Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nikon / hahnel batterijgrip

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• nikon / hahnel batterijgrip

Hallo,

Is er veel verschil tussen een batterij grip van Hahnel of Nikon voor de d90?
    Ik vind het eigenlijk vreemd dat de Hahnel 30 euro minder kost en je er nog een gratis afstandsbediening bijkrijgt?
    Of zit dat prijsverschil gewoon in de naam 'nikon'?

Mercie

x
    I freeze beauty

Re: nikon / hahnel batterijgrip

Ik heb een Phottix BP-D80 + 2 batterijen (past perfect op een D90) gekocht via het internet in een Duitse fotozaak voor net geen 100 euro en het toestel heeft alle mogelijkheden van een Nikon. Ik gebruik hem nu bijna 6 maanden en ben er erg tevreden over. Voor een Nikon-grip met 2 Nikon batterijen ben je al gauw 300 à 350 euro kwijt en dat vond ik een beetje teveel. Dat een Nikon-grip kwalitatief beter is betwijfel ik niet maar dat een groot gedeelte van de prijs naar de naam gaat, daar ben ik wel zeker van!! Grz Danny
    Nikon D750 + Nikkor 14-24mm F2,8 + Nikkor 24-70mm F2,8 + Sigma 150mm Macro 2,8 + Flits SB 5000

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Danny8300 Bekijk bericht
      Ik heb een Phottix BP-D80 + 2 batterijen (past perfect op een D90) gekocht via het internet in een Duitse fotozaak voor net geen 100 euro en het toestel heeft alle mogelijkheden van een Nikon. Ik gebruik hem nu bijna 6 maanden en ben er erg tevreden over. Voor een Nikon-grip met 2 Nikon batterijen ben je al gauw 300 à 350 euro kwijt en dat vond ik een beetje teveel. Dat een Nikon-grip kwalitatief beter is betwijfel ik niet maar dat een groot gedeelte van de prijs naar de naam gaat, daar ben ik wel zeker van!! Grz Danny
      Same here, ik heb die Phottix gekocht na een vergelijkende review tussen de Nikon en de phottix beslist, de Nikon lijkt er 90% en is met dezelfde materialen gemaakt. De phottix is dus eigenlijk de Nikon maar dan goedkoper.

Comment

Dus eigenlijk zou ik dan beter voor de Hahnel grip gaan?
        I freeze beauty

Comment

De originele kost maar rond de 100 euro...
          Sony en Olympus
          Fotoseries

Comment

Ik heb mijn photix batterygrip voor mijn D90 via ebay in honkong besteld.
            Initiëel 42€ incl. verzending.
            Na aankomst gezien dat er een klein plastic stukje afgebroken was (het haakje dat de linker batterij tegen houdt).
            Na wat gemail 20€ teruggestort gekregen. Grip werkt verder perfect!

De grip voelt zeker niet plastiekerig aan. Beter nog, er worden nagenoeg dezelfde materialen gebruikt als die van de body zelf.
            Nikon D90 - - 18-105mm vr kit - - Nikkor 35mm f1.8D AF-S DX G - - Nikkor 50mm f1.8 AF - - Battery Grip - - SB-900 | www.spyro.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
              Ja maar het scheelt toch weer 40 euro... en je hebter afstandsbediening bij.
              Voor een studentje als mij is 40 euro toch al weer wat...

Of ben je niet akoord dat hanhel even goed zou zijn?
              I freeze beauty

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                De originele grip kost nieuw, zonder de batterijen, rond de 150 euro. Voor 2 batterijen van Nikon betaal je ongeveer 100 euro. Voor dezelfde grip maar van Phottix + 2 batterijen ben je maar 100 euro kwijt terwijl de kwaliteit dezelfde is! Bedenk ook dat de originele onderdelen net zo goed in de Oosterse landen worden vervaardigd als de niet originele. Ik ben trouwens heel tevreden over mijn grip, die ik nu al bijna 6 maanden gebruik. Groeten, Danny
                Nikon D750 + Nikkor 14-24mm F2,8 + Nikkor 24-70mm F2,8 + Sigma 150mm Macro 2,8 + Flits SB 5000

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Danny8300 Bekijk bericht
                  De originele grip kost nieuw, zonder de batterijen, rond de 150 euro. Voor 2 batterijen van Nikon betaal je ongeveer 100 euro. Voor dezelfde grip maar van Phottix + 2 batterijen ben je maar 100 euro kwijt terwijl de kwaliteit dezelfde is! Bedenk ook dat de originele onderdelen net zo goed in de Oosterse landen worden vervaardigd als de niet originele. Ik ben trouwens heel tevreden over mijn grip, die ik nu al bijna 6 maanden gebruik. Groeten, Danny
                  Hmm ok maar iedereen praat hier steeds over Phottix. Iemand ook ervaring of Hahnel evengoed is als die nikon?
                  x
                  I freeze beauty

Comment

niemand?
                    I freeze beauty

Comment

Ik denk omdat de Phottix zo'n goeie reviews krijgt niemand naar de Hahnel gaat, die lijkt me ook minder goed eerlijk gezegd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door aradilon Bekijk bericht
                        Same here, ik heb die Phottix gekocht na een vergelijkende review tussen de Nikon en de phottix beslist, de Nikon lijkt er 90% en is met dezelfde materialen gemaakt. De phottix is dus eigenlijk de Nikon maar dan goedkoper.
                        Dus de Nikon is de namaak van de Phottix.

Comment

ja, zelfde

Comment

En waar kun je de Phottix online kopen? Iets die betrouwbaar is en waar je tevreden van bent?
                            I freeze beauty

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jasmina Bekijk bericht
                              En waar kun je de Phottix online kopen? Iets die betrouwbaar is en waar je tevreden van bent?
                              Velen hebben hem hier bij HK supplies gekocht op Ebay.
                              Zoek maar eens naar Phottix en selecteer wereldwijde veilingen.

Dit is bijvoorbeeld de mijne (prijzen schommelen af en toe wel)

Alles verliep zoals het zou moeten horen, nu kopen > betaling > verzending > pakketje ontvangen.
                              Heb wel een delay van +4 dagen gehad omdat het toen net Chinees Nieuwjaar was en HK supplies was nog in feeststemming
                              Nikon D90 - - 18-105mm vr kit - - Nikkor 35mm f1.8D AF-S DX G - - Nikkor 50mm f1.8 AF - - Battery Grip - - SB-900 | www.spyro.be

Comment

Working...
                              X