Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Merk studiokit?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Merk studiokit?

Ik wil stilaan met studiofotografie (portret) beginnen en vroeg me af welke merken van studioverlichting jullie aanraden: Falcon Eyes, LinkStar, Elinchrom, Walimex, Bowens, ...
    Canon 5d MkII, Canon EF 24-70 mm 1:2.8 L USM, Canon EF 70-200 mm 1:2.8 L IS USM, Canon Extender EF 2x II, Canon Speedlite 580 EX II

Re: Merk studiokit?

Mja welk budget wil je er tegenaan gooien?
    Al doende leert men...

Flickr

Comment

een goeie basis set die prijs/kwaliteit vaak aangeraden/aangeprezen wordt is de elinchron D lite it serie!
      2 versies 200 en 400 Ws.
      dit zijn sets die vrij robust zijn en 't een en 't ander kunne verdragen
      nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
        Mja welk budget wil je er tegenaan gooien?
        Niet enkel welk budget wil je spenderen is de vraag.
        Ook wat verlang je ervan, hoeveel ga je het gebruiken en waar? Moet het ook op locatie te gebruiken zijn of enkel in een vaste studio? Wil je dit zeer intensief gebruiken of eerder sporadisch. Hoe groot is de ruimte en is het enkel solo portretten of ga je ook groepen portretteren?
        Je noemt hier een aantal merken, dat is één, deze hebben nog verschillende type's en prijscategorieën en allemaal met verschillende specificaties. Ik denk dat je best eerst afvraagt wat je nodig hebt en dan gaat kijken wie dat kan bieden.
        Vriendelijke groeten,Raf

www.rafvandenbogaert.be

Comment

Mag het wat kosten, Broncolor KLIK

Comment

Zoals al gezegd is, is budget erg belangrijk en doorslaggevend, zo kun je klaar zijn voor een setje voor 200,- maar ook voor 2.000 of meer.

Bowens zou ik nog even links laten liggen, alhoewel natuurlijk erg goed, is dit ook erg duur, tevens de atributen zijn haast onbetaalbaar.

wat een erg goed alternatief is zijn de Elinchrome instapsets, met ingebouwde skyport kun je zo aan de slag.

falcon Eyes is gewoon een goed merk met betaalbare sets, zo heb je rond de 400,- een mooi set van rond de 300 watt incl softboxen.

Linkstar idem, alleen nadeel van dit is dat het beperkt verkrijgbaar is, wel goed spul.

Maar om een beetje goed van start te gaan moet je rekenen op een bedrag rond de 400-500 Euro, dan heb je voor de meeste merken (Bowens uitgezonderd) een mooi set, varierend van 200-300 watt , ruim voldoende om een mooie start te maken.

Wil je ooit meer dan zijn deze koppen weer te gebruiken als achtergrond, sfeer of effectbelichting.
            Mijn beste Foto moek nog trekke.

Comment

Bedankt voor de reacties al.

Ik wou algemeen eens horen wie welke merken prefereert.

Ik weet dat bv. Bowens duur is, maar ik denk dat dat toch droommateriaal is om op termijn mee te werken.

Maar om op enkele vragen te antwoorden: ik ben bereid om tot 1.000 euro uit te geven. Gebruik in studio, maar ook op verplaatsing. Vooral portretfotografie van hooguit 2 personen tegelijk.

Ik ben op zoek naar een kit waar je al meteen twee softboxen en twee paraplu's bij hebt, als er een merk is dat dat aanbiedt. Indien dat niet kan, wil ik wel softboxen of plu's bijkopen. Ik zou toch ook al een beauty dish willen aanschaffen.

Graag ook jullie ervaringen met sets van 200-300-400 watt.
              Canon 5d MkII, Canon EF 24-70 mm 1:2.8 L USM, Canon EF 70-200 mm 1:2.8 L IS USM, Canon Extender EF 2x II, Canon Speedlite 580 EX II

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BruKo Bekijk bericht
                Bedankt voor de reacties al.

Ik wou algemeen eens horen wie welke merken prefereert.

Ik weet dat bv. Bowens duur is, maar ik denk dat dat toch droommateriaal is om op termijn mee te werken.

Maar om op enkele vragen te antwoorden: ik ben bereid om tot 1.000 euro uit te geven. Gebruik in studio, maar ook op verplaatsing. Vooral portretfotografie van hooguit 2 personen tegelijk.

Ik ben op zoek naar een kit waar je al meteen twee softboxen en twee paraplu's bij hebt, als er een merk is dat dat aanbiedt. Indien dat niet kan, wil ik wel softboxen of plu's bijkopen. Ik zou toch ook al een beauty dish willen aanschaffen.

Graag ook jullie ervaringen met sets van 200-300-400 watt.
                je wilt voor 1000€ materiaal aankopen... Heb je ervaring met studiofotografie? Met locatie fotografie (met lichten)

anders lijkt het mij beter dat je eerst een cursus of workshop volgen zodat je precies weet wat je nodig hebt en het ook onmiddellijk kan gebruiken...

aan je vragen te zien, lijkt me dat je nog heel wat te leren hebt...
                some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

als je dit budget tot je beschikking hebt dan zou ik merken als Falcon Eyes, Linkstar, Jinbei etc.. links laten liggen, zou mijn licht op gaan steken bij Elinchrome (bv), mooie sets, niet de hoofdprijs.
                  Mijn beste Foto moek nog trekke.

Comment

Zoals je zelf aangeeft, op termijn is de aanschaf van goed materiaal zinvol.
                    En Bowens is inderdaad zeer goed en degelijk, maar het kost natuurlijk wel iets meer.
                    Nu een kit die bevat wat jij wenst ,en dan zal je nog wat moeten bijkopen, kost bij hen direct 1,5x het bedrag dat je wil besteden.
                    Enkele dingen die voor mezelf belangrijk waren bij de aanschaf van m'n studioflitsers, het materiaal moest degelijk zijn, de winkel mocht niet te ver weg zijn, hetzelfde materiaal alsook accessoires moesten ook te verkrijgen zijn in verhuur zo dat ik dingen die ik niet dikwijls nodig heb kan huren ipv kopen. En dan kom je uit bij merken als Elinchrome, Bowens en Profoto.
                    Vriendelijke groeten,Raf

www.rafvandenbogaert.be

Comment

HIER een en ander te koop.

Comment

Working...
                      X