Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Review Wimberley Sidekick

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Review Wimberley Sidekick

Review Wimberley Sidekick

Met de opkomst van de schommelkoppen was het noodzakelijk op zoek te gaan naar een goedkoop alternatief dat toch degelijk is en vooral duurzaam.
    Bij Wimberley vond ik de SK-100, beter gekend als “Sidekick”, welke aan deze voorwaarden zou kunnen voldoen.

Klik hier als je de gehele review wilt lezen: HIER

Re: Review Wimberley Sidekick

Sven, ik wil er op wijzen dat dit uitstekend product alleen en enkel en alleen kan toevertrouwd worden bij balhoofden uit de betere klasse (Markins 10/20, Arca Swiss, RRS enz
    De druk op de balhoofd-snelkoppeling is door de Sidekick enorm groot waardoor het echt niet aanbevolen is deze te gebruiken met kleinere balhoofden in combinatie met zware tele's.
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Beste,

Het lijkt me logisch dat je alle producten gelijkwaardig moet afstellen.

Voorbeeld:
      - Je koopt geen 600mm lens van een slordige 8000 euro om er dan een goedkoop Velbon statiefje van 100 euro eronder te plaatsen.
      - Je koopt geen top carbon statief van een slordige 1000 euro om er dan een goedkoop lensje van 100 euro op te plaatsen.

Als je eens middenklas (en dan bedoel ik vooral qua gewicht) lens hebt, kan je gerust een M10 of Q3 aanschaffen in combinatie met een Wimberley Sidekick.

Comment

Voorlopig heb ik die zware spullen nog niet nodig, maar ik heb jouw uiteenzetting met aandacht gelezen.

Volgende zinsconstructie leest niet lekker:

Doordat er voor de Nikon AF-S VRII 300mm F/2.8 (gebruikt in onderstaande foto) geen speciale voet bestaat (bij Wimberley), maakte ik gebruik van de P30 plaat die je onder de standaard voet van Nikon plaatsten.
        Bedankt Sven.
        Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Best niet alle knoppen half-vast zetten, laat de knop van de balhoofdkogel aub zo vast als mogelijk.
          Héél belangrijk is de body-lenscombo juist te balanceren om voor- of achteroverkiepen te vermijden. Is me al eens overkomen, gelukkig had ik nog een snelle reaktie in huis .
          Ik gebruik 'm dus naar volle tevredenheid voor m'n 500mm f4 VRII, ook op een Markins M20 .
          PS : Je kan 'm steiler vertikaal richten (vogels in de vlucht volgen) als een schommelkop !

Comment

Hoi Sven,

Leuk verslag. Het is precies dezelfde combo als ik gebruik (op de Sk na). Aangezien ik ook interesse heb in de Sk vroeg ik me echter af of het nodig is om voor deze combo de AK-100 Sidekick Adapter aan te schaffen voor de Sk-voet? Dit aspect mis ik in je verhaal (kan het ook niet goed zien op de foto's in het verslag). Als ik het goed begrijp wordt iets dergelijks wel aangeraden door Wimberley:

Wimberley, Inc is a designer and manufacturer of professional photography equipment

Ik hoop het niet, want dan komen er weer enkele tientjes bij...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jellevanaalst Bekijk bericht
              ... de AK-100 Sidekick Adapter aan te schaffen
              Dit is nieuw voor me, maar ik gebruik dit niet ( gebruik zelfs een 600mm erop!) Technisch gezien zal het beter zijn, maar of het echt noodzakelijk is betwijfel ik.

Comment

Jelle,

Wimberley raadt de AK-100 enkel aan als je de Sk moet vastzetten op een balhoofd met een lever-bevestiging, zou dus niet nodig zijn als je een balhoofd hebt met een draaiknop-bevestiging vermits dat steviger is.

Comment

Hoi Sven,

Ik dacht dat jij als ervaringsdeskundige gelijk een antwoord kon geven...

Na wat nader speurwerk op het internet hangt het - als ik het goed begrijp - af van het feit of men een draaiknop of grendel gebruikt op de quick release-klem (schijnbaar zit er bij de laatste wat meer speling op de SK). Met de M20 zitten we dus wel goed denk ik (draaiknop). De nieuwe serie van Markins (de 'Q'-serie) werkt met een grendel en zodoende leverde dit bij mij wat verwarring op. Het is allemaal kwaliteitsspul en die adapter is denk ik alleen maar weggegooid geld...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door T.Trapper Bekijk bericht
                    Jelle,

Wimberley raadt de AK-100 enkel aan als je de Sk moet vastzetten op een balhoofd met een lever-bevestiging, zou dus niet nodig zijn als je een balhoofd hebt met een draaiknop-bevestiging vermits dat steviger is.
                    Ok dank, schijnbaar praten we hier een beetje langs elkaar heen...

Vrijdag maar even langs Konijn...(zonder adapter plaat)...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jellevanaalst Bekijk bericht
                      Ik dacht dat jij als ervaringsdeskundige gelijk een antwoord kon geven...
                      Bedankt voor het compliment, maar een "deskundige" vind ik mezelf niet hoor
                      Ik pas mijn kennis (voor de ene is die uitgebreid, maar voor de andere ook niet) enkel toe op producten waarvan ik de mogelijkheid krijg deze te testen (voor een korte periode).

Je bent NOOIT te oud om bij te leren hé

Sven

Comment

Working...
                      X