Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wie werkt hier met een ringflitser?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• wie werkt hier met een ringflitser?

Ik zou willen een ringflits kopen. Ik heb een canon 50d (+580EXII).
    Deze zou ik vooral willen gebruiken voor portret. (niet voor macro!!)

Op fotokonijnenberg zie ik 3 mogelijkheden:

FK Ringflash adapter:
    http://www.fotokonijnenberg.be/produ...n-580exii.html

RayFlash Ringflash adapter:

Novoflex AUTO-RING-FLASH

Heeft/kent hier iemand één van deze, en zijn deze voldoende geschikt voor portret?
    (voldoende flitssterkte?)
    Is het verschil groot tussen een adapter (met mijn 580EXII) en een accu??
    En zou het verschil groot zijn tss een gewone adapter en een rayflash??

Re: wie werkt hier met een ringflitser?

mmmm nog maar 33 keer bekeken en 0 reacties...

Heeft niemand hier een ringflitser??

Comment

er zijn veel soorten ringflitsen, en uiteindelijk een kat een kat noemen, ze moeten gewoon licht geven op de juiste moment en de juiste hoeveelheid, de rest is allemaal experimenteren.

- RayFlash : als het niet veel mag kosten is dit eigenlijk best wel leuk,... let op, dit is voornamelijk ideaal als invulflits (vind ik), ik heb deze op party al eens gebruikt om zacht te flitsen, was superresultaat... alleen krijg je die avond dan wel 20 a 30x dezelfde vraag "met welke UFO zijde gij op baan? wa is da? etc"

- kleine ringflits met flitslicht : heb ik nog niet
      - kleine ringflits met veel LEDlights op de ring: zeer leuk en handig voor macro-fotografie
      - ringflits met veel licht/wattage: ik heb er één van 600watt, is superhandig ding voor zowel als ringflits of gewoon als mobiele flits op battery te gebruiken.

Dus ieder type ringflits heeft echt wel zijn specifiek doel. Alles hangt er vanaf wat je ervan verwacht.
      Imagination is more important than knowledge...
      http://www.kiekje.be

Comment

Ben zelf ook aan het uitkijken naar een ringflits, maar vraag me af of zo'n flash de motor van de camera of objectief niet te zwaar belast. Veel objectieven hebben immers een draaiende frontlens, waardoor ook de flash zal meedraaien?
        Iedereen is van harte welkom op popol.eu

Comment

Ik experimenteer met de http://www.fotokonijnenberg.be/produ...ng-flash-.html op een 580EXii met ETTL (of manueel) . Best tevreden van als je niet gevoeliger wilt dan ISO400 (dan heb je vaak té weinig power / afhankelijk van de afstand natuurlijk).
          Zie ook http://www.orbisflash.com/

Groeten, JOhan

Comment

Ik heb (sedert kort) ook de Orbis ringflash. Zoals gezegd, hangt het er allemaal van af wat je ermee wil gaan doen, en hoeveel $$$ je bereidt bent te spenderen. Zelf vond ik een (tweedehands) Orbis een betaalbaar en leuk gadget om mee te experimenteren.

http://forum.belgiumdigital.com/f47/...rk-341759.html
            http://forum.belgiumdigital.com/f109...re-342075.html

L.
            http://lievendevlaminck.wordpress.com/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door seedn Bekijk bericht
              Ik zou willen een ringflits kopen. Ik heb een canon 50d (+580EXII).
              Deze zou ik vooral willen gebruiken voor portret. (niet voor macro!!)
              ik heb een rayflash cloon gehad (zoals die fk ringflash) , wat mee gespeeld en vrij vlug terug verkocht... in portret fotografie wordt een ring flash vooral gebruikt in combinatie met andere lichten, en vermits je hier je flits on camera zet, wordt dit moeilijk om nog andere flitsen te gebruiken, 't resultaat is bijgevolg erg platjes...
              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                ik heb een rayflash cloon gehad (zoals die fk ringflash) , wat mee gespeeld en vrij vlug terug verkocht... in portret fotografie wordt een ring flash vooral gebruikt in combinatie met andere lichten, en vermits je hier je flits on camera zet, wordt dit moeilijk om nog andere flitsen te gebruiken, 't resultaat is bijgevolg erg platjes...
                Ik weet niet hoe het met andere modellen werkt, maar een Orbis kan je in elk geval ook off-camera gebruiken.
                Nadeel van de Orbis overigens: je kan 'm niet 'vastzetten' op de flitser. T.t.z. je moet altijd zowel de flitser zelf als de ringflits vasthouden. Iets wat ik op een luie zondag wel es zal verhelpen met wat weloverwogen velcro....

L.
                http://lievendevlaminck.wordpress.com/

Comment

Wel een groot nadeel dat je de orbis niet kan 'vastklikken' op flitser...
                  Misschien is die orbis arm hier wel handig, van de website, heeft iemand deze??

Over de rayflash word ook al niet veel goeds gezegd.

Ik weet niet wat het best bij mij past, ga nog eens wat moeten googelen denk ik.
                  Toch bedankt voor de reacties

Comment

Ik weet niet wat het best bij mij past, ga nog eens wat moeten googelen denk ik.
                    waarom denk je precies een ringflash nodig te hebben? Wat is het resultaat dat je zoekt? Er zijn veel leukere modifiers, bijvoorbeeld een beautydish...
                    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Dito...besteld, ontvangen, getest...en direct weer terug gestuurd...
                      Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
                        Dito...besteld, ontvangen, getest...en direct weer terug gestuurd...
                        +1 we hebben een ringflits beschikbaar in de avondschool. Ook eens uitgetest, maar ik vond er niks aan, vrij platjes. Nu ja. ik weet misschien nog niet hoe ik deze eigenlijk ten volle moet gebruiken.
                        Vorig jaar hebben we deze gebruikt in combinatie met nog een drietal lampen voor ons groepswerk (nabootsing van een erwin olaf foto) en daar was het wel 'ok', vroeg een vrij plat licht op het gezicht, maar of het nu echt een must was, dat weet ik niet direct. Nu ja, ik hou meer van schaduwen in een portret, vandaar misschien dat ik er geen voorstander van ben.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar meerdere ringflitsvoorbeelden.
                        Al doende leert men...

Flickr

Comment

waarom denk je precies een ringflash nodig te hebben? Wat is het resultaat dat je zoekt? Er zijn veel leukere modifiers, bijvoorbeeld een beautydish...
                          Een beautydish zal idd wel betere resultaten geven, maar dit is voor mij een stapje te ver qua draagbaarheid. (idem met softbox)
                          Het resultaat dat ik zoek is mooier (invul)licht bij portretfotografie. (heb geen studio en ben ook niet van plan dit aan te schaffen)

Comment

Wel een groot nadeel dat je de orbis niet kan 'vastklikken' op flitser...
                            Misschien is die orbis arm hier wel handig, van de website, heeft iemand deze??

Ik heb die Orbis-arm: goed uitgevoerd, zeer stevig en goed aanpasbaar. ik gebruik hem minder bij portret-fotografie omdat ik vaak wat wil spelen met de locatie van de ringflits.

Groeten, Johan

Comment

Een beautydish zal idd wel betere resultaten geven, maar dit is voor mij een stapje te ver qua draagbaarheid. (idem met softbox)
                              Het resultaat dat ik zoek is mooier (invul)licht bij portretfotografie. (heb geen studio en ben ook niet van plan dit aan te schaffen)
                              je hebt on-camera flash, dit zorgt voor een mooi invul licht, doch vermits het licht precies van dezelfde kant komt als de camera, heb je geen schaduw (alleen een beetje onder de neus of kin) en dus een wat mij betreft vrij plat beeld... nieks mis mee als jij dat mooi vindt...

een ringflash doet net het zelfde, maar nog een beetje beter, door de ringflash zal ook dat laatste beetje schaduw onder de neus en de kin ook verdwijnen, dus nog een beetje platter beeld.

precies daarom, wordt een ringflash in studio zelden alleen gebruikt, maar in combinatie met andere lichten... want anders wordt het beeld on interessant...

het nut om een ringflash los van de camera te gebruiken, ontgaat me... dan kan je dat evengoed en beter met een beauty dish of paraplu doen...

Comment

Working...
                              X