Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wireless trigger Nikon SU-800

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Wireless trigger Nikon SU-800

Overweeg aankoop van de Nikon SU-800, heeft er iemand ervaring met deze ?

@ mod; please effe titel aanpassen naar SU ipv RU thx.
    Last edited by baloo; 2 december 2010, 10:38. Reden: titel aangepast op verzoek van TS
    Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

BD1614BE

Re: Wireless trigger Nikon SU-800

Ik gebruik een SU-800 in combinatie met 2xSB-800 en 1xSB-600.

Heel erg handig bij opstellingen met meerdere flitsers binnen een beperkte ruimte waarbij je vaak de (flits)instellingen wil aanpassen: fotograferen van producten, voorwerpen, food, macro... In die gevallen gebruik ik zowel i-TTL als manuele modes, meest nog een combinatie van beide. Met een klein beetje aandacht voor de oriëntatie van de flitsers (sensor) werkt dit systeem heel wat beter dan je zou verwachten. Het vanaf de camera instellen van de flitssterktes is uiteraard hét pluspunt hier.

Ik gebruik die setup ook wel voor kleiner portretwerk, in dat geval meestal met alle flitsers in M-mode voor consistentie tussen de shots, en om de soms voor het model storende pre-flashes te verminderen (lees ook je Dxxx manual erop na hoe je met sommige toestellen een toets kan programmeren om de i-TTL flitsinstellingen te vergrendelen).

In grotere ruimtes, als ik snel en trefzeker in reeksen moet werken en bij combinatie van studio- en reportageflitsers ga ik manueel en radiogestuurd draadloos (sinds kort alles binnen éénzelfde Skyport systeem aangestuurd).
    BD0337BE | Fujiholic | Bezoek mijn portfolio (en oudere) fotoblog en fujiblog

Comment

@ Baloo,

Enig idee of deze ook werkt (CLS) met SB80 DX of kunnen deze nekel als slave worden gebruikt ?

Heb 2 x SB600 en 2 x SB80-DX
      Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

BD1614BE

Comment

Ik doe er macro mee mbv SB-R200. Werkt prima.
        Twee aandachtspuntjes:
        1) het gebruikt een 3V lithium batterij CR123A; shoppen voor een goede prijs. Nikon geeft niets aan mbt. oplaadbare lithiumaccu's.
        2) om batterij te sparen schakelt de SU-800 uit na plm. 20 seconden nadat de lichtmeter van de camera uitschakelt. Oplossen door de "meter aan" tijd te verlengen' of eraan wennen dat je de SU-800 telkens opnieuw aanzet.

Groet Hans.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tootsie Bekijk bericht
          @ Baloo,

Enig idee of deze ook werkt (CLS) met SB80 DX of kunnen deze nekel als slave worden gebruikt ?

Heb 2 x SB600 en 2 x SB80-DX
          neen, sb80 DX kan enkel in mauele mode gebruikt worden, geen CLS

in jouw geval zou ik gewoon radio triggers kopen, is veel goedkoper dan een SU800 (set van 4 triggers + Zender ca 70€)
          Dan stuur je alles manueel aan, en bepaal jijzelf precies hoe het moet zijn... Erg betrouwbaar!
          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Working...
          X