door fddent Bekijk bericht
          Zeker doen die flitser: is nooit weggegooid geld. En laat u vooral niet verleiden om in de hoogste iso's te gaan want heel dikwijls vallen die foto's in lichtarme omstandigheden ferm tegen.
          Maar ook wat je toestel aankan in de hoge iso, Spanjaart is dan ook een D3s gewoon, die in hoge iso prestaties nog steeds zijn meerdere niet kent, maar een flits is inderdaad geen weggegooid geld.
          Last edited by Guest42; 21 december 2010, 08:56.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
            En toch moet ik Spanjaart hier voor een groot stuk gelijk geven, ik zou zeggen iso dik omhoog en ten hoogste licht indirect inflitsen, tenminste als het gaat om de sfeer weer te geven.
            Natuurlijk, als je op zeker wil spelen bv. huwelijksfotografie waar sommige momenten echt belangrijk zijn, dan kan je beter gaan inflitsen, het hangt dus voor een groot stuk af wat het doel is van je fotografie.

Maar ook wat je toestel aankan in de hoge iso, Spanjaart is dan ook een D3s gewoon, die in hoge iso prestaties nog steeds zijn meerdere niet kent, maar een flits is inderdaad geen weggegooid geld.
            hoge ISO's is 1 ding maar zelfs met hoge ISO's kan je niet zowel je onderwerp als je omgeving correct weergeven.

zoek eens partyfoto's op van bv een Bart Lapers en probeer die dan maar eens te maken zonder flits. Je redt dat echt niet hoor...
            With Canon, I can (or at least try)
            Photastic.be ~ Passion for the picture
            Nieuwe site

Comment

Hier ook een tevreden tamron 17-55 F2.8 gebruiker
              Racing Pics
              Motorcross ain't nothing without a woman's eye!

Comment

Working...
              X