Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Keuze flitser

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Keuze flitser

Hoi,

Graag wat goede raad ivm de keuze van een flitser voor een Nikon D300s. Hij zou hoofdzakelijk gebruikt worden voor portretten en om bij te flitsen tijdens judokampen. Mijn oog was reeds gevallen op de SB-900. Maar dan zijn er nog andere merken zoals Sigma en Metz. Wat zijn hier dan de tegenhangers van de SB-900? En is die SB-900 niet wat "overkill"?!

Dank bij voorbaat...

Re: Keuze flitser

de sb 900 is een prima flitser , maar denk dat je wat tekort gaat komen om judo te fotograferen, 2 fliters zou al beter zijn maar dat kost dan ook wel wat en je hebt nog steeds "weinig" licht.
    Misschien ook eens kijken naar de quadra's van elinchrome , is erg klein , voldoende batterij vermogen en heb je gelijk 400 wat licht!

afhankelijk van het budget dat je wil besteden he...
    http://www.jvs-photography.be/

Comment

ik heb de 58 AF1 van Metz.
      Bevalt prima. Voor zover ik heb kunnen zien kan ie hetzelfde als de SB900; werkt ook als slave met de inbouwflits van mijn D300s als commander. Heeft bijkomend voordeel van een extra flitsbuisje onder de hoofdflitser wat als invulflits kan werken als je bounced. Werkt heel simpel, kan alles, oerdegelijk (het is een Metz), aanrader.

Groeten, Bert
      Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
      www.bertofotografie.be

Comment

Voor Nikon is er niets beter dan de SB-900 (of SB-800)

Het CLS meetsysteem van Nikon is een van de beste, daarom koop je best ook een flits van Nikon zelf.
        Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
          Voor Nikon is er niets beter dan de SB-900 (of SB-800)

Het CLS meetsysteem van Nikon is een van de beste, daarom koop je best ook een flits van Nikon zelf.
          Inderdaad, Ook de spiegelverplaatsing in kleine stappen zorgt ervoor dat deze flitser kan meezoomen tot 200mm wat het bereik zeer tengoede komt, dat is een hele verbetering tegenover de SB800.

SB 900 is zeker het beste wat er te koop is , maar ook het duurste.

Comment

Bedankt voor de reacties iedereen!

Comment

Working...
            X