Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zeer snel flitsen.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Zeer snel flitsen.

    Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
    neen absoluut niet... mijn herlaadtijd is afhankelijk van de kracht van m'n flitser en de kracht van m'n batterijen... als ik hem op 1/1 zet, duurt het het langst, op 1/128 snel... en met een externe batterij nog sneller...

    dat heeft met ISO en F2.8 nieks te zien... dat weet die flitser niet... ISO en Diafragma zijn parameters van de camera...
    koen, als je je sb900 op je d700 zet staat daar toch het diafragma en de brandpuntafstand (zoom v/d flits) en iso ook als ik me niet vergis.
    op E-TTL is deze info toch vrij vitaal?

    batterijpack geeft inderdaad snellere herladingen (daarom had de sb 800 een extra'tje voor een 5de batterij)
    maar een hogere iso, kleiner diafragma getal gaan ook helpen hoor, flits moet minder hard flitsen om't zelfde effect te hebben
    nikon stuff

    Comment


    • #17
      Re: Zeer snel flitsen.

      Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
      koen, als je je sb900 op je d700 zet staat daar toch het diafragma en de brandpuntafstand (zoom v/d flits) en iso ook als ik me niet vergis.
      op E-TTL is deze info toch vrij vitaal?

      batterijpack geeft inderdaad snellere herladingen (daarom had de sb 800 een extra'tje voor een 5de batterij)
      maar een hogere iso, kleiner diafragma getal gaan ook helpen hoor, flits moet minder hard flitsen om't zelfde effect te hebben


      in TTL mode en in Manuele mode doe je dat niet... in TTL mode bepaalt de camera hoe sterk de flits werkt, in manuele mode bepaal je dat zelf
      In A mode kan je diafragma en ISO instellen, doch dat dient gewoon ter emulatie van de camera waarden, zodat je een uitgangspunt hebt. A mode wordt vandaag bij mijn weten door niemand meer gebruikt... als je M en TTL mode hebt, dan heb je dat niet meer nodig.

      de functie van de zoom is de lichtstraal geconcentreerd of breed aanbieden
      Last edited by d_oracle; 25 april 2011, 10:21.
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

      Comment


      • #18
        Re: Zeer snel flitsen.

        Hogere iso bij flitsen heeft dit ook gevolgen voor ruis?

        Comment


        • #19
          Re: Zeer snel flitsen.

          Oorspronkelijk geplaatst door jojoken Bekijk bericht
          Hogere iso bij flitsen heeft dit ook gevolgen voor ruis?
          hogere ISO ingesteld op je camera heeft altijd een invloed op ruis (indien niet perfect belicht)
          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

          Comment

          Working...
          X