Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SDHC-kaaartje in SD-kaartlezer?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• SDHC-kaaartje in SD-kaartlezer?

Onlangs een compact-fototoestelletje cadeau gegeven aan mijn ouders. Hierbij had ik een 4GB SDHC-kaartje gekocht. Alles werkte perfect.
    Bij het willen overzetten van de foto's hiervan op mijn PC liep het echter fout. Mijn PC herkende het kaartje niet. Is het normaal dat mijn kaartlezer (zo'n 5 jaar oud) een SDHC-kaartje niet kan lezen? Met een SD-kaartje is er geen enkel probleem.
    Groeten,
    Geert
    Last edited by Appendix; 16 december 2010, 10:54.

Re: SDHC-kaaartje in SD-kaartlezer?

Kan de kaartlezer van je PC kaartjes lezen van 4 GB?.
    Bij mijn laptop kan de interne kaartlezer maar kaartjes lezen tot 2 GB, snel even een externe kaarlezer gekocht en het probleempje was opgelost.
    Racing Pics
    Motorcross ain't nothing without a woman's eye!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lies MX Bekijk bericht
      Kan de kaartlezer van je PC kaartjes lezen van 4 GB?.
      Bij mijn laptop kan de interne kaartlezer maar kaartjes lezen tot 2 GB, snel even een externe kaarlezer gekocht en het probleempje was opgelost.
      De grootte van de kaartjes is geen probleem. Het is een interne kaartlezer op een desktop (Dell) en mijn CF-kaartjes (4GB) en de SD-kaartjes van mijn vrouw haar toestel worden perfect ingelezen.

Misschien ook nog even melden dat het probleem zich ook voordeed bij een poging om dat SDHC-kaartje in te lezen op de PC van mijn zus. Dit betreft ook een nogal oudere PC met ingebouwde kaartlezer.

Het zou natuurlijk kunnen dat het kaartje defect is, maar in het toestel werkt het perfect, dus ik ga ervan uit dat het kaartje in orde is.

Comment

Niet compatiabel met de SDHC, die bestonden volgens mij 5 jaar geleden nog niet.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
          Niet compatiabel met de SDHC, die bestonden volgens mij 5 jaar geleden nog niet.
          Dit is volgens mij ook de reden. Maar ik was niet zeker.

Comment

inderdaad, jouw kaartlezer kan geen SDHC aan
            -=_-__________________________________________________ __-_=-
            Bewondering start daar waar eigen kunnen ophoudt..... - BLOG
            -=_-__________________________________________________ __-_=-

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Appendix Bekijk bericht
              Dit is volgens mij ook de reden. Maar ik was niet zeker.
              Alles wat u nodig heeft: levering en inbouw van mobiele communicatie, parrot carkit, nokia carkit, mrhandsfree carkit,kram muteboxen, brodit houder en brodit proclip. Parrot CK3100, Parrot CK3200, Parrot MK6100, Parrot MKi9000, Parrot MKi9100, Parrot MKi9200, Parrot Minikit, Parrot onderdelen, Parrot gebruiksaanwijzing, Parrot stuurwielbediening. Bluetooth carkits.

grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Allen hartelijk dank voor de reacties. Nu kan ik mijn moederken geruststellen dat haar kodakske niet kapot is en ik weet dat ik weeral geld moet uitgeven aan een nieuwe kaartlezer

Groeten,

geert

Comment

Let op, het kan ook aan het OS liggen. Ik heb een HP laptop met SD kaartlezer ingebouwd, toestel is 3 jaar oud. Onder windows XP/7 kon ik geen SDHC kaartjes lezen, nu draai ik Ubuntu en hoera ik kan ze nu wel lezen... (start nu aub geen discussie Windows vs Linux) :-)

Comment

Dit kan ik beamen.
                    Onder XP kan ik op mijn laptop enkel SD kaartjes (tot 2GB) lezen. Volgens Microsoft is dit een hardwarematige beperking. Hun advies aan iedereen met dit probleem is een nieuwere kaartlezer te installeren.

Echter onder Linux leest diezelfde oude kaartlezer probleemloos een SDHC kaartje van 8 GB !
                    Ook een nieuwer MS besturingssysteem (Vista of W7) zou mogelijk de beperking omzeilen, maar dat heb ik niet getest

Trouwens, omdat Linux wel met SDHC om kan, ben ik op zoek gegaan naar nieuwere XP drivers want XP moet dat dan toch ook kunnen? Wel, ik heb oplossingen gevonden, maar die zijn enkel beschikbaar voor XP SP2. De upgrade naar SP3 doet de werking van de andere drivers teniet.
                    Met andere woorden: wanneer onder SP2 de "hardwarematige beperking" wel kan omzeild worden is elke gegeven uitleg onzin.

Tussen haakjes, mijn laptop (waarover ik hier spreek) is bijna 6 jaar oud. Toen waren er nog géén SDHC kaartjes.

Comment

ik zit ook met dit probleem. Ik werk nog met XP maar ik omzeil dit probleem door de foto's rechtstreeks over te zetten vanaf mijn camera. Dus zonder kaartlezer
                      Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
                      hier vind je mijn foto's en hier ook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door canonfreak1000D Bekijk bericht
                        ik zit ook met dit probleem. Ik werk nog met XP maar ik omzeil dit probleem door de foto's rechtstreeks over te zetten vanaf mijn camera. Dus zonder kaartlezer
                        Zo doe ik het dus ook.

Comment

Koop gewoon een kaartlezer die SHDC leest.Let op dat dit vermeld staat.
                          Ik heb een Belkin die SHDC niet leest.Daarna een Kingston gekocht die het wel kan.
                          Nakijken welke kaartjes gelezen kunnen worden,en niet direkt de verkoper geloven die zegt, dat zal wel gaan.

Comment

Heb net hetzelfde voorgehad
                            Je 5 jaar oude kaartlezer herkent i.d. die nieuwe SDHC-kaart niet.
                            Gewoon zo een nieuw extern kaartlezertje kopen die SDHC leest (kost denk ik niet veel meer dan 5 à 10 euro)

Comment

Working...
                            X