Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Supercompacte 3-pod om balhoofd op te monteren

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Supercompacte 3-pod om balhoofd op te monteren

In plaats van mijn Manfrotto 55prob mee te sleuren op mijn rug, zou ik graag een heel kleine 3-poot meenemen waar ik mijn balhoofd kan op monteren. Dat geheel ik dan op een hoger voorwerp plaatsen (grote steen, muurtje, stoel, traptrede enzovoort.
    Het statief moet wel in staat zijn om mijn 7D+100-400L stabiel te dragen.
    Ik vind, behalve die gorillapods waar ik niet zo vel vertrouwen in heb, voorlopig niet echt wat ik zoek op tinternet.

Wie kan mij wel zoiets aanbevelen waar hij erg tevreden over is.

Dré
    Last edited by dréten; 22 januari 2011, 16:41.

Re: Supercompacte 3-pod om balhoofd op te monteren

Zoiets?

Groet Hans.

Comment

Ik ben nochtans zeer tevreden van de Joby Gorillapod focus, doet z'n werk ook met al wat zwaardere lenzen.
      Ik heb ook nog een andere kleine, de Slik Mini pro III, zie hier de reeks
      Nikon D300˛ met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900˛/SB800˛, R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
      "Casu Consulto - Modo Fac"

Comment

Redged heeft ook een mini-statief die een camera kan dragen tot een gewicht van 5 kg. Hier kun je zelf o.a. een balhoofd op zetten...
        Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

Comment

Zou zo'n Gorillapod mijn toestel-lenscombinatie kunnen torsen zonder door de knietjes te gaan?
          Wie heeft ervaring??

Comment

Nog een voorbeeld van een klein statief :http://reallyrightstuff.com/ProductD...d-Level-Tripodhttp://www.berlebach.de/?bereich=details&id=249
            Last edited by Tin_tin; 22 januari 2011, 20:48.
            Mvg, Tin_tin
            Problems can not be solved by the same level of thinking that created them (Einstein)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door saphi Bekijk bericht
              Ik ben nochtans zeer tevreden van de Joby Gorillapod focus, doet z'n werk ook met al wat zwaardere lenzen.
              Ik heb ook nog een andere kleine, de Slik Mini pro III, zie hier de reeks
              Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
              Zou zo'n Gorillapod mijn toestel-lenscombinatie kunnen torsen zonder door de knietjes te gaan?
              Wie heeft ervaring??
              Ik gebruik de Nikon D300 met de 70-200 VRII F2.8 regelmatig wel eens op de Joby gorillapod focus, ik geloof dat dit zowat hetzelfde gewicht vertegenwoordigd. Ik gebruik weliswaar geen balhoofd in die combinatie.
              De Joby Gorillapod focus zou 5Kg moeten kunnen torsen volgens de specs.
              Ik gebruik die combinatie ook niet oom extreem omhoog/omlaag te gaan shooten en zorg voor een balansopstelling door de gorillapod op de lensbracket te monteren
              Nikon D300˛ met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900˛/SB800˛, R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
              "Casu Consulto - Modo Fac"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door saphi Bekijk bericht
                Ik gebruik de Nikon D300 met de 70-200 VRII F2.8 regelmatig wel eens op de Joby gorillapod focus, ik geloof dat dit zowat hetzelfde gewicht vertegenwoordigd. Ik gebruik weliswaar geen balhoofd in die combinatie.
                De Joby Gorillapod focus zou 5Kg moeten kunnen torsen volgens de specs.
                Ik gebruik die combinatie ook niet oom extreem omhoog/omlaag te gaan shooten en zorg voor een balansopstelling door de gorillapod op de lensbracket te monteren
                denk ook dat ik het balhoofd thuis laat.(weer een halve kilo minder).
                Je zegt "zou moeten kunnen" torsen, maar wat is jou ervaring? Die specs. laat ik nu even voor wat ze waard zijn.
                Ik ben bang dat de pekkel het gewicht wel zal kunnen dragen hoor, maar dat hij bvb. tijdens de open tijd een beetje zal buigen/trillen/beven, en me zo wazige foto's zal bezorgen.
                Of zie ik het té somber.
                Eigenlijk test ik zo'n dingen liefst voor ik ze online aankoop, maar in de "testwinkel"(M.M.dus) hebben ze hem niet.
                Vandaar...
                Last edited by dréten; 23 januari 2011, 09:20.

Comment

Working...
                X