Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wie werkt hier met een ringflitser?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: wie werkt hier met een ringflitser?

Ik,

Sinds eind 2007 met de Orbis Ringflash, en ben er zeer tevreden over. Plezante effecten, zeker voor wat het kost. Gebruik ook de bracket . Hierdoor heb je wel wat gewicht aan je neckstrap hangen ( camera, flitser,orbis,bracket). Vanzelfsprekend is een echte Ringflash (Profoto 1200Ws) wel beter maar ook heel wat duurder.
    Hierbij enkele voorbeeldkiekjes.

grt, Stefan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
      precies daarom, wordt een ringflash in studio zelden alleen gebruikt, maar in combinatie met andere lichten... want anders wordt het beeld on interessant...
      Ik ga de ringflits dus niet in de studio gebruiken...

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
      het nut om een ringflash los van de camera te gebruiken, ontgaat me... dan kan je dat evengoed en beter met een beauty dish of paraplu doen...
      Ik vind het persoonlijk handiger om bij een uitstap een ringflits bij te hebben dan een beauty dish of paraplu.

Heb een beetje de reacties bekeken, en ben nu niet meer van plan om een ringflits te kopen.
      Zou de ringflits geen meerwaarde bieden tov de 580EXII (als invullicht) bij een portretfoto.

@beeldmaker: foto's 1 en 2 vind ik minder, maar de 3e vind ik zeker niet slecht!
      Last edited by seedn; 16 december 2010, 16:04.

Comment

Kan je terplaatse je flits niet gewoon mikken op het plafond of een zijmuur ? Dat gaat volgens mij al een dramatisch effect geven - voor 0 euro :-)
        Vooraleer je iemands advies volgt, beoordeel zeker hun foto's eens
        Flickr album Homepage

Comment

Ik denk dat ringflits alleen zin heeft voor echte close-up of macro opnamen.
          Ik heb zelf de Sigma 'ringflits', maar eigenlijk is dat een ringvormige reflector met enkel links en rechts een lamp. Maar als je bv 2 meter van je onderwerp verwijderd staat, is dat 'ring-effect' helemaal weg.
          Een hele mooie lamp is de doctors-eyes: dit is een continue led-verlichting, die bestaat uit een volledige ring rond de lens, uitbreidbaar met nog eens twee vleugels aan de zijkanten. Alles afzonderlijk regelbaar van 0 tot volle kracht.
          Mooi spul maar peperduur ook. En dus volgens mij niet echt bruikbaar voor portretten (bruikbaar wel, maar heeft weinig meerwaarde tov. de klassieke flitslampen met hun gamma opzetstukken en reflectoren).
          Ik gebruik die dingen wel eens in de tandheelkunde, maar dat is dus zeer 'close'.

Comment

Working...
          X