Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Flitsersset + D90?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Flitsersset + D90?

Hallo,

Waarschijnlijk staat het hier al ergens, maar het is toch moeilijk te zoeken :-)

Ik heb hier een d90 voorhanden.
    Graag zou ik wat studiofotografie beginnen en zoek een goedkope beginnersset om telkens 1 persoon te kunnen belichten. ( gehele persoon )

Enkele vraagjes:
    - de d90 kan reeds de flitsers zelf aansturen ? ( zonder er een zender op te moeten zetten ? )
    - Welke flitset lijkt jullie goed om mee te beginnen ?

Falcon Eyes flitsset SS200F flitsset -> is dit (ongeveer?) voldoende ? of is er een beter alternatief?

bedankt
    groeten,

Paul
    www.milla-it.be - Snelle webhosting aan lage prijs met persoonlijk contact.

Re: Flitsersset + D90?

d90kan dit enkel met opzetflitsers ( sb600/700/800/900)
    via CLS.

studio flitsen zal een trigger handig zijn.

wat is het budget, hoe vaak ga je ze gebruiken, ...
    nikon stuff

Comment

Ok bedankt.
      Ik vind overal zaken zoals "D90's onboard speedlight", daarom dacht ik dacht dat de d90 dit onboard had.

hoevaak: in het begin af en toe en dan hopelijk meer ;-) ( maar dan wil ik gerust upgraden )
      budget: rond de 300 ? ( tenzij dit echt geen zin heeft en ik beter 2 halogeenspots kan halen in gamma )

Bedankt

Comment

Trigger heb je vaak niet nodig, maar een SG 3IR voor je pop-up en je studioflitsen ontsteken als je pop-up flitst.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Paul_M Bekijk bericht
          Ok bedankt.
          Ik vind overal zaken zoals "D90's onboard speedlight", daarom dacht ik dacht dat de d90 dit onboard had.

hoevaak: in het begin af en toe en dan hopelijk meer ;-) ( maar dan wil ik gerust upgraden )
          budget: rond de 300 ? ( tenzij dit echt geen zin heeft en ik beter 2 halogeenspots kan halen in gamma )

Bedankt
          Klopt, maar als je elkaar hier goed wilt verstaan: de camera kan triggeren, maar dan heb je bijvoorbeeld 2x sb600 nodig als slave, het werkt niet samen met vreemde merken.
          Sony en Olympus
          Fotoseries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
            Klopt, maar als je elkaar hier goed wilt verstaan: de camera kan triggeren, maar dan heb je bijvoorbeeld 2x sb600 nodig als slave, het werkt niet samen met vreemde merken.
            Je kan de flitser manueel instellen in de menu.
            Zet deze op manueel en op minimale power 1/128.
            Dan kan je daarmee de slavetriggers van studioflitsers triggeren.

Een setje triggers kost op e-bay maar rond de 25 euro dat is dus ook geen dure kost.
            De SS reeks van FE is speelgoed.

Koop beter bvb de Linkstar FSDK-300D kit (399 euro voor 300 w/s).
            Illustar SM-300 flitsers zijn dezelfde (met aandere naam).

Deze hebben de Bowens S koppeling -> dus veel keuze uit verschillende merken accessoires.
            Last edited by zunoel; 8 december 2010, 08:18.
            Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Ok Bedankt.

Prima uitleg daar!
              Nog even wat langer "bokes met choko" eten dus ;-)

Comment

Hier ben ik ondertussen beland.

Dus moet ik hiervoor nog een zender/trigger kopen om op de nikon te plaatsen ?

merci

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Paul_M Bekijk bericht
                  Dus moet ik hiervoor nog een zender/trigger kopen om op de nikon te plaatsen ?
                  dat kan, een RF602 setje is prima hiervoor... maar 't kan ook met kabel

en vergeet niet dat een lichtmeter erg nuttig is bij dit soort fotografie...
                  some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                  Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Als ik me niet vergis zit in dat setje van Elinchrom reeds een wireless trigger inbegrepen, dus dan moet je die niet meer afzonderlijk aanschaffen.
                    Elinchrom is (dacht ik) wel wat duurder in "accessoires", en ze hebben een speciale vatting zodat je minder gemakkelijk softboxes, reflectors,... van een ander merk kan gebruiken. Zelfs voor de paraplu's is er een opening die nét iets kleiner is dan paraplu's van een ander merk. Da's misschien in het achterhoofd te houden voor als je denkt te willen gaan uitbreiden later.

Comment

Vandaag dan maar een Elinchrom D-Lite 4 besteld !

I'll keep you posted ;-)

thanks for the advice

Comment

Hier een eerste test:

Zelf redelijk tevreden van de set, kwaliteit is "ok"
                        Het ineensteken van die softboxen is wel wat "gefrul"..

Comment

Working...
                        X