Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zeer snel flitsen.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zeer snel flitsen.

    Ik ga voor m'n D300s een externe flitser aanschaffen maar ik had graag een heel klein beetje extra info gehad van echte kenners.
    M'n oog was/is gevallen op de SB-900 maar voor zover ik al gelezen heb kan je daar niet met een hoog tempo aan flitsen. En daarmee bedoel ik enkele beelden per seconde zoals m'n al eens bij sport doet.

    Heb ik het hierin fout of moet ik inderdaad op zoek gaan naar een flitser die wel bij korte sluitertijd aan een hoog tempo kan flashen. En zo ja, welke flits is dan aangeraden?

    Alvast hard bedankt voor alle info.

    Mvg.

  • #2
    Re: Zeer snel flitsen.

    kijk es naar "auto FP"
    fp instellen op uw cam en de flits doet dit ook, dan lukt dit wel hoor.

    on camera en via CLS ook als ik me niet vergis
    nikon stuff

    Comment


    • #3
      Re: Zeer snel flitsen.

      Oorspronkelijk geplaatst door Roel69 Bekijk bericht
      Ik ga voor m'n D300s een externe flitser aanschaffen maar ik had graag een heel klein beetje extra info gehad van echte kenners.
      M'n oog was/is gevallen op de SB-900 maar voor zover ik al gelezen heb kan je daar niet met een hoog tempo aan flitsen. En daarmee bedoel ik enkele beelden per seconde zoals m'n al eens bij sport doet.

      Heb ik het hierin fout of moet ik inderdaad op zoek gaan naar een flitser die wel bij korte sluitertijd aan een hoog tempo kan flashen. En zo ja, welke flits is dan aangeraden?

      Alvast hard bedankt voor alle info.

      Mvg.
      Alles hangt af van de verhouding afstand-diafragma-iso, moet je flits maar 1/20 van zijn volle vermogen afgeven, dan is dat geen probleem, maar vraag je hier het volle vermogen, dan kan geen enkele flits volgen, zelfs geen studioflits.

      Comment


      • #4
        Re: Zeer snel flitsen.

        Snel flitsen->hoge iso en laag vermogen, dan hoeft de flits niet hard te werken en kan je met één condensator lading een groot aantal flitsen doen.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Zeer snel flitsen.

          Ah, zo zit het dus in elkaar
          Geweldig hard bedankt voor jullie snelle reacties en duidelijke uitleg
          Dan ga ik voor de SB-900.

          Mvg.

          Comment


          • #6
            Re: Zeer snel flitsen.

            Snel flitsen->hoge iso en laag vermogen, dan hoeft de flits niet hard te werken en kan je met één condensator lading een groot aantal flitsen doen.
            En diafragma naar omlaag.
            Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
            Mijn bird foto's en urbex foto's

            Comment


            • #7
              Re: Zeer snel flitsen.

              Oorspronkelijk geplaatst door Roel69 Bekijk bericht
              Ah, zo zit het dus in elkaar
              Geweldig hard bedankt voor jullie snelle reacties en duidelijke uitleg
              Dan ga ik voor de SB-900.

              Mvg.
              Zal wel de beste keuze zijn voor een D300s, nog een voordeel bij de SB-900, is dat de spiegelstand in kleine stappen werkt, waardoor je nooit veel meer dan de nodige hoek gaat uitlichten, waardoor je ook nog eens op nutteloos licht gaat besparen.

              Comment


              • #8
                Re: Zeer snel flitsen.

                Kijk eens naar de mogelijkheden van een SB-900 samen met een SD-9!
                Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

                Comment


                • #9
                  Re: Zeer snel flitsen.

                  als je meer power nodig hebt dan kom je bij quantum terecht
                  some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                  Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Zeer snel flitsen.

                    Iemand hier ervaring met een SB-900 + Quantum Turbo?

                    Je dient nog altijd batterijen te plaatsen in je flash. Ik vond het vreemd dat gisteren na +/- 2,5uur die batterijen op waren. Wat is de functie ervan en valt dit eventueel te omzeilen?
                    Monkey business
                    [SIZE="1"][COLOR="Gray"]Nikon D300s

                    Comment


                    • #11
                      Re: Zeer snel flitsen.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Ken Bekijk bericht
                      Iemand hier ervaring met een SB-900 + Quantum Turbo?

                      Je dient nog altijd batterijen te plaatsen in je flash. Ik vond het vreemd dat gisteren na +/- 2,5uur die batterijen op waren. Wat is de functie ervan en valt dit eventueel te omzeilen?
                      wat bedoel je met 2,5 uur? continu flitsen? dat lijkt me fantastisch lang...


                      ik gebruik de pixel batterijpacks. Ze laten me toe om dubbel zo snel te herladen en dubbel zo veel te flitsen als zonder pack... belangrijk wel dat je deze goed aansluit... zowel de PC sync als de batterij connectie aansluiten... Je zal zien aan de leds dat de batterij pack gebruikt worden (rode leds lichten op)

                      de Quantum batterij pack lijkt me absoluut overprijst...
                      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Zeer snel flitsen.

                        Oorspronkelijk geplaatst door Roel69 Bekijk bericht
                        Ik ga voor m'n D300s een externe flitser aanschaffen maar ik had graag een heel klein beetje extra info gehad van echte kenners.
                        M'n oog was/is gevallen op de SB-900 maar voor zover ik al gelezen heb kan je daar niet met een hoog tempo aan flitsen. En daarmee bedoel ik enkele beelden per seconde zoals m'n al eens bij sport doet.

                        Heb ik het hierin fout of moet ik inderdaad op zoek gaan naar een flitser die wel bij korte sluitertijd aan een hoog tempo kan flashen. En zo ja, welke flits is dan aangeraden?

                        Alvast hard bedankt voor alle info.

                        Mvg.
                        ISO 1600, f/2.8, daarmee kun je snel flitsen.

                        Snelheid is minstens zo afhankelijk van camera, lens, afstand en batterij als van flitser.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Zeer snel flitsen.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Hocus Focus Bekijk bericht
                          ISO 1600, f/2.8, daarmee kun je snel flitsen.

                          Snelheid is minstens zo afhankelijk van camera, lens, afstand en batterij als van flitser.
                          neen hoor! hangt helemaal af van de flitser... en de herlaadtijd...
                          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                          Comment


                          • #14
                            Re: Zeer snel flitsen.

                            Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                            neen hoor! hangt helemaal af van de flitser... en de herlaadtijd...
                            Da's een flauwe grap zeker.

                            Herlaadtijd is afh. v. ISO, diafragma, batterij, afstand, zoom...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Zeer snel flitsen.

                              Oorspronkelijk geplaatst door Hocus Focus Bekijk bericht
                              Da's een flauwe grap zeker.

                              Herlaadtijd is afh. v. ISO, diafragma, batterij, afstand, zoom...
                              neen absoluut niet... mijn herlaadtijd is afhankelijk van de kracht van m'n flitser en de kracht van m'n batterijen... als ik hem op 1/1 zet, duurt het het langst, op 1/128 snel... en met een externe batterij nog sneller...

                              dat heeft met ISO en F2.8 nieks te zien... dat weet die flitser niet... ISO en Diafragma zijn parameters van de camera...
                              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                              Comment

                              Working...
                              X