Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

flitser of goed opbjectief kopen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• flitser of goed opbjectief kopen

Hoi,

Ik ben net met fotografie begonnen en heb een Canon 500d met 18-55 mm kitlens en 55-250 mm lens. Over het 2e objectief ben ik zeer tevreden maar mijn kitlens presteerd uiteraard niet zo goed in mindere lichtomstandigheden.

Ik moet een beetje rekening houden met mijn budget ( aren't we all :-)).

Om deze foto's te verbeteren. Wat zou ik het best eerst aanschaffen?

- Canon speedlight 580 EXII
    - of de kitlens vervangen door een degelijk objectief ( vb: Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM)

- of misschien een extra objectief maar dan de 50 mm 1.4 of zoiets

Voornamelijk zijn de foto's met slechte lichtomstandigheden foto's van een feestje en portretten van mensen binnen. (krijg ze niet goed scherp zonder te veel ruis)
    IK vind het ook belangerijk dat ik de sfeer goed kan weergeven door waarheidsgetrouwe kleuren en licht.

mvg
    Dennis
    Canon EOS 500D + Tamron 17- 50 mm 2.8 + 55-250mm kitlens + speedlight 580exII

Re: flitser of goed opbjectief kopen

Oorspronkelijk geplaatst door dejotse Bekijk bericht
    ............

Ik moet een beetje rekening houden met mijn budget ( aren't we all :-)).

- of de kitlens vervangen door een degelijk objectief ( vb: Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM)
    beetje in tegenspraak met elkaar.
    maar zou zeker voor die lens gaan.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Voornamelijk zijn de foto's met slechte lichtomstandigheden foto's van een feestje en portretten van mensen binnen. (krijg ze niet goed scherp zonder te veel ruis)
      IK vind het ook belangerijk dat ik de sfeer goed kan weergeven door waarheidsgetrouwe kleuren en licht.

mvg
      Dennis
      als dat je hoofdzorg is, flitser kopen.
      met lichtsterk objectief alleen ga je geen sfeerfoto's kunnen maken, daar heb je een flits voor nodig.

zoek effe op de topic "partyfotografie fuif" en je zal heel wat wijzer worden.
      With Canon, I can (or at least try)
      Photastic.be ~ Passion for the picture
      Nieuwe site

Comment

idd een dure lens

als het aan mezelf lag kocht ik zowel een flitser als een objectief maar met budget bedoel ik dus dat ik toch eerst voor één van de twee moet gaan :-)

bedankt voor de snelle reactie

Comment

wat is je budget?

kan je geen 580EX (of misschien de 430EX) kopen EN een Tamron 17-50 2.8 bv?
          Nieuwe site

Comment

Is er een groot verschil tussen de 580 Ex en 580 EXII?
            (kzou op termijn draadloos willen flitsen en hem eventueel als slave gebruiken, eerst wat leren door te doen)
            en ook

is er een groot verschil voor de TAMRON?
            In kwaliteit bedoel ik dan

Mijn budget ligt rond 800 euro :-)

Comment

ken de precieze verschillen niet... weet wel dat de 580EXII een PC-terminal heeft en de 580EX niet.

voor 800 € kocht ik Tamron 17-50 2.8 + 580EXII...

De Canon zal mss wel wat scherper zijn volopen maar de Tamron moet voor diens geld niet onderdoen...
              Nieuwe site

Comment

Goeie tip over die Tamron

kheb net de review gelezen van digital picture

Kdenk dat ik idd voor de 2 ga : 580 EXII en de Tamron-17-55 2.8

thx

PS:Hier de review van de Tamron

Is the Tamron 17-50mm f/2.8 XR Di II Lens right for you? Learn all you need to know in The-Digital-Picture.com's review!

Comment

Kdenk dat ik idd voor de 2 ga : 580 EXII en de Tamron-17-55 2.8
                  daar gaat ge MASSA plezier aan beleven
                  Nieuwe site

Comment

Hoezeer mensen ook beweren bij een lichtsterke lens, vroeg of laat en meer als je lief is, kan je er niet onderuit dat de lichtomstandigheden zo zijn dat je niet onderuit het gebruik van een flitser kan.
                    Dat je nu natuurlijk de keuze voor beide maakt (flitser en lichtsterker objectief) is het beste wat je kan doen. Een heuse investering, maar je gaat er dolgelukkig van worden!
                    En mits wat creatief gebruik met je flitser bekom je prachtige sfeerbeelden!
                    www.brunodyserinck.be
                    https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

Comment

Zeker doen die flitser: is nooit weggegooid geld. En laat u vooral niet verleiden om in de hoogste iso's te gaan want heel dikwijls vallen die foto's in lichtarme omstandigheden ferm tegen.

Comment

Bedankt aan allen

Leuk dat ik hier weer geholpen kan worden :-)

Comment

Kies voor de 430EX, en koop er een 50mm 1.8 bij (plastic fantastic) of een 1.4 van Sigma.
                          De 580 kost net geen 400€, de 430 215€ , die 175€ kan je heel goed besteden aan een 50mm.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
                            als dat je hoofdzorg is, flitser kopen.
                            met lichtsterk objectief alleen ga je geen sfeerfoto's kunnen maken, daar heb je een flits voor nodig.

zoek effe op de topic "partyfotografie fuif" en je zal heel wat wijzer worden.
                            Een flits voor de sfeer???
                            Sony en Olympus
                            Fotoseries

Comment

Een degelijke opzet flitser is het meest ondergewaardeerde accessoire in fotografie vind ik eerlijk gezegd, een lichtsterke lens gaat je maar tot op een bepaald niveau helpen ... daarna heb je een flitser nodig, zo simpel is het.

Hou er ook rekening mee dat een flitser zowat het moeilijkste item is in fotografie om goed onder de knie te krijgen, de trick is dat je de flits gebruikt om een goede belichting te krijgen, maar dat het flitslicht niet mag overheersen ... er moet een perfecte balans zijn tussen ambient en flits licht ... en laat dat nu net zo ingewikkeld zijn.

Vind het prima dat die Tamron zo goed is ... maar vergeet niet dat de Canon EF-S 17-55 2.8 een USM lens is én IS heeft ... voor mij echt belangrijk, ik heb ze zelf gehad en met pijn in het hart verkocht (past niet op 5dII hé ) ... eventueel tweedehands kopen om binnen je budget van 800 Euro te blijven ?

Mark
                              Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                              Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Working...
                              X